Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 16:52

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Позашкілля

Створення ситуації успіху у позашкільній освіті
Створення ситуації успіху у позашкільній освіті.



Інформація про автора досвіду:

Мартиненко Людмила Володимирівна, керівник гуртка "Комп'ютерна техніка"





Контактна інформація про навчальний заклад:
Станція юних техніків Запорізької міської ради Запорізької області,69095 м. Запоріжжя,вул.Українська,29 (061)787-56-94,
 директор СЮТ Запотоцька Г.В. E-mail:zapsut@ukr.net                                                                                                                        


Провідна педагогічна ідея досвіду:
використання в позашкільних закладах педагогіки успіху, яка сприятиме створенню умов для успіху та розвитку особистості вихованця; диференціація і індивідуалізація навчання; особистісно-орінтована спрямованість навчання.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасне суспільство пред'являє нові вимоги до покоління, яке вступає в життя.  У «Національній Доктрині розвитку освіти» зазначено, що система освіти має забезпечувати «…підготовку людей високої освіченості й культури, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, мобільності в освоєнні та впровадженні новітніх та інформаційних технологій».
 Кардинальні зміни в соціально-економічному житті суспільства висувають принципово нові завдання перед позащкільною освітою. Ні в кого не виникає сумніву, що прогрес цивілізації залежить від дітей: юних математиків, програмістів, комп’ютерщиків, художників, музикантів, спортсменів, письменників, поетів, екологів, тощо.
Актуальність вибору теми зумовлена необхідністю пошуків нових оцінок, підходів, проявів гнучкості думки й оперативності вихователя та вихованців.
Можливість  відчути радість досягнення успіху, усвідомити свої здібності та віру у власні сили, надають кожному вихованцеві позашкільні заклади. Головний зміст діяльності педагога позашкільного закладу полягає в тому, щоб кожний вихованець  був успішним, це сприяє розвитку впевненості в собі, підвищенню самооцінки, розвитку почуття власної значимості. Основним механізмом у розв’язанні цього завдання стає створення ситуації успіху. Успіх усвідомлюється дитиною в процесі придбання соціального досвіду й досягається нею за рахунок докладених зусиль і старань, досягнення успіху в будь-якій діяльності завжди сприяє самоствердженню особистості, появі віри в себе, у свої можливості, в успішне становлення в соціумі.

Науково-теоретична база досвіду: За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. Педагогічний досвід базується на впровадженні основних засад програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та
 на дослідженнях проблем позашкільної освіти О.Биковської., Л.Буйлової, О.Лебедєва, Т.Сущенко, І.Фрішмана. У  досвіді  використано основоположні ідеї  науковців та практиків: Анджейчак А .С. «Психолого-педагогічні умови формування творчої особистості дитини в освітньо-виховних закладах» та Хохліної О. М. «Методика формування загальних інтелектуальних здібностей дитини».

Стисла анотація досвіду: Створення ситуації успіху у позашкільній освіті допомогає вихованцям усвідомити себе повноцінною особистістю і, відповідно, забезпечити успіх у навчанні. Автор досвіду доволі часу присвятила впровадженню у навчально виховний процес гуртка технологію – педагогіка успіху. Педагог у своїй роботі пропонує розглянути поняття технології «створення ситуації успіху», основою якої є особистісно-орієнтований підхід до процесу навчання і виховання у гуртку з інформатики. Знайомить з прийомами досягнення успіху, які фактори визначають успіх вихованця. Як побачити та підтримати будь - який успіх вихованця. Які сладові включає в себе алгоритм створення ситуації успіху витхованця. На заняттях використовує нестандартні форми організації навчально-виховного процесу, інтерактивні, інноваційні технології, щоб кожне заняття перетворилося на заняття-мислення, заняття-спілкування, заняття-діалог, заняття-пошук, заняття-творчість. Знайомить з такими методами: проектів; «мозковий штурм»; «портфель вчителя»; «кейс-метод»; дослідницький.

Результативність впровадження досвіду:
Вихованці гуртка за 2011/2013 роки займають призові місця в міських, обласних, всеукраїнських змаганнях. Вихованці беруть активну участь у олімпіадах з інформаційних технологій  всіх рівнів, конкурсах, вікторинах тощо.

Репрезентація досвіду:
 Досвід вивчено, узагальнено та представлено на рівнів закладу: на засіданні  методичного об’єднання керівників гуртків СЮТ та на засіданні педради СЮТ з теми  "Формування життєвих компетенцій вихованців”.
На рівні області презентовано  для курсантів ЗОІППО в лютому, 2008 в рамках відкритого уроку.
Матеріали досвіду роботи з теми «Розвиток творчої компетенції  учнів в урочній та позаурочній діяльності з використанням методики інтерактивного навчання» було представлено на ІV міській виставці професіональної майстерності.



Категорія: Позашкілля | Додав: Pozashkilla (03.02.2014)
Переглядів: 1496 | Коментарі: 1 | Теги: заповіді вихователя, позашкілля, прийоми досягнення успіху, формула успіху, ситуація успіху | Рейтинг: 3.1/64
Всього коментарів: 1
1 Оксана  
Цікаво!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024