Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 13:30

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування патріотичних якостей молодших школярів у взаємодії школи та сім’ї
Формування патріотичних якостей молодших школярів у взаємодії школи та сім’ї


Зубцова Юлія Євгенівна, 
вчитель початкових класів першої кваліфікаційної категорії, 
кандидат педагогічних наук


 Запорізький навчально-виховний комплекс № 63
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Директор:   Циганов Г.В.
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 12-А
Телефон: 67-80-16


Провідна педагогічна ідея досвіду: ефективність патріотичного виховання зростає за умови залучення сім’ї, яка є найважливішим суб’єктом виховання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Соціально-економічні та політичні зміни зумовлюють нові вимогидо сучасної системи виховання школярів на патріотичних цінностях. Однією із нагальних потреб сучасного українського суспільства є формування у молодого покоління, й зокрема школярів, патріотичних якостей, активної життєвої позиції й соціальної відповідальності. 

Науково-теоретична база досвіду. У Державній національній програмі „Освіта” („Україна ХХІ століття”), Програмі патріотичного виховання дітей та учнівської молоді (2007), Концепції національного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (2007), Концепції патріотичного виховання дітей та молоді (2009), програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (2011) поставлено завдання збереження і збагачення культури українського народу, визнання освіти важливим інструментом національного розвитку і гармонізації національних відносин. Теоретико-методологічні засади патріотичного виховання досліджувалися в роботах І. Беха, Г. Ващенка, О. Вишневського, Г. Гончарука, Б. Ступарика, К. Чорної, П. Щербаня та інших.

Стисла анотація досвіду. Робота присвячена проблемі формування патріотичних якостей молодших школярів у взаємодії школи та сім'ї. Визначено три групи патріотичних якостей, які тісно пов'язані в структурі особистості: 1) якості , що характеризують ціннісне ставлення особистості до сім'ї; 2) якості, що визначають моральне ставлення до людей, толерантне ставлення до інших культур і націй; 3) якості , що характеризують ставлення до своєї країні, рідного краю. Визначено педагогічні умови формування патріотичних якостей молодших школярів у взаємодії школи і сім'ї, які реалізуються через цілісний навчально-виховний процес початкової школи в трьох напрямах: 1) використання елементів патріотичного виховання у навчальній діяльності; 2) запровадження програми "Я - патріот!" в позаурочний час; 3) налагодження спільної діяльності педагогів і батьків у формуванні патріотичних якостей молодших школярів. Запропонованометодику діагностування рівнів сформованості патріотичних якостей дітей молодшого шкільного віку; методичне забезпечення патріотичного виховання молодших школярів у взаємодії сім’ї і школи, а саме програми позаурочної виховної роботиз молодшими школярами „Я – патріот!”

Результативність впровадження досвіду: апробовані педагогічні умови, зміст, форми та методи роботи показали підвищення рівня сформованості патріотичних якостей молодших школярів. 

Репрезентація досвіду: основні положення та результати дослідження висвітлено у 15 одноосібних публікаціях, із них 7 надруковано в наукових фахових виданнях, 8 – у матеріалах конференцій. Досвід розглянутий та затверджений  на засіданні методичної ради  (протокол № 3 від 15.12.2013р.). Матеріали зберігаються в методичному кабінеті закладу.

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (29.01.2014)
Переглядів: 4687 | Коментарі: 2 | Теги: взаємодія школи та сім’ї, патріотичне виховання, Шевченківський, Зміст, форми і методи роботи з молодшими ш | Рейтинг: 3.9/1961
Всього коментарів: 1
1 Николай  
Желаю удачи и поменьше завистников.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024