Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:34

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Технологія впровадження фітбол-гімнастики

Технологія впровадження фітбол-гімнастики у навчальний процес з фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку


Канцедал Наталія Володимирівна

вихователь
спеціаліст


Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 66 «Зміна» Запорізької міської Ради Запорізької області

Завідувач Черненко Олена Іванівна

Адреса: 69095, м. Запоріжжя, пр. Леніна 112-а
Тел. (0612)62-31-45 

Провідна педагогічна ідея: апробація та впровадження в умовах дошкільного навчального закладу сучасної ефективної технології фітбол-гімнастики з дітьми старшого дошкільного віку, спрямовану на зміцнення здоров’я дітей, удосконалення функцій організму вихованців, повноцінний фізичний розвиток.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Використання в дошкільному навчальному закладі здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій  - є умовами цілісного розвитку дитини. Вони сприяють оптимізації рухового режиму, системному підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного життя і мотивації щодо здорового способу життя. Це досягається традиційними засобами фізичного виховання. Однак, останнім часом в практиці роботи  оздоровлення дошкільників знаходять місце і нетрадиційні технології, а саме фітбол-гімнастика, яка застосовується з оздоровчою метою. Фітбол дозволяє індивідуалізувати оздоровлювально-освітній процес у дошкільному навчальному закладі, сприяє гармонійному розвитку всієї опорно-рухової системи, зміцненню всіх груп м’язів; заняття з фітболу покращують роботу серцево-судинної та дихальної системи, нормалізують обмін речовин і інтенсивність процесів травлення; підвищують витривалість і зміцнюють організм в цілому.

Науково-теоретична база досвіду: Національна доктрина розвитку освіти націлює педагогів на постійне оновлення змісту освіти, організацію навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей сучасних науково-технічних досягнень.
Базовий компонент дошкільної освіти в Україні наголошує, що результатом цілеспрямованої педагогічної діяльності є: усвідомлення дошкільниками цінності здоров’я, його значення  для повноцінної життєдіяльності, оволодіння елементарними знаннями про основні чинники збереження здоров’я; дотримання правил здоров’язбережувальної поведінки; усвідомлення ролі фізичних вправ у розвитку та зміцненні організму; здатність застосовувати руховий досвід у повсякденному житті; оцінювати і регулювати можливості власного тіла.
Нові підходи до змісту фізичного розвитку вихованців, а саме використання нетрадиційних засобів, сприяють підвищенню рівня здоров’я сучасних дошкільників. Використання в роботі нетрадиційних засобів фізичного виховання, а саме фітбол-гімнастики, забезпечує інноваційний розвиток дошкільної освіти; особисте зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних особливостей; збереження та зміцнення здоров’я дітей.
Технологічні аспекти проблеми необхідності впровадження нетрадиційних технологій фізичного виховання дошкільників розроблені в працях Л.Волошина, Н.Денисенко, Л.Геращенко, М. Гончаренко, О. Кас’ян,   
У 2000 році в РГПУ ім. Герцена авторами  Є.Г. Сайкіною та С.В. Кузьміною вперше розроблені програми  з фітболаеробіки  «Танці на м’ячах» для дітей дошкільного та шкільного віку.
Фітбол-гімнастика комплексно впливає на дитину за рахунок наступних факторів: властивості фітбола (розмір, форма, колір, пружність), багатофункціональність використання  (предмет, тренажер, орієнтир, опора); цілеспрямованість дібраних  засобів музичного супроводу.
Лікарі Сюзан Кляйн Фогельбах та Джоан Познер Мауер використовували м’яч для лікування хворих після травм опорно-рухового апарату та хворих на церебральний параліч. А у працях М. Корхина, К. Рабіновича, І. Пенькової розглядаються аспекти проблеми формування правильної постави та виправлення дефектів опорно-рухового апарату.
У своїх дослідженнях психологи А.Н. Лутошкін та Н.М. Гузова доводять, що використовуючи фітболи різного кольору, ми маємо можливість впливати на емоційний стан дітей.
Фітболи рекомендовані  для використання у казкотерапевтичному процесі. Т.Д. Зінкевич-Євстигнєєва пропонує використання фітболів у наступних видах казок: художні, дидактичні, медитативні, психотерапевтичні,
психокорекційні, які конструюються відповідно до актуальної ситуації. Застосування  казкотерапії суттєво впливає на формування, зміцнення і збереження здоров’я   дошкільників.
Таким чином, можна констатувати, що лікарі, педагоги, психологи визначають доцільність використання фітбол-гімнастики в умовах дошкільного  закладу. Фітбол-гімнастика сприяє покращенню здоров’я   дітей (опорно-руховий апарат, м’язи, серцево-судинна система); їх фізичному та розумовому розвитку; сприяє розвитку рухових навичок та витривалості; створює позитивний психологічний і емоційний настрій.

