Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:48

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Позашкілля

Інноваційні знахідки в системі оздоровлення дітей

Технологія використання фізкультурно-оздоровчих системна заняттях з дітьми молодшогошкільного віку в умовах позашкільного навчального закладу

Сіроткіна Тетяна Валеріївна, керівник гуртка, ІІ Дан, суддя міжнародної категорії; призер Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості» в номінації «Керівник гуртка 2013»

Комунарський районний центр молоді та школярів Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Хвастик Михайло Володимирович, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул.Ситова, 17а, тел 95-23-62, e-mail: kom_center@ukr.net, адреса сайту: www.comcentre.jimdo


Провідна педагогічна ідея досвіду: виявлення рівня впливу фізкультурно-оздоровчих систем на загальний фізичний стан та здоров’я дітей молодшого шкільного віку
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність досвіду визначається пріоритетними напрямками державної освітньої політики щодо виховання та навчання здорового покоління, різнобічно розвиненого, з достатнім рівнем компетентності щодо самостійної організації активного здорового стилю життя з метою якісної життєдіяльності. Молодший шкільний вік у зростанні особистості визначено як найбільш сенситивний щодо фізичного розвитку, формування позитивної мотивації до здорового способу життя, систематичного використання засобів фізичної культури і спорту в індивідуальному самовдосконаленні.

Науково-теоретична база досвіду: велика кількість досліджень, проведених у різних країнах світу в галузі фізичного виховання, їхнє широке впровадження у практику в тісному взаємозв'язку з іншими найважливішими складовими здорового способу життя – раціональним харчуванням і профілактикою надлишкової ваги тіла, відмовою від паління й розумним ставленням до вживання алкогольних напоїв, оптимальним співвідношенням праці й відпочинку, призвели за останні 20-30 років у багатьох країнах світу до дивовижних результатів стосовно повноцінного вікового розвитку (Sasco A., Paffenbarger R.S., Gendre I., Wing A.L.; Хоулі Е.Т., Френкс Б.Д., Степаненкова Е.Я., Волков Л.В.), уповільнення процесів старіння та збільшення тривалості життя (Паффенбаргер Р.С., Ольсен Е., Петленко В.П.), поліпшення зовнішнього вигляду людей, у першу чергу, їхньої статури й постави (Corbin C.D., Lindsey R.), підвищення стійкості до несприятливих чинників довкілля, попередження багатьох важких захворювань і повноцінної реабілітації після хвороб (Гордон Н., Петленко В.П., Поллок М.Л., Шмідт Д.Х.), організації здорового дозвілля й профілактики шкідливих звичок (De Vries H.A., Housh T.J.; Vood D., Musker F.F., Rink J.E., Prentice W.E.,), вивчення можливостей удосконалення системи фізичного виховання (Е. Вільчковський, Н. Денисенко, О. Аксьонова, О. Дубогай ), надання дітям знань про власне здоров’я, починаючи з дошкільного віку (Т. Андрющенко, В. Нестеренко), фітнесу в системі дошкільного та шкільного фізкультурної освіти (О. Сайкіна), педагогічні умови формування інтересу у дошкільників до занять спортом: карате (М. Перекопська), культури здоров’я (Ш. Амонашвілі, А. Дістерверг, К. Ушинський), умовами ефективного розвитку рухових здібностей у школярів молодших класів засобами рухливих ігор (С. Марченко), гігієни дітей і підлітків, акселерації, фізичного розвитку дітей, вікової психогігієни, працездатності і стомлюваності школярів, вікової токсикології (А. Амосов, С. Громбах), теорії і практики управління фізичним станом людини на основі комплексних фізкультурно-оздоровчих корекцій (О. Суханов), та ін.

Стисла анотація досвіду: у досвіді роботи представлені інноваційні підходи до організації профілактичної оздоровчої роботи з вихованцями молодшого та старшого шкільного віку з кіокушин карате, а саме практичні рекомендації до використання та запровадження фізкультурно-оздоровчих систем на заняттях фізкультурно-спортивного напрямку. На заняттях гуртка кіокушин карате під час розминки (в підготовчої частині заняття) вихованцям молодшого шкільного віку пропонується виконувати комплекси вправ оздоровчих гімнастичних систем, які спрямовані на розвиток навичок правильної постави; комплекси вправ з предметами; комплекс «партерної» гімнастики; рухливі ігри.

Для дітей старшого дошкільного віку пропонується на заняттях використовувати елементи дитячої йоги; вправи з предметами; рухливі ігри, смуги перешкод.
Таким чином, заняття спрямоване на підвищення або підтримання рівня розвитку фізичних якостей і прикладних навичок, найбільш тісно пов'язаних з показниками здоров'я. Такими якостями є: аеробна витривалість, м'язова сила і витривалість, гнучкість, а також життєво важливі рухові навички. При цьому першорядне значення надається аеробної витривалості. Решта фізичних якостей (швидкість, спритність, координація) розглядаються як моторні компоненти, які проявляються в конкретних рухових діях.

Результативність впровадження досвіду: ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі майстерності «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка-2013»

Репрезентація досвіду: обласний рівень - презентація матеріалів досвіду роботи на обласній виставці «Освіта Запорізького краю - 2013» в рамках ІV Міжнародного освітнього форуму «Особистість в єдиному освітньому просторі»; Державний рівень репрезентації досвіду роботи, публікація статті у міському збірнику статей «Інноваційна діяльність педагогів позашкільних навчальних закладів, Запоріжжя, 2013


Категорія: Позашкілля | Додав: Pozashkilla (24.01.2014)
Переглядів: 2159 | Коментарі: 1 | Теги: позашкілля, фізкультурно-оздоровчі системи, кіокушин-карате | Рейтинг: 3.8/681
Всього коментарів: 1
1 Inna   [Матеріал]
Дійсно інноваційно та актуально для сьогодення! Успіху Вам і Вашим вихованцям!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020