Методика проведення занять гуртка «Юний журналіст
Шушура Ольга Олегівна, вчитель російської мови та літератури, спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 13-б Телефон: 769-80-39 E-mail: school90zp@mail.ru Сайт: school90.at.ua
Директор Волик Людмила Олексіївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: Однією з важливих функцій сучасного вчителя є виховання особистості, що прагне до максимальної реалізації своїх можливостей, здатної прийняти правильне рішення в життєвих ситуаціях, готової до полноцінного спілкування з людьми, різними по соціальній групі, освіті, віку. Заняття гуртка «Юний журналіст» допомогають виховати саме таку особистість.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Одним із першочергових завдань освітньої діяльності є запровадження компетентнісної освіти. Заняття гуртка «Юний журналіст» сприяє розвитку комунікативної компетенції учнів. Діти вчаться вирішувати мовними засобами ті та інші комунікативні задачі в різних сферах та ситуаціях спілкування, вчаться володіти усіма видами мовної діяльності, закласти основу культури усної і письмової мови. Це співвідноситься з реалізацією виховних завдань по формуванню соціально-активної особистості, орієнтованої на сучасний світ. Учням пропонується пізнати основи журналістської справи, побувати в ролі журналістів, проявити творчі здібності і комунікативні якості.
Науково-теоретична база досвіду: Роботи Левітової О.М., Мартинчук Н., Бойчук І.
Стисла анотація досвіду: Всім відомі основні етапи уроку, але заняття гуртків не завжди ефективно будувати по загальній схемі. Для занять гуртка «Юний журналіст» пропоную наступні етапи: 1. Організаційний момент, що характеризується зовнішньою і внутрішньою (психологічною ) готовністю учнів до заняття. 2. Теоретичний етап. 3. Практичний етап. 4. Підведення підсумків. 5. Індивідуальна практична робота. У досвіді пропонується розглянути окремо кожен етап, форми роботи, роль вчителя і учнів на кожному етапі заняття.
Результативність впровадження досвіду: Учасники гуртка неодноразово ставали лауреатами та переможцями районних, міських та обласних конкурсів юних журналістів. Силами учнів в учнівському самоврядуванні діє прес-центр, випускається шкільна газета "START!!!"
Репрезентація: Презентація досвіду може бути представлена на засіданні районного методичного об’єднання класних керівників; на семінарі, як обмін досвідом з керівниками гуртків з інших шкіл.
|