Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 09:24

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Позашкілля

Дитяче самоврядування - фактор формування особистості

Дитяче самоврядування - фактор формування особистості



Інформація про навчальний заклад: Центр творчості дітей та юнацтва Жовтневого району,  Жукова Любов Йосипівна, директор.
Адреса: вул.. Гоголя, 60, тел. 764-43-10

e-mail: govtnzentr@mail.ru, адреса сайту:  ctdu.at.ua

Автор досвіду:
Хіжняк Юлія Миколаївна, практичний психолог







Провідна педагогічна ідея досвіду:
Одне із важливих завдань закладу та дитячого самоврядування – це формування активної громадянської позиції.  Саме дитяче самоврядування є однією із форм, яка веде вихованців до самостійного та свідомого керівництва власною діяльністю.  Розвиток дитячого самоврядування  дає можливість  вихованцям розібратися у питаннях та проблемах соціальних відносин, визначити свої можливості, реалізовувати свої ініціативи у житті.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Формування активної життєвої позиції підлітків є на сьогодні соціальним замовленням сучасного суспільства. Стверджуючи свою індивідуальність і неповторність у взаємодії з соціумом, проявляючи активність, здатність до творчості, вихованці прагнуть реалізувати себе як компетентну людину, як професіонала у діяльності й соціальних відносинах.
      У дитячому самоврядуванні «Жовтневе сузір‘я»  вихованці навчаються працювати в команді, визначати пріоритети діяльності, формувати стратегічні завдання і тактику їх виконання. Вихованці реалізовують  соціальні  проекти та ініціативи,  організовують творчі, цікаві справи, випробують  себе у різних якостях та ролях.  Завдяки набутим знанням вихованці зможуть бути лідерами громадських організацій, здатними приймати активну участь у перетворенні навколишньої дійсності, не боятися брати на себе відповідальність.

Науково-теоретична база досвіду: В основі матеріалів досвіду  лежать педагогічні знахідки вітчизняних вчених, педагогів та психологів. Проблеми методології виховання як суспільного явища достатньо повно розкриті у роботах  М. Крупеніна,  А. Макаренко,  О. Леонт‘єва,  Л.Виготського,  В. Сухомлинського. В дослідженнях цих авторів підкреслюється думка про роль та значення виховання у житті соціуму.

Стисла анотація досвіду: Особливість досвіду роботи дитячого самоврядування «Жовтневе сузір‘я» полягає в тому, що діти вільні  та самостійні у виборі творчих справ, а їх діяльність різноманітна та поступово ускладнюється. Технологічно,  для активізації діяльності дитячого самоврядування було створено та запущено в роботу:
- модель органів дитячого самоврядування «Жовтневе сузір‘я»;
- «Центр волонтерства»;
- «Прес-центр»;
- «Центр творчих ідей»;
- «Центр співпраці з адміністрацією Центру творчості».
     Лідери різних гуртків Центру творчості  складають актив самоврядування.  Актив дитячого самоврядування відвідує школу «Лідер», де  навчається  основам самоуправлінської діяльності, формуванню лідерської позиції, навичкам організаторської роботи. Як результат, плануючи, розробляючи та втілюючи ідеї, проекти, лідери дитячого самоврядування виконують інтегруючу роль у створенні для вихованців гуртків особистісно  та соціально значущого простору співробітництва та спілкування.

Результативність впровадження досвіду: Завдяки запущеній моделі діяльності було розкрито компонент соціальної діяльності в рамках таких проектів:
- Конкурс серед вихованців  на кращу зимову та Новорічну фотографію;
- Конкурс  по збору макулатури,  метою якого було на виручені кошти придбати подарунки дітям-сиротам з інтернату № 3.
- Акція «Допоможи дітям», метою якої було відвідати дітей інтернату № 3 з подарунками;
- Співпраця з адміністрацією Центру творчості:  
* участь у конкурсі педагогічної майстерності «Педагогічний олімп»;
* участь у міському  фестивалі «Різдвяні вітання»  у якості дитячого журі та робота «Прес-центру»;
* участь дитячого журі  у конкурсі «Чарівна весна».

Досвід презентовано на рівні закладу:
- Виступ на педраді: «Учнівське самоврядування в ПНЗ: проблема функціонування та перспектива розвитку»;
- Заняття школи педагогічної майстерності: «Система діяльності органів дитячого самоврядування»;
Досвід презентовано на рівні міста:
- участь дитячого самоврядування «Жовтневе сузір‘я»  у І міському форумі лідерів дитячого самоврядування позашкільних закладів міста.





Категорія: Позашкілля | Додав: Pozashkilla (30.01.2014)
Переглядів: 1239 | Теги: позашкілля, соціальна активність, дитяче самоврядування, особистість., Формування | Рейтинг: 2.7/36
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024