Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 11:59

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психологічні умови профілактики і корекції агресивної поведінки дітей та підлітків
Психологічні умови профілактики і корекції агресивної поведінки дітей та підлітків

ПІБ: Журавльова Олександра Миколаївна.
Посада: практичний психолог  
Педагогічна категорія, звання:  спеціаліст вищої категорії.

Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9;
ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29.
Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04
Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/

Провідна педагогічна ідея досвіду
Профілактика і корекція агресивної поведінки дітей та підлітків є складним  і довготривалим процесом, який має свої закономірності, особливості і умови. За умови комплексного  (системного) підходу до профілактики та  корекції агресивної поведінки учнів (діагностики, корекції в тренінговій формі, тренування позитивної якості – толерантної поведінки як  антиподу агресивної поведінки, закріплення навичок конструктивної поведінки в суспільно значущій практичній діяльності)  можливо сформувати позитивний толерантний простір і навчити  керувати своєю поведінкою учнів ,в тому числі  учнів з особливими потребами (із ЗПР).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Значні зміни, що відбуваються у житті всього нашого суспільства, сполучаються з багатьма труднощами не лише в економічній, політичній, соціальній сферах, а й в етико-психологічній. За останні роки зросли показники підліткової і, що найбільш тривожно, дитячої злочинності, а також відхилень в емоційному здоров’ї школярів. Багато дітей і підлітків відзначаються підвищеною нервозністю, надмірною чутливістю та гарячковістю, вразливістю та емоційною неврівноваженістю. Але найбільш непокоять батьків, педагогів, психологів, соціальних працівників, співробітників МВС, громадськість такі прояви поведінкової активності дітей і підлітків, як агресивність, жорстокість, цинізм, відчудженість, духовна спустошеність. Стрімке зростання рівня агресивності багатьох  дітей  і  підлітків  –  одна  з  найбільш  актуальних  проблем сьогодення.

Науково-теоретична база досвіду:

Вище названа проблема викликає все більший інтерес дослідників і практиків. Вітчизняними і закордонними дослідниками вивчались особливості агресивної поведінки осіб різних вікових груп (Г.М.Андрєєва, К.Бютнер, Л.М.Семенюк, Л.С.Славіна, І.О.Фурманов та ін.), проблеми агресивності у зв’язку з конфліктами (Г.С.Васильєва, В.В.Ковальов, М.С.Неймарк, та ін.), емоціями (В.К.Вілюнас, Т.Дембо, К.Ізард, та ін.), фрустрацією (А.Бандура, Д.Доллард, схильність до агресивних дій криміногенного характеру (Н.В.Алікіна, С.М.Єніколопов, Е.Квятковська-Тохович, та ін.).

Стисла анотація досвіду:

Нами практично вивчені психологічні умови, необхідні для ефективної профілактики і корекції агресивної поведінки дітей та підлітків (діагностика, корекція в тренінговій формі, закріплення навичок позитивної поведінки в суспільно значущій практичній діяльності).  Вперше  запропоновано комплексний  (системний) підхід до профілактики та  корекції агресивної поведінки учнів, в тому числі у учнів з особливими потребами ( з ЗПР). Особливість підходу становить те, що  формуємо позитивний антипод недоліка - толерантну поведінку, тренуємо його використання на практиці (в умовах тренінгу, уроку, позакласній діяльності, повсякденному спілкуванні, конструктивному вирішенні конфліктів за допомогою Ради толерантності в системі Шкільної служби порозуміння) .  

Результативність впровадження досвіду
Практична значущість роботи забезпечується: 1) розробкою психодіагностичного комплексу для виявлення рівня агресивності, психологічних особливостей учнів, схильних до агресивної поведінки;  2) розробкою, науковим обгрунтуванням та впровадженням у педагогічну практику програми психологічного тренінгу корекції агресивної поведінки дітей молодшого шкільного віку і підлітків через тренування позитивної якості – толерантної поведінки як  антипода агресивної поведінки; 3) результати дослідження можуть бути використані у психодіагностичній, психопрофілактичній та психокорекційній діяльності практичних психологів дошкільних, навчально-виховних та навіть виправних закладів.

Репрезентація досвіду:
Досвід роботи презентовано  :
  •      На засіданнях динамічної творчої групи, яка складалась з класних керівників ЗНВК«ОСНОВА» та практичних психологів-ентузіастів  Орджонікідзевського району (2010-1213 навчальний рік).
  •      На засіданні методичного обєднання класних керівників ЗНВК «ОСНОВА»  «Роль  Шкільної служби порозуміння в формуванні толерантної поведінки учнів».
  •      На засіданнях методичного об’єднання практичних психологів Орджонікідзевського району (березень 2011,  січень 2012, січень 2013 р.)
  •      На засіданні педагогічної ради ЗНВК «ОСНОВА»  з проблеми «Соціалізація особистості і інноваційному навчально0виховному процесі НВК» (січень,2012)
  •      На обласному  науково-практичному семінарі «Інноватика в сучасній освіті:педагогічна підтримка дитини» (19-20 .02.2013)
  •      Матеріали досвіду опубліковано у наукових збірниках та фахових виданнях:
  •      Журавльова О.М. Психологічні умови профілактики і корекції агресивної поведінки дітей та підлітків. /Збірка наукових робіт Інституту психології АПН України, Київ, 2009 р.
Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_4037.html
Категорія: Психологічний супровід | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 1559 | Теги: толерантна поведінка, Психологічні умови, корекційна робота, Орджонікідзевський, рівень агресивності, агресивна поведінка | Рейтинг: 2.6/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024