Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 09:56

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Гурток бісероплетіння як приклад організації змістовного дозвілля
Гурток бісероплетіння як приклад організації змістовного дозвілля та  взаємодії у  системі трудового навчання і виховання

Мировська Марина Геннадіївна, 
вчитель початкових класів та трудового навчання,  спеціаліст І категорії


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 53 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Гринь Людмила Дмитрівна
Адреса: м.Запоріжжя, вул. Шевченка ,123
Телефон: 65-22-29

Провідна педагогічна ідея досвіду: Організація гурткової роботи у загальноосвітньому навчальному закладі, а саме гуртка бісероплетіння,  як форми та засобу  створення ситуації творчої діяльності, яка сприяє розкриттю та розвитку природних творчих обдарувань дитини, ситуації успіху, шляху взаємодії між учнями, педагогом та батьками.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:   У сучасній школі відображені характерні ознаки нашого часу — широкі можливості для власного вибору людини, реалізації її професійних та інших потреб; значна роль людини у забезпеченні власних інтересів і можливостей, різноманітних моделей діяльності. У зв'язку з цим найважливішим завданням сучасної школи стає забезпечення всіх необхідних умов для розвитку особистості учня, його самореалізації, набуття життєвоважливих компетенцій. 
      Творчість, звичайно, зумовлює всі дії дитини, оригінальної у спілкуванні, іграх, малюнках, розповідях. На жаль, розвиток творчих здібностей у дітей часто стає випадковим і здебільшого залишається на низькому рівні. Проте не треба забувати, що всі діти наділені здібностями, а тому потрібно їх виявляти і максимально розвивати. І це можна робити в позаурочний час на гурткових заняттях. Тобто, гурткову роботу учнів можна назвати чинником всебічного розвитку особистості школяра,  засобом виховної взаємодії.
     Навчити дітей відчувати красу, створену руками людини-митця, бачити, розуміти, захоплюватися, емоційно відгукуватися на неї, формувати естетичний смак, уміння розуміти і цінити твори мистецтва, пам’ятки історії та культури, красу рідної природи – це основні завдання гуртків декоративно-ужиткового напрямку.
     Мистецтво бісероплетіння посідає почесне місце серед народних ремесел, які активно впливають на формування національної свідомості. Крім того, колективна праця, спілкування з іншими дітьми та викладачем, обмін творчими ідеями позитивно впливають на процес соціалізації юного громадянина України, регулюючи формування міжособистісних і трудових відносин. Бісероплетіння поєднує в собі відносну простоту прийомів, доступність матеріалів і можливість достатньо швидко побачити результати своєї праці. Завдяки цьому закріплюється активна позиція, установки та ціннісні орієнтації дитини.

Науково-теоретична база досвіду:   Питання організації позакласної діяльності дітей займали важливе місце у педагогічній діяльності С.Т.Шацького. Він вважав, що школа не може повністю сприяти розвитку інтересів, нахилів, здібностей дітей. На його думку, потрібно створювати нові форми роботи з дітьми, які спрямовані на задоволення дитячих запитів, з вільними заняттями, що підтримують ініціативу і самодіяльність. С.Т.Шацький зазначав, що невпорядкованому впливові вулиці треба протиставити організацію цікавих справ у майстернях, гуртках, секціях, створити кожній дитині умови для розвитку її творчих здібностей. Цього можна досягнути спільними зусиллями всіх освітньо – виховних закладів та учасників навчально-виховного процесу.
         У працях Л.К.Балясної, М.І.Болдирєва, М.І.Кондакова, Е.І.Моносзона, А.В.Мудрик значну увагу приділено питанням взаємодії школи і соціального середовища, як засобу вирішення завдань виховання учнівської молоді за місцем проживання. Окремі аспекти проблеми взаємодії середовища та особистості розглядають також Б.Г.Бочарова, Ю.С.Бродський, Г.С.Корда, Н.Г.Нинкало, В.І.Чепелєв. Автори виходять із характерних сучасному суспільству тенденцій у розвитку виробництва, соціальних відносин, громадського виховання, що на практиці педагогічної роботи виражається у визначених формах співробітництва школи і позашкільних закладів різних відомств. При цьому основою інтеграції виховних сил суспільства педагоги вважають особистісний підхід до дитини.
        Школа є центром усієї позакласної виховної та освітньої роботи що здійснюється в мікрорайоні. Головна особливість позакласного педагогічного процесу полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості педагогів і дітей на їх дружбі і духовній спільності, на визнанні самоцінності особистості дитини, на взаємодопомозі і взаємній зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності.

Стисла анотація досвіду:  Адаптована програма гуртка «Бусинка» відповідає вимогам до змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти, які  визначені в листі Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 05.06.2013 № 14.1/10-1685. 
     Програма, будучи істотним доповненням у вирішенні найважливіших розвиваючих, виховних і освітніх завдань педагогіки, покликана навчити дітей не лише репродуктивним шляхом освоювати складні трудомісткі прийоми і різну техніку бісероплетіння, але і спонукати творчу діяльність, направлену на постановку і вирішення проблемних ситуацій при виконанні роботи.
     У програмі спостерігаються наочні зв'язки з іншими освітніми областями. Програма передбачає завдання для індивідуального і колективного виконання. Колективна робота здійснюється над великими виробами декоративного характеру, призначеними для прикраси житлового, навчального приміщення, участі у конкурсах та виставках. 
     Виховання і навчання в гуртку здійснюється «природним шляхом» у процесі творчої роботи. Діти отримують від керівника ту інформацію, ті приклади, які необхідні їм для здійснення власного задуму й власних, відповідних віку, уявлень про світ. Плануючи роботу гуртка на рік вчитель враховує шкільні умови і можливості. Всі вироби, що виготовляються дітьми, функціональні: ними можна грати, їх можна використовувати в побуті, їх можна подарувати друзям і рідним. Наведено розробки занять  та фотографії робіт учнів, які із задоволенням відвідують гурток.
     
Результативність впровадження досвіду: Результатом реалізації даної програми є виставки дитячих робіт на базі школи, участь у конкурсах районного, обласного рівнів:
* 2007 рік –  виставка у м Києві, спільна  робота «Дівочі прикраси»;
* 2008 рік -  конкурс- виставка «Знай і люби свій край», робота учнів 2 класу «Букет для мами» стала  призером  районного етапу.
* 2013 рік –обласний етап конкурсу «Знай і люби свій край», учениця 3 класу Петракова Марія отримала Диплом ІІІ ступеня за роботу «Віночок »(наказ № 485 від 14.05.2013 Департаменту освіти, молоді та спорту Запорізької обласної  держадміністрації).
* 2013 рік - обласний етап конкурсу «Знай і люби свій край», учениця 9 класу Мировська Ксенія отримала Диплом ІІІ ступеня за роботу «Іриси» (наказ № 485 від 14.05.2013 Департаменту освіти, молоді та спорту Запорізької обласної  держадміністрації).
     
Репрезентація досвіду: Виступ на методичному об’єднанні вчителів трудового навчання (жовтень 2013 року)

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 1227 | Теги: Шевченківський, колективна праця, розробки занять, гурткова робота, виховна взаємодія, творча діяльність, бісероплетіння | Рейтинг: 2.6/25
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024