Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 14:29

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Удосконалення методичної роботи в школі для підвищення професійної компетентності педагогів
Удосконалення методичної роботи в школі для підвищення професійної компетентності педагогів

Румянцева Надія Іванівна,
директор ЗЗОШ № 92,
кв.категорія «спеціаліст вищої категорії»,
педзвання «вчитель-методист»;
«Відмінник освіти України»;




Вєтрова Тетяна Ігорівна,
заступник директора з НВР,
кв.категорія «спеціаліст вищої категорії»,
педзвання «старший учитель».







Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області, 
Румянцева Надія Іванівна – директор школи; 
вул. Лахтінська, 9, м. Зaпopiжжя, 69076, 
тел.: (061)286-91-34,  

Провідна педагогічна ідея досвіду  Формування і здійснення  особистісно-продуктивної методичної роботи з педагогічними кадрами, результатом якої є самодостатній творчий колектив, який шляхом педагогічного пошуку постійно покращує якість навчально-виховного процесу.
Актуальність досвіду: Створення умов для професійної самореалізації та вибору індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів у системі методичної роботи школи, якій притаманні багатоваріантність, творчість, динамізм, гнучкість.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В останні роки в Україні значно зросли вимоги з боку держави та суспільства до школи: у Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указ Президента України від 25.06.2013 № 344/2013) визначено, що стратегічним напрямом розвитку освіти має стати «реформування системи освіти, в основу якої покладатиметься принцип пріоритетності людини»; а одним із основних завдань – «забезпечення сис-темного підвищення якості освіти на інноваційній основі, сучасного психо-лого-педагогічного та науково-методичного супроводження навчально-виховного процесу». Новому тисячоліттю потрібна нова сучасна система освіти, яка б задовольняла вимогам держави і суспільства.
         Останнім часом українська освіта зазнає значних змін: істотно зміню-ється зміст освіти; вводяться нові державні освітні стандарти; повсюдно впроваджуються нові методи, засоби і технології навчання, виховання та управління; створюється загальноукраїнська система оцінки якості освіти; вводиться новий порядок атестації педагогічних кадрів. 
          Сучасному вчителю все складніше розібратися в потоці інновацій: профілізація та інформатизація освіти, ЗНО, дистанційні форми навчання, зміна змісту освіти і нові вимоги до його якості. В умовах модернізації української освіти  важливим завданням методичної служби загальноосвітнього закладу стає забезпечення реалізації нових пріоритетів освітньої політики, допомога педагогам у досягненні високого рівня професійної діяльності, науково-методичний супровід інноваційних процесів. Особливої актуальності набуває розробка нових підходів до побудови моделі методичної роботи в школі, спрямованої на підвищення компетентності педагогів.
        Орієнтуючись на ідею особистісно-орієнтованої освіти, на формування особистості учня, визнання її цінності і необхідності для сучасного суспільства, перш за все, треба пам'ятати про те, що така особистість формується особистістю самого педагога. 
       У сучасних умовах потреба в організації методичної роботи в школі зберігається і так само актуальна, як і колись, але відчувається необхідність перегляду змісту і форм діяльності з урахуванням актуальних наукових напрямків. Сучасна методична служба ЗНЗ є якісно новим етапом розвитку в цій галузі.
      Теперішні тенденції розвитку освіти обумовили зміни в науково-методичній роботі з учителями, метою якої є:
надання реальної, дієвої допомоги педагогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності  та рівня психологічної підготовки педагогічних кадрів, а також активізація творчого потенціалу кожного вчителя.
       Основними напрямами підвищення профмайстерності вчителя, що складають зміст науково-методичної роботи, є комплекс методологічних, педагогічних, методичних, культурологічних проблем, які висуваються і розв’язуються шляхом залучення педагогів до практичної діяльності, спрямованої на підвищення рівня майстерності вчителя.
       Разом з тим в умовах модернізації освіти, впровадження нових освітніх технологій і принципів організації навчального процесу, реалізації нових моделей і змісту безперервної професійної освіти виникли протиріччя між:
необхідністю модернізації системи управління методичною роботою в освітній установі і відсутністю теоретичних основ стратегії і тактики цієї модернізації;
підвищеними вимогами до роботи педагогів і неготовністю до задоволення даних очікувань суспільства в силу недостатності науково-методичної та технологічної підтримки їх діяльності;
збереженням традиційних підходів в управлінні методичною роботою в школі і незадоволеністю педагогів застарілими формами, методами, змістом методичної роботи.

Науково-теоретична база досвіду: Вивчення науково-педагогічної літера-тури свідчить, що сучасні науковці визначають і певною мірою розкривають сутність, особливості, значення науково-методичної роботи. Ними доведено, що дана ланка сприяє збагаченню педагогічного колективу творчими знахідками, допомагає молодим учителям навчатися майстерності в більш досвідчених колег; спонукання педагога до роботи над підвищенням свого фахового рівня. Такі питання знайшли своє відображення в дослідженнях провідних учених Г. Штомель, Г. Данилової, І. Маслікової, М. Поташника, А. Чернишова, В. Юрисова, Н. Пуцова та інших. Методологію безперервності в системі освіти обґрунтовано українськими науковцями В. Кременем, О. Савченко, І. Зязюном, В. Семиченко, В. Олійником, Н. Бібік, Н. Протасовою, М. Романенком. 

