Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 09:22

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Система профорієнтаційної роботи психолога в школі

Система профорієнтаційної роботи психолога в школі





психолог I категорії
Савчук Наталія Андріївна

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 76 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи Клеха  Людмила Вікторівна

Адреса: проспект Леніна, 154-Г 
Тел. 62-24-72   
e-mail: kleha_76@mail.ru 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Соціально – економічні зміни, що мають місце в умовах переходу до ринкових відносин, вимагають нових підходів у формуванні особистості школяра. Дедалі гострішою стає залежність місця держави в цивілізованому світі від її можливостей у створенні умов для вільного самовизначення громадян, набуття ними доступних знань і професійної  майстерності, самореалізації в тій галузі, де найповніше можна проявити свої обдарування. Успішне вирішення цієї проблеми в основному залежить від позитивних результатів у формуванні особистості майбутнього працівника на всіх етапах його шкільного життя.

Обґрунтування актуальності та перспективності:
Вироблення у школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в умовах свободи сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей та з урахуванням вимог ринку праці є однією з головних проблем сучасної школи. Її актуальність обумовлена сучасними економічними і політичними обставинами, які пред’являють все більш високі вимоги до індивідуальних психофізичних особливостей людини. Ринкові відносини кардинально міняють характер і цілі праці: зростає його інтенсивність, посилюється напруженість, потрібен високий професіоналізм, витривалість,відповідальність.

Науково-теоретична база досвіду: 
У структурі професійної орієнтації чотири основні компоненти: 
  1.  повідомлення учням знань про професії, що цікавлять;
  2. глибоке і все стороннє вивчення школярів;
  3. професійні консультації;
  4. допомога учням в оволодінні вибраною професією.
Отже професійна орієнтація має два аспекти: ії вплив на формування професійних інтересів людей, насамперед позитивних мотивів вибору професії, які забезпечують узгодження інтересів особистості і суспільства; другий – виявлення професійних вимог і психологічний аналіз професії, з одного боку, та  оцінка психофізіологічних властивостей і якостей учнів з урахуванням проб їх сил в обраній діяльності, з другого.

Стисла анотація досвіду: 
За своїм змістом і за поставленим цілям традиційна освіта орієнтована, перш за все, на засвоєння учням знань, умінь і навичок. Крім того, з освіти стала декламуватися мета всебічного і гармонійного розвитку кожного учня, що, втім, в силу інертності системи освіти і особливостей методів традиційної педагогіки досягається лише побічно.
В умовах систематизації профорієнтаційної роботи, як і в традиційному, визначається важливість всіх цих же функцій, проте дещо змінюється розстановка акцентів, ієрархія освітніх цілей:
  • розвиток інтелекту, пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів;засвоєння учнями системи знань і способів розумової практичної діяльності;
  • формування всебічно розвиненої особистості;
  • розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей;
  • виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їх життєвого і професійного самовизначення;
  • формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією.
Результативність впровадження досвіду:
Визначимо переваги системної профорієнтаційної роботи з учнями: 
  • набуття старшокласниками навичок самостійної науково – практичної, дослідницько–пошукової діяльності;
  • розвиток інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних  якостей;
  • прагнення до саморозвитку та самоосвіти;
  • формування готовності до свідомого вибору й оволодіння майбутньою професією.
Репрезентація досвіду:
IV Міжнародний освітній Форум «Особистість в єдиному освітньому просторі». Освіта Запорізького краю 2013 – презентація досвіду.


Категорія: Психологічний супровід | Додав: Zhovt1 (15.01.2014)
Переглядів: 1066 | Теги: диференційоване навчання, професійне зростання, самовизначення, мобільність, гармонійний розвиток, самореалізація, Жовтневий, направленість особистості | Рейтинг: 2.9/67
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024