Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 01:38

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Управлінські заходи з питань організації індивідуальної форми навчання
Управлінські заходи з питань організації  індивідуальної форми навчання

Попова Наталія Миколаївна, 
заступник директора з навчально – виховної роботи, вища категорія, «старший вчитель»

Доля Людмила Анатоліївна, 
заступник директора з навчально – виховної роботи, вища категорія





Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    
е-mail: Shkola80@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду: Сучасний етап розвитку національної системи освіти характеризується її реформуванням, пошуком шляхів приведення змісту у відповідність до особистісних запитів учнів та світових стандартів, до вимог, які висуваються до усіх рівнів освіти.  Стрімкі суспільні зміни у нашій державі, долучення до світової спільноти щодо реалізації громадянських прав дітей з особливими освітніми потребами активізували процеси створення нормативно-правової бази, яка  регламентує роботу з цією категорією учнів. Законом України „Про загальну середню освіту” (стаття 13) визначено форми навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, зокрема індивідуальну форма навчання. Наказом МОН України від 20.12.2002 року № 732 затверджено Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. Наказ МОН України від 18.05.2008 року № 432 „Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання  в ЗНЗ” та лист МОН України від 11.01.2005 року №1\9-3 щодо розподілу годин для індивідуальної форми навчання доповнив і конкретизував окремі положення  вище зазначених документів. Необхідність приведення до системи управлінські дії, спрямовані на виконання Положення про індивідуальну форму навчання , спонукало нас до створення алгоритму роботи по його реалізації.
               
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Згідно зі статтею 13 Закону України «Про загальну середню освіту» визначені форми навчання для учнів, а саме: «Навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання».
 Наш навчальний заклад приділяє багато уваги якісній організації індивідуальній формі навчання, яку регламентує Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах та відповідні накази. Разом з тим, як показала практика, без відпрацювання єдиних вимог до складання індивідуальних навчальних планів, ведення документації,  здійснення моніторингу за результатами навчальних досягнень учнів, контролю складно забезпечити бажану якість. Створення цілісної системи роботи по реалізації вимог нормативних. 

Науково-теоретична база досвіду: Індивідуальне  навчання  в  системі  загальної середньої освіти є однією з форм організації навчально-виховного  процесу. Воно впроваджується для забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання.
 Ця форма навчання дозволяє повністю адаптувати зміст, методи і темпи навчальної діяльності дитини до її особливостей, слідкувати за кожною дією при вирішенні конкретних задач; вносити своєчасно необхідні корективи в діяльність як учня, так і вчителя.
  Досвід роботи показав, що кількість учнів, переведених на індивідуальну форму навчання, щороку збільшується. Така ситуація є об’єктивною, адже у Концепції державного стандарту спеціальної освіти дітей з особливими освітніми потребами зазначається, що «у зв’язку із зростанням за останні роки на 22% кількості дітей з особливими освітніми потребами в різних регіонах країни, щорічним збільшенням на 5-6 тисяч дітей-інвалідів, існуюча система спеціальної освіти потребує якісних змін». Ці зміни мають бути пов’язані з новим ставленням до дітей з особливими освітніми потребами, з вирішенням питань їх соціалізації та інтеграції у суспільство”. 

Стисла анотація досвіду: На виконання Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах та відповідних наказів у закладі розроблено технологічну карту реалізації управлінських  заходів з питання організації індивідуального навчання, відпрацьовано циклограму, єдині підходи до оформлення шкільної документації, структуру індивідуальних планів, картку обліку виконання навчальних програм, індивідуальну картку розвитку учня, картку труднощів, індивідуальний моніторинг. У досвіді також представлені зразки шкільних організаційних та аналітичних наказів.

Результативність впровадження досвіду: Високий методичний рівень супроводження цього питання забезпечує якість роботи учителів, що працюють з цією категорією учнів. Адміністрацією школи накопичено позитивний досвід здійснення контролю за дотриманням вимог Положення про індивідуальну форму навчання. 
 Досвід роботи педагогічного колективу дав позитивні результати завдяки  створеній системі роботи з організації навчання учнів за індивідуальною формою і може успішно використовуватися у практичній діяльності освітніх закладів.

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: методична рада школи, спільні засідання ШМО, практичні семінари. Обласний, районний семінари з проблеми організації навчання дітей з особливими освітніми потребами для заступників директорів, практичних психологів та учителів. 
Категорія: Технології та управління | Додав: kommun (24.01.2014)
Переглядів: 626 | Теги: технологічна карта, Комунарський, індивідуальне навчан, якість роботи вчителів, навчально- виховний процес, Положення про індивідуальну форму н | Рейтинг: 2.8/37
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024