Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 31.01.2023, 08:39

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психологічний супровід профілактики негативних явищ в учнівському середовищі
Психологічний супровід профілактики негативних явищ в учнівському середовищі
Юрченко Ірина Олександрівна, практичний психолог (1 категорія), соціальний педагог (2 категорія)

Запорізька гімназія № 25 гуманітарного профілю Запорізької міської ради  Запорізької області,
директор гімназії - Колесник О.Ф.,

адреса: вул. Патріотична 76,
тел.: 220-96-43,
e-mail: zp25gimn@mail.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування відповідального, свідомого вибору життєвої позиції, толерантного ставлення до оточуючих, рефлексія мотивів та наслідків власної поведінки, а не просто інформування або залякування – запорука ефективної профілактичної роботи з учнями.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Те, що мета сучасної школи – не лише дати учню комплекс різноманітних знань, а й формувати самоактуалізовану особистість, здатну до свідомого життєвого та професійного вибору  ні в кого не викликає сумнівів. Особливо актуальним це стає в час маргінальної політичної та суспільної ситуації, в ситуації браку батьківської уваги, недостатньої можливості підліткам займатись в спортивних та творчих секціях, моральному викривленні загальнолюдських цінностей. Тому залучення учнів до різноманітних заходів, що сприятимуть кращому розумінню власних рис та особистісних резервів та формуванню практичних навичок збереження та зміцнення власного психологічного та соціального здоров’я - є одним з найважливіших напрямків роботи з дітьми та підлітками.

Науково-теоретична база досвіду:
Досвід ґрунтується на принципах гуманістичної психології, що розглядає особистість як джерело необмежених здібностей та можливостей та орієнтован на активацію внутрішніх ресурсів саморозвитку молодших школярів та підлітків.

Стисла анотація досвіду:
Система профілактичної роботи в гімназії включає: тренінгові та інтерактивні заняття з підлітками, театралізовані заходи, які проводять старшокласники з молодшими школярами, тематичні виставки творчих робіт та малюнків («Ми - проти насилля», «Ми - за здоровий спосіб життя», «Ми - за безпечну роботу у віртуальному просторі»),  співпраця з представниками державних та громадських організацій, благодійні акції, психологічна просвіта педагогів та батьків.Основними принципамипрофілактики негативних явищ в учнівському середовищі є: системність, послідовність, спрямованість на усіх суб’єктів виховного впливу, врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, доступність. Основними компонентами профілактичної діяльності  можна назвати: створення мотивації учнів до самопізнання та самовдосконалення, розширення рівня їх  інформованості про психологічні закономірності таких явищ як маніпуляція, залежність, агресивність тощо та  набуття учнями практичних навичок відповідальної поведінки.

Результативність впровадження досвіду:
впровадження системи профілактичних заходів сприяє підвищенню  рівня відповідального, свідомого ставлення учнів до власного життя, рівня комунікативної компетентності усіх учасників навчально-виховного процесу.

Репрезентація досвіду:
матеріали досвідувикористовуються в практичній діяльності практичного психолога та соціального педагога  під час проведення інтерактивних занять, тренінгів, просвітницьких семінарів перед педагогами гімназії, батьківських зборах, інших видах профілактичної роботи (виставки, вікторини, театралізовані заходи тощо).


Категорія: Психологічний супровід | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 902 | Теги: здоров’я, насилля, відповідальна поведінка, паління, права, Орджонікідзевський, конфлікт, обов’язки, психологія реклами | Рейтинг: 3.0/55
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2023