Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 11:45

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Використання арт-терапевтичних технологій у роботі практичного психолога
Використання арт-терапевтичних технологій у роботі практичного психолога

Гречаник Марія Ігорівна, практичний психолог, спеціаліст.

Запорізька гімназія № 28,

Директор: Бурма Ірина Миколаївна,

69035, м.Запоріжжя, вул. Лермонтова, 16;
тел. (061)233-25-53,
е-mail sekreta28@mail.ru





Провідна педагогічна ідея досвіду: Головною ідеєю досвіду є розвиток  гармонійної, творчої особистості учня через впровадження та активне використання арт-терапевтичних технологій, розвиваючих ігор, використання тренінгових елементів у процесі занять.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Інновація  освітнього простору  України передбачає переорієнтацію  на  виховання   людини,   яка  не  тільки   буде    володіти знаннями,  уміннями,  навичками  та  способами   діяльності, але й стане творчою особистістю та зможе реалізувати власний потенціал через креативність. Спрямування  учбово – пізнавальної  діяльності школярів  в  русло  самопізнання   (дослідження,  психічних, духовних та інших особливостей самого себе) з метою саморозвитку, самовдосконалення через використання арт-терапевтичних технологій. Творчість є запорукою безпечного самопізнання, розвитку спонтанності та креативності, що є основою головних компетенцій особистості

Науково-теоретична база досвіду: В основі досвіду покладено засади гуманістичної парадигми психології особистості , впроваджувачами якої є К.Роджерс, Р.Мей, А. Маслоу; елементи психодрами та театру спонтанності play-back (Засновники Я. Морено, Г.Лейс); арт-терапія як окремий напрям психотерапії ( впроваджувачами є А. Копитін, В. Нікітін, А. Старовойтов;  Елементи екзистенціальної парадигми психології особистості (М.Хайдеггер, І. Ялом); тілесно-орієнтований підхід у психології (В.Райх, О. Лоуен)

Стисла анотація досвіду:
Шляхи формування творчої спонтанної особистості через: створення та вирішення проблемних ситуацій; використання інтерактивних методів навчання; використання ігрових методів у навчанні;  навчання дітей висловлювати власну точку зору,  виховання вміння слухати один одного та співпрацювати з ними; вміння аналізувати життєві ситуації; використання тілесно-орієнтованого підходу у процесі навчання

Результативність впровадження досвіду:
Успішний процес протікання адаптації учнів до умов навчання; Психологічний супровід процесу соціалізація учнів; формування навичок спілкування та взаємодії; гармонізація міжособистісних стосунків у колективі, підвищення психологічного статусу учня

Репрезентація досвіду:
  Публікації у фаховому виданні «Психолог: Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів»: «Сімейна соціограма у роботі шкільного психолога», № 9 (489) травень 2012
 «Взаємодія – основа формування стосунків (заняття з елементами тренінгу)», № 9 (489) травень 2012;
 «Один «новенький» на весь клас. Програма адаптації новоприбулих учнів, №15-16 (59-520) серпень 2013»;
 «Тілесно-орієнтований підхід у школі. Заняття з елементами тренінгу»,  №17 (521) вересень 2013
 «Щастя за сім кроків (Заняття для учнів 8-11 класів)», №17(521) вересень 2013
 «Психологія брехні»,  №17 (521) вересень 2013.


Категорія: Психологічний супровід | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 863 | Теги: тілесно-орієнтований підхід, арт-терапія, спонтанність, психологічний супровід новоприбулих, елементи тренінгу, Орджонікідзевський, особистість | Рейтинг: 2.5/27
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024