Провідна педагогічна ідея досвіду:
Визначення типових проблем у вихованні дітей підліткового віку і надання своєчасної
і професійної допомоги батькам у вихованні дітей, а також надання методичної
допомоги молодим колегам у проведенні батьківських зборів.
Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду:
В час, коли підлітки мають об’єктивні вікові проблеми з ними треба поводитись обережно
і впевнено, з повагою і розумінням, надаючи їм батьківську любов і професійну підтримку педагогів.
Але і батьки дітей потребують додаткових знань, спілкування з однодумцями і з людьми,які мають такі
проблеми у вихованні дітей, як вони самі. Педагоги не завжди мають досвід у вирішенні певних проблем
у вихованні підлітків і час для підготовки тематичних батьківських зборів, лекторіїв, тому ми
пропонуємо молодим колегам свої матеріали для їх підготовки. Сподіваємось, що вони стануть
додатковим матеріалом у творчий роботі класних керівників, допоможуть класному керівнику набути
авторитету серед батьків як професіоналу і попередити конфліктні ситуації.
Науково – теоретична база досвіду: В.О.Сухомлинський «Батьківська педагогіка»,
«Як виховати справжню людину», А.С.Абрамова «Возростная психология»,
Д.И. Фельдштейн «Психология современного подростка», М. 1987 р. М. 1997, Точин А.Є.
«Трудове виховання дітей у родині» М., 1982;
«Азбука безпеки в Інтернеті;
Федоренко Л.Г. «Толерантность в общеобразовательной школе» КАРО, 2006р.,
Пушкар В.В. «Субкультурні особливості сприймання музичних творів» 2001,
Савельєв Ю.Б. «Взаємодія субкультур як фактор соціокультурного розвитку», 1997.
Стисла анотація досвіду:
Сумісна діяльність педагогів і батьків з метою виховання, розвитку і навчання дітей має
вирішувати наступні завдання:
підвищення рівня психолого – педагогічної освіти батьків;
створення атмосфери взаємоповаги, розуміння і довіри учасників навчально – виховного процесу;
надання адресної кваліфікованої допомоги батькам;
створення умов для виховання , розвитку і навчання учнів;
формування сімейних цінностей у дітей і прагнення створити свою сім’ю у майбутньому.
Програма має на меті подолання формального відношення класних керівників до
проведення батьківських зборів, відпрацювання ними технології їх проведення.
В програмі батьківських зборів для батьків, діти яких навчаються у 8 класі,
пропонуємо розглянути наступні важливі теми: «Психічні і фізіологічні особливості віку підлітків»,
«Агресивна поведінка підлітків, її наслідки», «Як уберегти дитину від насильства»,
«Виховання і ненасильство в сім’ї », «Злагода в сім’ї », «Молодіжні субкультури і організації»,
«Статеве виховання підлітків», «Як допомогти підлітку стати впевненим у собі»,
«Виховання працелюбності школярів», «Безпечний Інтернет» тощо.
Результативність впровадження досвіду:
Досвід впроваджується в навчальних закладах району через електронну пошту і електронні носії,
а також і через сайт ЗОІППО. За відгуками класних керівників,які є постійними
учасниками районних методичних об’єднань, досвід у проведенні батьківських зборів отримав
позитивну оцінку. Класні керівники відзначили їх практичну спрямованість,
глибокий теоретичний зміст, технологічність представлених методичних матеріалів.