Методичний проект «Упровадження ІКТ у навчально-виховний процес»
Творча група вчителів гімназії, керівник - Парфінська Олена Анатоліївна, заступник директора з НВР, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області Директор: Іванова Тетяна Іванівна Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9 Телефон: 67-44-15
Провідна педагогічна ідея досвіду: розвиток ІКТ-грамотності педагогів гімназії шляхом активізації самоосвіти через організацію роботи з оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями у системах учитель-учитель та учень-учитель, формування нового типу педагога-дослідника, якому притаманні: * нові особистісні та професійні якості, що сприяють його творчій самореалізації; * науково-педагогічна, методологічна компетентності та інноваційна грамотність
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: стрімкий розвиток інформаційних технологій в останні роки, їх застосування для розв'язування різноманітних завдань не змогли не торкнутись й шкільної освіти. У квітні 2011 року кабінет Міністрів України прийняв державну цільову програму впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року. Цей процес спрямований на створення умов для поетапного переходу до нового рівня освіти на основі зазначених технологій в тому числі шліхом забезпечення стовідсоткового володіння інформаційно-комунікаційними технологіями усіма педагогічними працівниками. Для школи процес інформатизації – зміна методів, форм та засобів освітньої підготовки школярів на етапі переходу до життя в умовах інформаційно-насиченого середовища, підготовки учнів до вмінь успішно й самостійно будувати своє життя в суспільстві, що швидко розвивається.
Науково-теоретична база досвіду: за останні роки в основному створені концептуальні підходи і принципи розробки та функціювання інформаційно-комунікаційного середовища. Вони відображенні у роботах психологів, дидактів та методистів. Місце і функції засобів ІКТ в освітньому середовищі розглядаються у роботах В.П. Тихомирова, О.О. Кузнецова, М.П. Лапчика, Н.І. Пака, Т.О. Сергєєвої, А.Ю. Уварова, організація навчальної діяльності при використанні ІКТ – Г.К. Селевко, С.А. Бешенкова, І.Г. Захарової, Є.С. Полат, І.В. Роберт, О.О. Ракітіної, обґрунтування можливостей ІКТ у підвищенні якості навчання – В.П. Безпалько, А.Я. Ваграменко, Б.С. Герлунського та ін.
Стисла анотація досвіду: досвід за інноваційним потенціалом – комбінаторний. Він спрямований на розв'язання проблеми створення, розвитку та використання ІКТ у гімназії, а саме: розвиток ІКТ-грамотності педагогів та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у дидактичну підсистему гімназії (використання готового програмового забезпечення вчителями профільного предмету (англійської мови), створення власного дидактичного й інтерактивного демонстраційного матеріалу вчителями предметних МО гімназії, підготовка учнівських науково-дослідницьких робіт МАН, вільний доступ до різноманітних методичних матеріалів, розміщених на освітніх порталах у мережі Інтернет, проведення відкритих уроків з використанням ІКТ в межах МО вчителів-предметників, створення єдиного інформаційного простору закладу освіти з подальшою інтеграцією його в систему відкритої освіти). На Виставці планується представити Методичний проект «Упровадження ІКТ у навчально-виховний процес», матеріали семінару-практикуму «Інформаційно-комунікаційні технології в навчально-виховному процесі як першочергова складова інноваційної діяльності педколективу», розробки уроків з використанням ІКТ з різних предметів, результати контрольних робіт щодо сформованості базових комп’ютерних навичок педпрацівників гімназії, схема аналізу уроку з використанням ІКТ, інструментарій діагностики педагогічного колективу щодо впровадження ІКТ в навчально-виховний процес.
Результативність впровадження досвіду: формування базових комп’ютерних навичок педагогів гімназії (89% вчителів володіють базовими комп’ютерними навичками на достатньому рівні та високому рівні); вчителі профільних предметів (англійська мова, німецька мова) широко використовують готовий програмовий матеріал, який додається до автентичних підручників; установлення раціонального, педагогічного виправданого діалогового спілкування учнів із засобами ІКТ на всіх етапах подання, засвоєння й відтворення учнем навчальної інформації; створення безпечного толерантного шкільного середовища; сформованість інформаційної культури учасників НВП.
Репрезентація досвіду: методичний проект «Упровадження ІКТ у навчально-виховний процес» схвалено рішенням педагогічної ради Запорізької гімназії №93 (протокол №11 від 01.11.2011р.).
|