Ефективні умови розвитку лідерської компетентності школярів
Ефективні умови розвитку лідерської компетентності школярів
Лісічкіна Вікторія Миколаївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії.
Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 94 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Живиця Вікторія Олександрівна
Адреса школи: м. Запоріжжя , вул. Яценка 3-а Тел.(061)279-75-21 e-mail: school_94@bk.ru
Провідна педагогічна ідея досвіду: загальноосвітня школа завжди намагалася виховувати лідерські якості школярів, створюючи для цього різноманітні умови. Численні суспільно корисні справи, органи учнівського самоврядування, система громадських доручень в школі і за її межами тощо – все це поле для самовираження особистості. Виховання лідерських якостей особистості у загальноосвітній школі – це окремий напрям роботи, не тільки організація роботи органів учнівського самоврядування або інших угруповань дітей і молоді, це системна повсякденна, багаторічна, на протязі всього перебування учня в школі, робота педагогічного колективу. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: сучасне суспільство потребує виховання успішної людини з розвинутими лідерськими, діловими якостями, підготовленої для самореалізації в сучасному світі, яка адекватно реагуватиме на зміни, що в ньому відбуваються, а також постійно самовдосконалюватиметься. Науково-теоретична база досвіду: 1. Адаир Дж. Психология лидерства / Дж. Адаир. – М. : Эксмо, 2005. – 352 с. 2. Адаир Дж. Эффективное лидерство: Как развивать и применять лидерские навыки / Джон Адаир. – М. : Эксмо, 2003. – 177 с. 3. Алфімов Д. В. Виховання лідерських якостей учнів 1-11-х класів через додаткову освіту / Д. В. Алфімов // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя, 2011. – Вип. 14 (67). – С. 258–265. 4. Алфімов Д. В. Виховання лідерських якостей школярів у процесі навчальної діяльності / Д. В. Алфімов // Гуманітарні науки : наук.-практ. журн. – 2011. – Вип. 1 (21). – С. 33–39. 5. Вежевич Т. Е. Педагогические условия развития лидерских качеств учащихся: дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.01 / Вежевич Татьяна Ефимовна. – Улан-Удэ, 2001. – 198 с. 6. Выготский Л. С. Психология развития ребенка / Л. С. Выготский. – М. : ЭКСМО: Смысл, 2005. – 508 с. 7. Головаха Е. И. Структура групповой деятельности: социально-психологический анализ / Е. И. Головаха. – К. : Наукова думка, 1979. – 128 с. 8. Донцов А. И. Проблемы групповой сплоченности / А. И. Донцов. – М. : Изд-во МГУ, 1979. – 32 с. 9. Єрмак Л. Виховання особистості в сучасній школі / Л. Єрмак // Директор школи. – 2002. – № 5. – С. 4–6. 10. Кови С. 7 навыков лидера: Деловой бестселер / С. Кови. – Минск : Парадокс, 1996. – 448 с. 1 11. Колесниченко А. К. Энциклопедия педагогических технологий / А. К. Колесниченко. – СПб. : КАРО, 2002. – С. 28–32.
Результативність впровадження досвіду: виявлені діти з лідерськими здібностями; навчилися чітко та швидко налагоджувати ділові та товариські контакти з людьми, продовжено розвиток лідерських якостей, навчилися адекватно оцінювати свої лідерські якості, своє місце в колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру.
Репрезентація досвіду: на рівні навчального закладу