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом – комбінаторно-модифікаційний. 
       Для забезпечення особистісно-орієнтованого підходу до підвищення професіоналізму, розвитку індивідуального творчого стилю діяльності педагога методична робота у школі повинна бути різнорівневою. Форми та методи вибираються відповідно до потреб та запитів кожного педагога.
           В організації методичної роботи необхідно спиратися на компетентнісний підхід, а саме: спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностей особистості. Результатом такого процесу стане формування загальної компетентності людини, що є сукупністю ключових компетентностей, інтегрованою характеристикою особистості. Така характеристика має сформуватися у процесі навчання і містити знання, уміння, ставлення, досвід, поведінкові моделі особистості.
 
                Традиційні форми методичної роботи, в яких головне місце відводилося доповідям, виступам, втратили своє значення через низьку їх ефективність та недостатність зворотного зв'язку. Сьогодні потрібно використовувати нові, активні, інноваційні форми роботи, яким властиво залучення педагогів у діяльність і діалог, що передбачає вільний обмін думками.
          Всі методи і форми методичної роботи діляться на групи:
 
Цінність інноваційних форм в тому, що вони забезпечують зворотний зв'язок, відвертий обмін думками, формують позитивні відносини між співробітниками . Стрижнем даних форм роботи з кадрами є колективні обговорення, міркування, аргументація висновків, змагання умів і талантів. Значення інноваційних активних методів полягає у досягненні таких найважливіших цілей, як: стимулювання інтересу і мотивації до самоосвіти, підвищення рівня активності і самостійності, розвиток навичок самостійності та рефлексії своєї діяльності, розвиток прагнення до співробітництва.
          Їхня перевага: підвищується мотивація професійної діяльності педагогів, реалізуються ті сторони людини, які в повсякденному, досить одноманітному житті, не знаходять застосування, набувається досвід колективної діяльності, взаємної поваги, підтримки, співпраці, розвивається креативне мислення, вміння знаходити нестандартний вихід із проблемних ситуацій.
Результативність впровадження досвіду  полягає у тому, що системне удосконалення методичної роботи та комплексне втілення нових і новітніх її форм у практику роботи школи дає змогу педагогічному колективу підвищити професійний рівень педагогів, а через це і рівень навченості школярів, результативність роботи з обдарованими та здібними учнями. 

Репрезентація досвіду: рівень репрезентації – державний, шкільний.

 Форми репрезентації: 
стаття Румянцевої Н.І.  «Портфель учителя» (журнал Відкритий урок: розробки, технології, досвід» № 6, 2010р.);
стаття Румянцевої Н.І. «Система підвищення кваліфікації вчителів» (журнал «Директор школи. Україна» № 7-8, 2010р.);
статті Румянцевої Н.І.: «Урок в умовах модернізації шкільної освіти» (журнал «Відкритий урок» № 7-8, 2010р.), «Анкети для вчителів і учнів» (журнал «Відкритий урок» №9, 2010р.), «Мониторинг как технология управления качеством образования учащихся в профильной школе» (журнал «Відкритий урок» № 11, 2010р.);
спецвипуск електронного журналу  Всеукраїнського порталу «Початкове навчання» від 15.08.2013. 

Категорія: Технології та управління | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 2303 | Коментарі: 8 | Теги: професійна майстерність учителя., інноваційні форми методичної роботи, методична робота | Рейтинг: 2.7/66
Всього коментарів: 8
8 klets56vm  
Актуально! Професійно! Успіхів колективу й керівнику!

7 Світлана  
Які нові форми ви пропонуєте? Активні. Які саме? загальні фрази.

6 OksanaGusak  
Управління методичною роботою в навчальному закладі безеречно є одним з впливових механізмів підвищення професійної компетентності педагогів. Узагальнення  практичних напрацювань педагогічного колективу з даної теми, тим більш, під керівництвом директора навчального закладу, стане, на мій погляд,  цікавим методичним матеріалом, який пригорне увагу керівників навчальних закладів міста.

5 Наталія  
Актуальний матеріал. Системне, комплексне оновлення й удосконалення методичної роботи в сучасній школі вкрай необхідне.

4 Ольга  
Дякую, сучасний погляд на організацію методичної роботи в школі

3 Ольга  
Корисний матеріал! Знадобиться у методичній діяльності.

2 Ирина  
Спасибо за профессионально выполненную работу.

1 Людмила  
Позитивний матеріал для поліпшення роботи навчальних закладів, перевірений часом!!! Рекомендую

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024