Психологічний супровід молодих спеціалістів і педагогів в період атестації Верховська Олена Анатоліївна, практичний психолог, спеціаліст II категорії
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 188 «Червона гвоздика» Запорізької міської ради Запорізької області,
Завідувач Околович Олена Сергіївна
Адреса: 69050. м.Запоріжжя, вул. Космічна. 116-а. тел./факс: (061) 769-80-44.
Провідна педагогічна ідея досвіду: психологічний супровід педагогів в період професійного становлення . активізація процесів самопізнання, самовдосконалення та самоактуалізації. Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Атестація розглядається як інтегральна оцінка службової професійної діяльності, професійно-важливих якостей спеціаліста; не тільки констатація досягнутого рівня професійного розвитку особистості, а й потенціалу спеціаліста - професійної компетентності, когнітивного компоненту (здатності продуктивно виконувати професійні функції), діяльнісного й особистісного компоненту. Психологічний супровід молодого спеціаліста - це не тільки допомога в адаптуванні, в активному засвоєнні норм професійного спілкування, трудової дисципліни, традицій колективу, а й у професійному зростанні педагога. Цe формування майбутнього професіонала педагогічної діяльності. Таким чином, психологічний супровід молодих спеціалістів та педагогів в період атестації - одне з найбільш вагомих завдань, від розв'язання якого залежить ефективне кадрове наповнення навчального закладу висококваліфікованими фахівцями. Науково-теоретична база досвіду: Аралова М.А., Банщикова Т.М., Борисов В.М., Ковальов О.Г., Голіцина Н.С., Клюева Н.В.
Стисла анотація досвіду: Робота проводиться за етапами. На початковому етапі виникає необхідність у вивченні індивідуальних особливостей особистості педагога, його професійно значуших якостей. За результатами діагностики (анкетування, опитування, тестування, спостереження) педагогам надається психолого-педагогічна та методична допомога з питань професійного зростання, розробляється індивідуальна програма профілактики стресів та емоційного вигоряння. Дані проведеної роботи практичний психолог вносить до індивідуальної карти психологічного супроводу педагога. Результативність впровадження досвіду: молоді спеціалісти активно засвоюють професійні норми та правила спілкування, процес адаптації га професійного становлення проходить легко та безболісно. В період атестації педагоги творчо використовують свій професійний потенціал, відсутні негативні емоційні стани, психоемоційні зриви. долаються психологічні бар'єри.
Репрезентація досвіду: дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 188 «Червона гвоздика» Запорізької міської ради Запорізької області
|