Інформація про автора досвіду: Мартиненко Людмила Володимирівна, керівник гуртка "Комп'ютерна техніка"
Контактна інформація про навчальний заклад:
Станція юних техніків Запорізької міської ради Запорізької області,69095 м. Запоріжжя,вул.Українська,29 (061)787-56-94, директор СЮТ Запотоцька Г.В. E-mail:zapsut@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду: використання в позашкільних закладах педагогіки успіху, яка сприятиме створенню умов для успіху та розвитку особистості вихованця; диференціація і індивідуалізація навчання; особистісно-орінтована спрямованість навчання. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасне суспільство пред'являє нові вимоги до покоління, яке вступає в життя. У «Національній Доктрині розвитку освіти» зазначено, що система освіти має забезпечувати «…підготовку людей високої освіченості й культури, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, мобільності в освоєнні та впровадженні новітніх та інформаційних технологій». Кардинальні зміни в соціально-економічному житті суспільства висувають принципово нові завдання перед позащкільною освітою. Ні в кого не виникає сумніву, що прогрес цивілізації залежить від дітей: юних математиків, програмістів, комп’ютерщиків, художників, музикантів, спортсменів, письменників, поетів, екологів, тощо. Актуальність вибору теми зумовлена необхідністю пошуків нових оцінок, підходів, проявів гнучкості думки й оперативності вихователя та вихованців. Можливість відчути радість досягнення успіху, усвідомити свої здібності та віру у власні сили, надають кожному вихованцеві позашкільні заклади. Головний зміст діяльності педагога позашкільного закладу полягає в тому, щоб кожний вихованець був успішним, це сприяє розвитку впевненості в собі, підвищенню самооцінки, розвитку почуття власної значимості. Основним механізмом у розв’язанні цього завдання стає створення ситуації успіху. Успіх усвідомлюється дитиною в процесі придбання соціального досвіду й досягається нею за рахунок докладених зусиль і старань, досягнення успіху в будь-якій діяльності завжди сприяє самоствердженню особистості, появі віри в себе, у свої можливості, в успішне становлення в соціумі.
Науково-теоретична база досвіду: За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. Педагогічний досвід базується на впровадженні основних засад програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та на дослідженнях проблем позашкільної освіти О.Биковської., Л.Буйлової, О.Лебедєва, Т.Сущенко, І.Фрішмана. У досвіді використано основоположні ідеї науковців та практиків: Анджейчак А .С. «Психолого-педагогічні умови формування творчої особистості дитини в освітньо-виховних закладах» та Хохліної О. М. «Методика формування загальних інтелектуальних здібностей дитини».
Стисла анотація досвіду: Створення ситуації успіху у позашкільній освіті допомогає вихованцям усвідомити себе повноцінною особистістю і, відповідно, забезпечити успіх у навчанні. Автор досвіду доволі часу присвятила впровадженню у навчально виховний процес гуртка технологію – педагогіка успіху. Педагог у своїй роботі пропонує розглянути поняття технології «створення ситуації успіху», основою якої є особистісно-орієнтований підхід до процесу навчання і виховання у гуртку з інформатики. Знайомить з прийомами досягнення успіху, які фактори визначають успіх вихованця. Як побачити та підтримати будь - який успіх вихованця. Які сладові включає в себе алгоритм створення ситуації успіху витхованця. На заняттях використовує нестандартні форми організації навчально-виховного процесу, інтерактивні, інноваційні технології, щоб кожне заняття перетворилося на заняття-мислення, заняття-спілкування, заняття-діалог, заняття-пошук, заняття-творчість. Знайомить з такими методами: проектів; «мозковий штурм»; «портфель вчителя»; «кейс-метод»; дослідницький.
Результативність впровадження досвіду: Вихованці гуртка за 2011/2013 роки займають призові місця в міських, обласних, всеукраїнських змаганнях. Вихованці беруть активну участь у олімпіадах з інформаційних технологій всіх рівнів, конкурсах, вікторинах тощо.
Репрезентація досвіду: Досвід вивчено, узагальнено та представлено на рівнів закладу: на засіданні методичного об’єднання керівників гуртків СЮТ та на засіданні педради СЮТ з теми "Формування життєвих компетенцій вихованців”. На рівні області презентовано для курсантів ЗОІППО в лютому, 2008 в рамках відкритого уроку. Матеріали досвіду роботи з теми «Розвиток творчої компетенції учнів в урочній та позаурочній діяльності з використанням методики інтерактивного навчання» було представлено на ІV міській виставці професіональної майстерності.