Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 31.01.2023, 07:18

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Вплив засобів масової інформації на психологічний стан та здоров’я підростаючого покоління
Вплив засобів масової інформації на психологічний стан та здоров’я підростаючого покоління
Ніколаєва Зінаїда Сергіївна, 
практичний психолог, спеціаліст
     
Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області
 
Директор: Діденко Зоя Василівна,
 
Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел./факс: (0612) 769-80-34, 
     
 
 
 
Провідна психологічна ідея досвіду: Психічне здоров’є - це не стан безперервного блаженства, а взаємодія як негативних, так і позитивних емоцій і настроїв. Слово «здоров’я» спочатку означало «цілісність». Психічно здорові люди намагаються збалансувати і розвинути різні сторони свого «я» - фізичну, психічну, емоційну, а іноді і духовну. Вони відчувають доцільність свого існування, контролюють своє життя, відчувають підтримку тих, що оточують і самі надають допомогу людям. 
 Психологи вважають, що душевне здоров’є  людини залежить не стільки від подій, та побаченого, скільки від його реакції на них. Діти часто беруть приклад зі своїх героїв та антигероїв, яких бачать на екранах, та  самі задають установки своїй психіці.  
 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Ми живемо в час технологічного розвитку. Сьогодні нікого не можна здивувати мобільним телефоном, комп’ютером, Інтернетом, тим паче телевізором. Перед усіма нами відкрито безліч можливостей пізнання інформації, не виходячи з дому. Це не може не радувати,  але медаль завжди має і зворотній бік. У сучасному економічно нестабільному світі  дорослі, нажаль, не завжди мають достатньо часу на своїх дітей, іноді, щоб не вважати себе поганими батьками, «купують» повагу та любов своїх дітей планшетами та дорогими телефонами. А діти є діти, вони заходять на безліч сайтів, деякі іноді відкриваються самі  і несуть не дуже розвивальну та корисну інформацію для недостатньо сформованої психіки дитини.
 Користування засобами масової інформації (ЗМІ), зокрема соціальними, є одним з найбільш поширених видів діяльності сучасних дітей та підлітків. Будь-який веб-сайт, що дає змогу здійснювати соціальну взаємодію, вважається соціальним ЗМІ. До них, зокрема, належать сайти соціальних мереж (Facebook, MySpace, Twitter), азартних ігор і віртуальних світів (Club Penguin, Second Life, Sims), відео-сайти (YouTube) і блоги. Згадані ресурси останніми роками надзвичайно бурхливо розвиваються, даючи сучасній молоді можливості для розваг і спілкування. Важливо, щоб батьки були обізнані щодо природи таких медіа-сайтів, оскільки там не завжди створюються здорові умови для дітей і підлітків, що провокує проявіви аддиктивної поведінки
 Серйозною проблемою є те, що за рахунок часу, проведеного біля екрана комп’ютера чи телевізора, зменшується час фізичної активності. Окрім того, реклама неякісних, неповноцінних харчових продуктів, розміщена в ЗМІ, сприяє збільшенню їх вживання дітьми та підлітками, що підвищує ризик захворюваності.
     
Науково-теоретична база досвіду:
 Зараз у всьому світі проводиться безліч досліджень на тему «Вплив ЗМІ та Інтернет простору на дітей», ціль яких розкрити форми та прояви впливу засобів масової інформації та Інтернет простору на психіку дітей, та пошуку методів зменшення цього впливу.
- Бардштейн Л.М., Можинського ЮБ. «Патологічна гетероагресивна поведінка у підлітків» М.: 2000
- «Молоде покоління та  телебачення» Нікітіна О.І., Ликова С.М. Таскіна О.А., Ночевна Ю.С.
- Л.Г. Соколянська «Підліток у великому місті».
 
Стисла анотація досвіду:
Мета: Створення умов для збереження психологічного здоров’я підростаючого покоління під впливом ЗМІ, через формування самоусвідомлення та критичного мислення дитини.
Задачі:
     1. Психологічна просвіта підростаючого покоління – «Негативні наслідки впливу ЗМІ на їх психологічний стан та здоров’я» . 
     2. Визначити рівень впливу ЗМІ на учнів школи.
     3. Ознайомити з результатами цього діагностування батьків навчального закладу та надати рекомендації.
     4. Формувати критичне мислення підростаючого покоління  про наслідки впливу ЗМІ на психічний стан людини.
     5. Стабілізувати емоційно-вольову та особистісну сфери учнів школи. 
     
Результативність впровадження досвіду: 
 У березні 2013 року  було проведено моніторинг впливу ЗМІ на учнів 4х, 6х, 7х, 8х класів, стану негативних проявів в учнівських колективах. Проаналізовано стан роботи ЗНЗ щодо профілактики та забезпечення системності і підвищення ефективності роботи навчального закладу з питань профілактики негативного впливу інформаційного простору на свідомість учнів, захист суспільної моралі, попередження негативних проявів в учнівських колективах, забезпечення прав неповнолітніх у навчальному закладі. 
 Визначено пріоритетні напрямки роботи  з урахуванням специфіки школи та результатами моніторингу, з метою створення демократичного правового простору і позитивного мікроклімату у навчальному закладі. Прогнозовані результати цієї роботи: зниження негативного впливу ЗМІ на дітей шляхом формування критичного мислення; зменшення проявів девіантної поведінки серед учнівської молоді та школярів і стабілізація емоційно-вольової сфери учнів.
    
Репрезентація досвіду: виступ на батьківських зборах, виступ на засіданнях ШМО, засіданні педради, індивідуальні консультації після діагностування за запитом батьків та класних керівників.
Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (28.01.2014)
Переглядів: 1853 | Теги: аддиктивна поведінка, психологічне здоров’я, тривожність, Комунарський, психологічний стан, агресивність, вплив ЗМІ, діагностування, ЗМІ | Рейтинг: 3.2/57
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2023