Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 21:29

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Позашкілля

Розвиток творчих здібностей дитини в умовах позашкільної освіти
   Система діяльності школи-студії народного художнього колективу театру танцю «Юнона» з розвитку творчих здібностей вихованців

  Автор досвіду:

Банах Вікторія Олександрівна, керівник куртка-методист  художній керівник школи-студії народного художнього колективу театру танцю «Юнона»

Інформація про навчальний заклад:  Комунарський районний центр молоді та школярів Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Хвастик Михайло Володимирович, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул.Ситова, 17а, тел 95-23-62, e-mail: kom_center@ukr.net, адреса сайту: www.comcentre.jimdo
 


Провідна педагогічна ідея досвіду: створення умов для розвитку творчих здібностей кожного вихованця та його подальшого професійного самовизначення, формування творчої особистості, яка здатна приймати рішення, мислити і діяти в нових умовах та створення моделі випускника школи-студії.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: сучасна позашкільна освіта потребує від педагогічних працівників вдосконалення традиційних і створення нових форм та активних методів навчання, які б давали можливість вихованцям оволодіти життєвими компетентностями подальшого самовдосконалення і саморозвитку, сприяли формуванню цілісної творчої особистості дитини.  

   Синтез мистецтв дозволяє розглядати діяльність народного художнього колективу школи-студії театру танцю «Юнона» як цілісну систему соціальної і естетичної освіти і виховання. Унікальні особливості цього комплексу духовно-практичної діяльності базуються на тому, що дитина завдяки мистецтву не тільки набуває знань про світ, але й засвоює емоційно-ціннісне ставлення до себе і оточуючих, відкриває дійсність як світ, сповнений особистісним сенсом.

   Займаючись у школі-студії вихованці залучаються до загальнолюдських цінностей і вільно створюють свій духовний світ за законами краси і гармонії. Таким чином, у них розвивається універсальна здатність до творчого вдосконалення будь-якої діяльності, що є на сьогодні актуальним.

    В умовах саме школи-студії можливо створити благодатне підгрунтя для розвитку творчої особистості дитини, сприяти її подальшому самовдосконаленню та саморозвитку.

Науково-теоретична база досвіду: Спираючись на теоретичні засади досвіду багатьох науковців, сучасні дослідження з проблем формування педагогічної майстерності педагога (А.В.Мудрик, І.А.Зязюн, В.А.Сластьонін), професійну підготовку хореографа в системі вищої гуманітарної освіти (С.А.Легка, О.О.Таранцева), психолого-педагогічні основи теорії формування особистості та її художньо-творчого розвитку (Б.Г.Ананьєв, Л.С.Виготський, Л.Н.Коган), специфіку хореографічної діяльності (К.Ю.Василенко, А.І.Гуменюк, Т.В.Пуртова), теорію та методику хореографічної роботи з дітьми (А.П.Тараканова, Т.С.Ткаченко, Л.Ю.Цвєткова), особливості аматорського художньо-естетичного процесу (Л.В. Дорогих, А.С. Каргін, В.І. Мазепа, Ю.В. Петров, Л.М. Попов, Б.Н. Путілов, Е.А. Смирнова), положення теорії діяльності (Л.С.Виготський, А.Н.Леонтьев, Д.Б.Ельконін); ампліфікацію й самоцінність дошкільного періоду в житті дитини (А.В.Запорожець); розвиток загальних і художніх здібностей у дітей 4-7 років (Л.А.Венгер); розвиток дитячої творчості (І.Д. Бех, Л.С.Виготський, Т.І. Сущенко); розвиваючє навчання (Л.С.Виготський, В.В.Давидов, Д.Б.Ельконін); теорію й методику музичного, хореографічного, театрального виховання й навчання дітей 4-7 років (Н.А.Ветлугіна, О.П.Радінова, К.В.Тарасова, Г.Березова, Л.Бондаренко А.Маркосян), можна відокремити три основних компоненти формування творчої особистості: емоційно-почуттєвий компонент (збагачення естетичного враження дітей і підлітків); когнітивно-оцінний компонент (розвиток естетичного смаку й формування творчої компетентності); діяльнісно-творчий компонент (перехід естетичних емоцій і оцінок вихованців у творчо спрямовані дії, сукупність яких характеризує їхню авторську позицію).

Стисла анотація досвіду: Процес розвитку творчих здібностей та авторської позиції вихованців у школі-студії побудовано за наступною структурою та змістом: акторська, драматургічна, хореографічна і режисерська діяльність.
    Першою частиною змісту є акторська навчальна діяльність - основа акторської майстерності. Під час вивчення цього розділу вихованці отримують систему знань, умінь і навичок володіння активною, логічною, доцільною дією, внутрішньої технікою, пластичною виразністю і методом роботи над сценічним образом. Одночасно відбувається формування сприйняття, розвиток вміння самостійно оцінити і висловити судження про акторські знахідки у вирішенні хореографічного номеру або концертної програми, для пізнання основних законів акторської майстерності, що складає основу практичної підготовки вихованців. Це здійснюється в тісному зв'язку з практикою і озброює вихованців знаннями, вміннями і навичками сценічної поведінки.
 
  Другою частиною змісту є драматургічна навчальна діяльність. Вихованці в процесі навчання отримують знання про хореографічну драматургію: хореографічну тему, її розвиток, кульмінацію, становлення характерів і образів, психологічні конфлікти і атмосферу хореографічного твору. Здобувають уміння і навички створення спільно з педагогом сценарію номеру, хореографічно-драматургічних етюдів, вистав та свят.
    Третьою частиною змісту є хореографічна навчальна діяльність, основним напрямком змісту якої є розвиток пластичної культури тіла, навчання виразному руху, жесту, вміле застосування для вирішення художнього образу виразних засобів хореографії. 
Четвертою частиною змісту є режисерська навчальна діяльність - постановочна майстерність. Вона включає в себе систему художньо творчих знань, умінь і навичок специфічних для режисерської діяльності. Сюди відноситься і комплекс творчих завдань, який має на меті формування творчого підходу до виконання твору, його інтерпретації.

Результативність впровадження досвіду:  бронзова медаль IV Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2013», розроблений інтегрований комплекс навчальних модульних програм школи-студії театру танцю «Юнона», який містить систему художнього виховання, засновану на синтезі мистецтв і художніх видів діяльності.   В основу досвіду було покладено навчальну програму «Світ танцю», яка отримала Гран-прі на міському конкурсі навчальних програм в рамках міського етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості».

Репрезентація досвіду: даний досвід представлено на обласному рівні (проведення семінарів-практикумів для слухачів обласних курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО), окремі компоненти були представлені у обласному журналі «Позашкілля Запоріжжя»; на Міжнародному рівні в рамках участі у виставці «Сучасні заклади освіти – 2013»



 

Категорія: Позашкілля | Додав: Pozashkilla (23.01.2014)
Переглядів: 1331 | Коментарі: 2 | Теги: позашкілля, творча компетентність, педагогічні технології, дитячий театр танцю., творчі здібності | Рейтинг: 3.1/55
Всього коментарів: 2
2 Inna  
Цікаво. Важливо для успішної самореалізації вихованців позашкілля!

1 Ольга  
Розумний педагог та талановита людина.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024