Формування у підлітків мотиваціїдо здорового способ життя шляхом
залучення їх до активних занять у тренажерному залі
Автор досвіду: Коса Анастасія Олександрівна, керівник гуртка «Бодібілдинг», філія «Зюйд» Комунарського районного центру молоді та школярів
Комунарський районний центр молоді та школярів Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Хвастик Михайло Володимирович, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул.Ситова, 17а, тел 95-23-62, e-mail: kom_center@ukr.net, адреса сайту: www.comcentre.jimdo
Провідна педагогічна ідея досвіду: формування здоров’язберігаючої компетентності вихованців через залучення їх до активної рухової активності і впровадження профілактичних заходів зі збереження і зміцнення здоров’я підростаючого покоління, підвищення мотивації до занять спортом; розробка практичних рекомендацій, спрямованих на діагностику проблем з боку здоров’я та створення комплексу вправ для усунення (можливо корекції) цих порушень Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: в умовах погіршення стану здоров’я дитячого населення, зумовленого негативними факторами соціально-економічного, екологічного та психоемоційного характеру, особливого значення набуває організація ефективного оздоровлення та відпочинку дітей, залучення їх до активної рухової активності, впровадження ефективних інноваційних здоров’язберігаючих технологій. У даному досвіді роботи надані практичні рекомендації щодо діагностики у підлітків відхилень у здоров’ї та можливості профілактики багатьох захворювань опорно-рухового апарату (або корекції).
Науково-теоретична база досвіду: питання порушень постави серед підлітків детально описані в працях вітчизняних і зарубіжних авторів. Теоретичним підгрунтям вивчення вищезазначеної проблеми є наукові праці, статті у фаховій літературі провідних спеціалістів Т. Сквознової, Т. Шитікова, Є.Шумакова, О. Аксьонової, Н. Денісенко та інш.
Стисла анотація досвіду: представлений досвід роботи містить комплекс практичних рекомендацій необхідний як для діагностики проблем в організмі підлітка, так і для їх усунення. Діагностика постави необхідна для своєчасного виявлення порушень, асиметрій. Для візуальної оцінки використовується методика визначення пропорцій тіла. Коригуюча гімнастика передбачає загальну і локальну дію на організм, відновлює рівновагу між кривизнами хребта і виробляє правильну поставу. Аутогенне тренування вміщує в себе вправи на розслаблення і є необхідною складовою заключної частини тренування. Дихальні вправи статичного та динамічного характеру використовуються при корекції порушень постави та для відновлення сил організму після навантажень. Результативність впровадження досвіду: популяризація занять фізичними вправами на противагу шкідливим звичкам, підвищення мотивації до здорового способу життя підлітків через залучення підлітків до занять в тренажерному залі та до активної рухової активності підлітків, розвиток у підлітків умінь і навичок використовувати та виконувати фізичні вправи для запобігання порушення постави, зняття втоми та розвантаження тощо.
Репрезентація досвіду: матеріали досвіду було представлено на засіданні методичного об’єднання фізкультурно-спортивного напрямку Комунарського центру молоді та школярів, на обласній виставці «Освіта Запорізького краю - 2013» в рамках ІV Міжнародного освітнього форуму «Особистість в єдиному освітньому просторі»