Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.11.2024, 14:31

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування «Я» - концепції особистості школярів

Створення системи роботи класного керівника з формування «Я» - концепції особистості школярів



вчитель англійської мови, психолог 
класний керівник 7 класу 
Деревянко Юлія Миколаївна

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15

Директор: Кириченко Оксана Анатоліївна 

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Грязнова 68,
Тел. 637844     

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Формування реалістичної "Я"- концепції учня, що  означає усвідомлення учнем як свого внутрішнього світу (зі своїми позитивними сторонами й недоліками), так і більш глибоке пізнання учнем інших людей з їхніми особистісними установками і поглядами, і відповідно створення в учнів навичок взаємодії з іншими людьми, що сприятиме формуванню в них конструктивної самокритичності, а також готовності й здатності до самовдосконалення.
Ідея спрямована на  розвиток таких структурних компонентів Я-концепції:
  • когнітивного – що  я знаю про себе? який я?
  • оціночного  - як я оцінюю те, що знаю про себе?
  • поведінкового  - як я поводжуся  відповідно до  оцінки того, що я знаю про себе? як  і чому  потрібно змінити свою поведінку?
Досвід роботи Дерев’янко Юлії Миколаївни «Створення системи роботи класного керівника з формування «Я» - концепції особистості школярів» є комбінаторним за інноваційним потенціалом, так як ґрунтується на використанні досягнень психологічної науки у дослідженні проблеми формування Я-концепції у підлітковому віці  та поєднанні цих досягнень з сучасними інтерактивними методиками  виховання, а також на власних надбаннях вчителя і його особистісних якостях.

Обґрунтування актуальності і перспективності: 
Виходячи з того, що одним з основних напрямів сучасної виховної роботи школи є  формування особистості, яка здатна успішно само реалізовуватися в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, носій культури, питання формування реалістичної "Я"- концепції школяра класним керівником у процесі виховання є  одним із самих головних, а також  одним із самих складних. Особливостями підліткового віку є зростання  прагнення до самоствердження, хворобливе переживання неуспіху, підвищення ролі самооцінки в регуляції поведінки тощо. Отже, робота в напрямку формування "Я"- концепції й ціннісного відношення особистості до себе дуже важливий і тривалий процес, який вимагає від класного керівника систематичності, наукового підходу, вміння вивчати особистість учнів, прогнозувати і спрямовувати її розвиток,  пошуку і впровадженню таких особистісно-орієнтованих форм і методів виховання, що сприятимуть формуванню в підлітків здатності орієнтуватися й пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно впливати на них, визначати свій статус в соціальній групі, налагоджувати спільну роботу з навколишніми - дорослими й однолітками.
Новизна полягає у спрямованості його змісту на  формування свідомої поведінки,   почуття  самоповаги, відчуття власної цінності й позитивного відношення до всього, що входить у сферу Я, що сприяє  розвитку в учнів самостійності, комунікативно-пізнавальної та соціальної активності.
Технологія діяльності класного керівника ґрунтується на всебічному вивченні особистості учня, застосовуючи різноманітні психодіагностичні методики, аналізі результатів досліджень, і подальшій  корекції формування  особистісних якостей шляхом інтерактивних форм і методів виховання.

Науково – теоретична база досвіду: 
Бех І.Д. «Виховання особистості», К. 2003;Берне Р. «Розвиток  «Я – концепції і виховання», М. 1980; Бех І.Д.  «Особистісно  зорієнтоване виховання», К. 1998р.; Кон І.С. «Личность и ее самосознание» М. 1984р.; Кон І.С. «Откритие «Я»М., 1978; Маслоу А. «Самоактуализация личности и образования» К., 1994

Стисла анотація досвіду: 
Цей досвід надає можливість класним керівникам вивчати індивідуальні особливості учня в класному колективі для подальшої реалізації кожного з них. Досвід класного керівника має методики вивчення особистості, аналіз отриманих даних і інструмент роботи з ними. 
У досвіді показані шляхи самооцінки через щоденник саморозвитку учнів.

Результативність впровадження досвіду: 
Використані у досвіді форми і методи роботи з учнями спонукали їх до концентрації кращих особистих якостей  і здібностей , що в цілому створює  в учнівському колективі атмосферу прагнення розвитку  і навчання.
В період усвідомлення кожною дитиною себе як особистості у соціумі використані методи роботи дали початок формуванню «Я – концепції».

Репрезентація досвіду :
Досвід роботи класного керівника був представлений на ШМО класних керівників ЗЗШ № 15 , на шкільному і районному етапах Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року 2012», досвід розміщено на сайті ЗОІППО (віртуальні методичні служби, wiki.ciit.zp.ua/index.php/РМП_ІАМЦ_(Жовтневий_район)


Категорія: Виховна взаємодія | Додав: Zhovt1 (14.01.2014)
Переглядів: 1255 | Теги: досвід класного керівника., «Я»-концепція, вольове зусилля, конгнетивний компонент, самооцінка, самосвідомість, Жовтневий, саморозвиток | Рейтинг: 2.4/45
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024