Акмеологічний підхід у формуванні соціокультурної компетенції учнів. Досвід роботи шкільного видання «Пульс Життя»
Акмеологічний підхід у формуванні соціокультурної компетенції учнів. Досвід роботи шкільного видання «Пульс Життя»
Третяк Наталія Богданівна, вчитель української мови та літератури,
вища категорія.
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69
Запорізької міської ради Запорізької області,
керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2
тел.222-77-33 school692007@rambler.ru
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Розширення сфери користування українською мовою, розвиток та активізація словникового запасу, формування мовної свідомості учнів, виховання любові до рідного краю через засвоєння культурних цінностей нашого народу засобами рідної мови.
Формування соціальної компетенції учнів: уміння працювати, само реалізуватись, презентувати свою роботу, відстоювати точку зору, виховання активної громадської позиції майбутніх громадян України.
Формування мовних умінь: правописних, граматичних, лексичних, стилістичних, комунікативних; формування загальної культури мовлення.
Профорієнтація.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
В умовах російськомовного середовища шукала спосіб зацікавити учнів вивченням української мови. Вважаю знання української мови необхідним для кожного громадянина України. Так як у цьому регіоні дана мова для багатьох не являється рідною, не можна інакше мотивувати її вивчення, як через демонстрацію краси, багатства, милозвучності мови. Не можна вивчити мову насильно, її можна лише полюбити.
Працюючи в редколегії газети учні набувають вмінь адаптації у соціумі в школі і за її межами: семінари, виставки, круглі столи, презентації, конкурси; також удосконалюють вміння працювати в соціальних мережах, в різних комп’ютерних програмах.
Робота в редколегії дає високу профорієнтаційну базу, нерідко впливає на вибір професії.
Науково – теоретична база досвіду:
Олена Дудко / Вступ до журналістики: світова та вітчизняна практика//Навчальний посібник//Київ – 2009р.
Гліб Головченко (директор Коледжа преси та телебачення
м. Миколаєва)/ Как сделать школьную газету?/Миколаїв – 2004.
Методичні рекомендації//Виховання соціально – громадянської позиції молоді засобами масової інформації//Досвід діяльності власного видання// Запоріжжя/Акцент – 2010р.
Методичні рекомендації//Журналістська діяльність редакцій ЗМІ у формуванні системи цінностей молоді//Досвід роботи редакцій молодіжної преси/Запоріжжя/ Акцент – 2011р.
У матеріалах надано схему і систему організації роботи шкільної редколегії із власного досвіду роботи. Практична реалізація досвіду представлена у вигляді окремих сторінок з різних номерів та одного номера в цілому.
Результативність впровадження досвіду:
Випускники показують хороший рівень оволодіння українською мовою.
Призові місця у Виставках «Молодіжний акцент» 2010, 2011, 2013 р.
Дипломи учасників, лауреатів, переможців (фестивалі у Миколаєві, Святогорську, Запоріжжі «Нащадки переможців»), роботи продруковано у Літописах, каталогах.
Випускники редколегії навчаються у навчальних закладах на факультетах журналістики, комп*ютерного дизайну.
Репрезентація досвіду:
Навчальний заклад – вихід щомісячного номера газети;
Міський, обласний – презентація досвіду роботи на семінарах для вчителів ЗОІППО
Державний – щорічна участь у Всеукраїнських Виставках молодіжних видань (відеопрезентація, аналіз публікацій, статті у методичних рекомендаціях).