Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.11.2024, 19:20

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Позашкілля

Виховання творчої особистості
Виховання творчої особистості в позашкільному закладі освіти



Автор  досвіду : Зайченко Олена Вікторівна , керівник гуртків "Юний дизайнер"і "Архітектурний" .

E-mail:zapsut@ukr.net
Контактна інформація про навчальний заклад  : 
Станція юних техніків Запорізької міської ради Запорізької області, 
69095 м.Запоріжжя,вул.Українська,29 (061)787-56-94, директор СЮТ Запотоцька Галина Віоргівна.                                              E-mail:zapsut@ukr.net                                                        
                           
                        


Провідна педагогічна ідея досвіду:
  створення умов для виховання творчої особистості, формування життєтворчих  компетентностей  та успішного застосування вихованцями набутих  знань  у розв'язанні життєвих і професійних проблем. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду : актуальність досвіду визначається провідними тенденціями державної освітньої політики щодо виховання гармонійно розвиненої творчої особистості.Адже тільки  творча особистість, спроможна створювати, управляти, пропонувати нові теорії, нові технології, нові напрямки розвитку, знаходити шляхи виходу зі складних нестандартних ситуацій.Саме в умовах позашкільної діяльності створено ефективне середовище для розвитку творчої особистості,яке сприяє її подальшому самовизначенню в творчій  та професійній діяльності.
Науково - теоретична база досвіду :  Науковою базою досвіду стали основоположні ідеї провідних педагогів та науковців щодо  вивчення проблем з розвитку творчої особистості. Ряд наукових праць, які висвітлюють педагогічний арсенал методів, прийомів, вправ для виявлення і розвитку творчих здібностей (Т.Г.Казаков, А.М.Смирнов, С.К.Ісаков, І.Абаєва, О.Бармаш), розкривають підходи до формування життєтворчих компетентностей особистості (Т.Б.Волобуєва, Г.Єрмаков), представляють систему організації роботи з розвитку творчих здібностей                     (В.О.Сухомлинський) та специфіку психологічного супроводу виховання творчої особистості ( Л.С.Виготський, С.Л.Рубінштейн).

Стисла анотація досвіду: Досвід роботи базується на представлені системи традиційних та інноваційних сучасних підходів щодо виховання та розвитку творчої особистості гуртківців, які забезпечують умови для самовдосконалення та успішної самореалізації вихованців на всіх етапах навчання в гуртку. Представлено ефективні  інтерактивні технології навчання: "мозковий штурм", дебати, робота груп, КТС, проектна діяльність; цікаві інноваційні  форми організації  занять: заняття-подорож, вікторини, творчий звіт тощо. Велику увагу в організації навчально-виховного процесу приділено використанню  методів та прийомів педагогічно-психологічної підтримки дітей: заохочення, створення ситуації успіху, ситуації взаємодопомоги та індивідуального підходу  до кожного вихованця. Родзинкою в діяльності закладу є  створення на рівні гуртка  дієвої  системи підтримки та реалізації творчого потенціалу вихованців через організацію  Фестивалю творчості, який проходить в рамках впровадження виховної програми"Майбутнє України".

Результативність впровадження досвіду: Впровадження даного досвіду сприяє успішній  презентації особистих досягнень вихованців  на  виставках, конкурсах, змаганнях різних рівнів та активній участі їх  в організації та проведенні тематичних свят в гуртках в рамках Фестивалю творчості.
Продуктивним результатом даної системи виховання творчої особистості є можливість для вихованців  розкрити свої творчі здібності та нахили  в окремому виді діяльності; розвинути критичне мислення, пізнавальну активність, творчу мотивацію та сприяти самовдосконаленню, самореалізації.

Репрезентація досвіду:  Досвід презентовано на семінарах-практикумах, засіданнях  методичного  об"єднання  керівників гуртків та педрадах закладу.


Категорія: Позашкілля | Додав: Pozashkilla (03.02.2014)
Переглядів: 1214 | Теги: позашкілля, творча особистість, критичне мислення, інтерактивні методи навчання., проблемні ситуації | Рейтинг: 2.6/49
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024