Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 22:06

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Система роботи соціально-психологічної служби школи з попередження негативних проявів в учнівському середовищі
Система роботи соціально-психологічної служби школи з попередження негативних проявів в учнівському середовищі
Довжик Лілія Олегівна, 
психолог, вища категорія, психолог-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 97 Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Цинкуш Павло Володимирович

69118, м. Запоріжжя, 
пр.. 40-річчя Перемоги, 27. 
Телефон (0612) 18-69-73. 
Електронна пошта: zp.school97@gmail.com 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Системний, компетентнісно орієнтований підхід до організації роботи психологічної служби є невід’ємною складовою ефективної роботи школи з попередження негативних проявів в учнівських колективах, підвищення рівня  психолого-педагогічної культури батьків та методичної грамотності вчителів.
    
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: У процесі радикальних змін, які відбуваються в соціальному, економічному, політичному житті України, в суспільному житті активізувались негативні явища, серед яких – насильство, агресія, алкоголізм, наркоманія. Їх посилюють тривала економічна та екологічна кризи, криза сімейних цінностей. Проте Конституція України визнає життя і здоров’я людини найвищими соціальними цінностями. Захист дітей від усіх форм насильства передбачений законами України «Про освіту» (1991), «Про загальну середню освіту» (1999), «Про охорону дитинства» (2001), «Про попередження насильства в сім’ї» (2001). 
 Сучасна школа – невід’ємна частина демократичного суспільства. В її житті щодня ми бачимо прояви як позитивних, так і негативних суспільних явищ. Від того, наскільки скоординованими, методично грамотними, доцільними будуть дії учасників навчально-виховного процесу в питаннях попередження проявів негативних явищ в учнівських колективах залежить те, як сформується соціальна ситуація розвитку учнів як у кожному класі, так і в школі в цілому. Важлива роль в координації зусиль всіх учасників навчально-виховного процесу з даного питання відводиться психологічній службі. 

Науково-теоретична база досвіду: Психолого-педагогічні аспекти зазначеної проблеми вивчали Г.Балл, І.Бех, О.Бондаревська, С.Подмазін, О.Савченко. Велике значення для подальшої розробки теоретичних основ моделі профілактики протиправної поведінки мають дослідження загальних проблем виховання М.Боришевського, В.Демиденка, Л.Зюбіна, В.Татенко, М.Ярмаченка та інших фахівців.. 
  
Стисла анотація досвіду: В досвіді приведена система роботи психолога з питань попередження негативних проявів в учнівському середовищі за напрямками: діагностичне забезпечення, консультативна робота, психолого-педагогічна просвіта вчителів та розвивальна робота з ними; робота з батьками (діагностична, консультативна, психолого-педагогічна просвіта); робота з учнями. Надані матеріали роботи психолога з учнями, батьками, педагогічним колективом з питань досвіду. 

Результативність впровадження досвіду: визначається позитивними змінами, які простежуються в учнівських колективах та у поведінці учнів школи, у підвищення компетентності педагогічних працівників з питань профілактики негативних проявів у дитячому середовищі, підвищенні психолого-педагогічної культури батьків.

Репрезентація досвіду: навчальний заклад (семінари, конференції, тренінги, педради, батьківські збори)
Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (27.01.2014)
Переглядів: 702 | Теги: модель профілактики негативних явищ, консультативна робота, діагностичний супровід, корекційно-розвивальні заходи, Комунарський | Рейтинг: 1.7/22
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024