Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 08:30

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

На порозі шкільного життя

«На порозі шкільного життя» Програма  психолого-педагогічного клубу для батьків майбутніх першокласників



Кондрашевська Антоніна Василівна

практичний психолог
спеціаліст І категорії

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 130 «Казка» Запорізької міської ради  Запорізької області 

Завідувач: Шинкаренко Лариса Пилипівна

Адреса: вул. Жуковського, 66-А, м. Запоріжжя,  69063
Тел. (0612) 764-43-24, 764-57-65
Адреса cайту: http://dnz130.edukit.zp.ua/

Провідна  педагогічна  ідея досвіду: Визначення та апробація ефективних форм взаємодії з дітьми та батьками, доцільного змісту психолого-педагогічної  просвіти батьків   на етапі переходу дошкільників  на наступний  рівень освіти. Програма орієнтована на активне засвоєння дітьми та їх батьками нового досвіду та використання  його в реальних  життєвих обставинах, що сприяє саморозкриттю їх особистих потенційних можливостей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Вступ до  школи -  переломний момент у житті  кожної дитини. Початок  шкільного навчання  змінює  весь образ його життя. Потрібно  адаптуватися до нових правил,  вимог,  норм. Досить часто процес  адаптації   ускладнюється. На сьогодні  у системі сімейного виховання  спостерігається  доволі поширена тенденція: готувати  до школи дитину за допомогою  репетиторів,  платних  підготовчих  курсів тощо. Батьки,  з одного боку бажають  забезпечити  своїй дитині  хороший стартовий рівень для навчання у школі, а, з іншого боку, не прагнуть  особисто  приймати участь  в цьому процесі. Вони або не знають, як  організувати  заняття  вдома, або не мають  достатньо часу. Але, формування  якостей, необхідних  майбутньому першокласнику, може забезпечити  лише система педагогічної взаємодії  дошкільного закладу та сім’ї. Бажання  допомогти батькам та їх дітям  підготуватися до зустрічі з новим для них  шкільним життям стимулювало  розробку  серії психологічних  занять  для дітей  старшого дошкільного віку та їх батьків «На порозі шкільного життя».

Науково-теоретична база досвіду:  В основу роботи над проблемою покладено концептуальні  засади Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), психолого - педагогічні дослідження  Гиппенрейтера І.М., Марковської І.М, Фридмана Л.Ф., Даринської В.М.    щодо організації  процесу  адаптації до  умов  шкільного  навчання. 

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом є раціоналізаторським.      Мета  занять  психолого-педагогічного клубу – профілактика можливих  труднощів дитини в період адаптації  до школи. Робота  клубу спрямована  на підвищення  батьківської компетентності  у питання  психологічної готовності дітей до школи; на розвиток  у батьків та дітей  навичок рефлексії; на  навчання батьків ефективним способам  спілкування (активне слухання, рішення конфліктів тощо); розвиток у дорослих та дітей необхідних навичок співпраці. Основний метод клубних  зустрічей – інтеракційний - формування  групи як цілого, створення специфічних групових форм та правил поведінки, моделювання конфліктних ситуацій та вибір засобів їх вирішення. На заняттях з батьками широко використовуються ігрові прийоми, психогімнастика, способи невербальної взаємодії, елементи  тілесної орієнтованої терапії. В програмі пропонується:
  • Тематичне планування  занять з дітьми;
  • Тематичне планування занять з батьками;
  • Конспекти занять з батьками, з  дітьми.
Результативність впровадження досвіду: Результати спостережень та відгуки  батьків свідчать, що відвідування психолого-педагогічного клубу «На порозі шкільного життя» допомагає батькам майбутніх першокласників подолати неадекватні  особисті установки особливостей поведінки; опанувати  способи та прийоми безконфліктної взаємодії з дитиною; у них розширюється  сфера психологічних знань  про розвиток дітей старшого дошкільного віку та молодшого  шкільного віку. Система роботи Кондрашевської Антоніни Василівни характеризується стабільними позитивними результатами, що підтверджується результатами моніторингових досліджень рівня готовності дітей до шкільного навчання у березні-квітні, рівня адаптації першокласників – випускників ДНЗ № 130 – до нових умов шкільного життя у жовтні-листопаді.

Репрезентація  досвіду: Програму  презентовано  на семінарі у  дошкільному закладі,  2012 р.,  на обласному заході «Рік сім’ї», 2011 р., на конференції слухачів курсів у КЗ «ЗОІППО» Запорізької обласної ради, 2013р.

Категорія: Психологічний супровід | Додав: Zhovt1 (29.01.2014)
Переглядів: 1094 | Теги: мотиваційна готовність, труднощі адаптації, клуб для батьків, адаптація до шкільного життя, програма, Жовтневий, старший дошкільний вік | Рейтинг: 3.2/53
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024