Травнікова Алла Миколаївна
Вчитель
інформатики, спеціаліст вищої категорії
Запорізький навчально-виховний
комплекс №67 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Малиш Олена Євгенівна.
Адреса: 69067 м. Запоріжжя, вул. Радіаторна , 26,
тел. (061)236-56-02
e-mail – komplex67@rambler.ru
адреса сайту - http://znvk67.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
Втілення інформаційно-комунікаційної технології у
навчально-виховному процесі, розвиток і подальше закріплення позитивних
навичок, формування стійкої мотивації до самореалізації та саморозвитку, творчих
здібностей, самостійності, естетичних смаків, розширення світогляду.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Науково-технічна революція, котра продовжує відбуватися
в світі в цілому та в Україні зокрема не може не впливати на всі сфери життя
людини, підпорядковуючи його новим вимогам та даючи їх нові можливості для
розвитку та вдосконалення своєї діяльності. В світі існує багато видів залежностей,
такі як алкогольна чи наркотична залежності. Але зараз з появою нових
технологій починають з'являтися нові види залежностей, наприклад, інтернет залежність
чи ігроманія. Тому цей досвід присвячений формуванню інформаційної
компетентності та проблемі профілактики Інтернет-залежності та ігроманії.
Науково – теоретична база досвіду
Положення щодо розвитку загальної середньої
освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ
століття), Основах стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в
системі освіти України, Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ
столітті. Серед
українських та зарубіжних дослідників, хто торкається питання застосування
мультимедійних технологій при навчанні, слід виокремити таких: В.Ю Биков, Ю.О.Жук, М.І.Жалдак, Р.С.
Гуревич, В.Ф. Шолохович, В.Г. Афанас’єв, Ю.М. Батурін, Д. Белл, Н. Вінер, Л.М.
Землянова, М.М. Мазур, О.М. Спірін, С.М.Шевцов О.А. Кизик, А.А. Ахаян та ін.
Стисла анотація досвіду
Досвід висвітлений на 10
сторінках має 9 додатків; у досвіді
представлені теоретичні основи та практична спрямованість даної проблеми. Актуальність
даної теми обумовлена тим, що у наш час інформаційна компетентність є однією з
ключових компетентностей конкурентоспроможної особистості, саме такий напрямок
виховної роботи дозволить вихованцю бути гнучким, мобільним, уміти
інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;
використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих ситуацій;
володіти комунікативною культурою, уміти працювати в контакті; цілеспрямовано
використовувати свій потенціал як для самореалізації, так і в інтересах
суспільства,
держави; уміти здобувати, аналізувати інформацію, застосовувати її для
індивідуального розвитку й самовдосконалення; бути здатним до вибору з численних
альтернатив, що пропонує сучасне життя.
Результативність впровадження
досвіду
Забезпечення високої пізнавальної активності вихованців у сфері навчання та
виховання, формування в них стійкої мотивації до самореалізації та
саморозвитку, удосконалення навичок спілкування з однокласниками, створення в
класному колективі сприятливих умов для професійного самовизначення
старшокласників.
Репрезентація досвіду:
Досвід може бути цікавим
для класних керівників, керівників гуртків, педагогів-організаторів.
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaUklRZTkwM2RzQXc/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaT2x3cTZUYWlic2s/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaMkV5RE5Bb19od2M/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaSmJIZlpibHFFRUU/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghadUZidXEzZXZkaU0/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaZkpreVVCQ0loZW8/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaSmJIZlpibHFFRUU/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaT1FFNDFXTE9fdmM/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaVVhkT3hNQXRUQmM/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaSzVCVVBtYllvTkE/edit
https://docs.google.com/file/d/0B0bOyJ2CQghaX0pIY3NiTTFyWkU/edit