Стисла анотація досвіду: Досвід розкриває зміст, систему роботи, спрямовану на збереження та укріплення здоров’я дітей, формування у дітей потреби у  фізичній  досконалості та руховій активності, удосконалення функцій організму дітей старшого дошкільного віку шляхом впровадження фітбол-гімнастики у навчальний процес з фізичного виховання.
В досвіді представлені теоретичні аспекти сучасних науковців та практиків з питань використання в практиці роботи корекційно-відновлювальних  технологій, їх  вплив на фізичний розвиток дітей. Звертається увага  на те, що враховуючи особливості  фізичного розвитку дітей дошкільного віку можливо закономірно впливати на розвиток рухових навичок та фізичних якостей.
Педагогом визначені задачі своєї діяльності, педагогічні  засоби, які використовувалися в роботі.
В процесі  експериментальної діяльності визначені етапи роботи. Відповідно до кожного етапу діяльності розроблено план дій, який надав змогу шляхом систематизації наукових досліджень і перспективної педагогічної практики розробити  та експериментально перевірити технологію використання фітнес-гімнастики у навчальному процесі з фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку.
В практичній частині досвіду надано конспекти занять, комплекси загально розвиваючих вправ «Фітбольні розвивалки», рухливі ігри «Фітбольні рухавки, вправи «Фітбольна фонетична ритміка», які спонукають дітей до діяльності, стимулюють їх активність, сприяють прояву інтересів, додають радості, викликають позитивні емоції, задоволення своїми досягненнями  та успіхами.
Надані матеріали можна застосовувати в практиці повністю або частково, як фрагменти, а також в самостійній діяльності дітей та індивідуальній роботі.

Результативність впровадження досвіду: Завдяки впровадженню даної технології в практику роботи оптимізувалась система фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми в дошкільному закладі.
Перевірка ідеї дозволила встановити корекційний вплив занять фітбол-гімнастикою на стан здоров’я вихованців, їх психофізичний розвиток, сформованість життєво важливих рухових навичок дітей; сприяла зниженню захворюваності вихованців; надала змогу дошкільникам, застосовувати власний руховий досвід у повсякденному житті.
Слід визначити атмосферу емоційного комфорту фізкультурних занять з використанням фітболу; емоційну чуйність дітей під час виконання вправ, отримання задоволення від занять та бажання і потребу ведення здорового способу життя.
Позитивні зрушення в показниках розвитку дітей старшого дошкільного віку дозволяють стверджувати про доцільність впровадження фітбол-гімнастики у навчальний процес фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі.

Репрезентація досвіду: досвід презентовано на засіданні  педагогічної ради у листопаді 2013р. та представлено на розгляд науково-методичної ради ЗОІППО для надання рецензії.
Матеріали технології рекомендовані для використання педагогам, які розглядають нетрадиційні технології фізичного виховання дошкільників як ефективний засіб фізичного виховання, сприяють оптимізації рухового режиму, формують у вихованців ціннісне ставлення до власного здоров’я, здорового способу життя.





Категорія: Технології та управління | Додав: Zhovt1 (27.01.2014)
Переглядів: 2817 | Коментарі: 6 | Теги: фізкультурно-оздоровча робота, нетрадиційні оздоровчі технології, фізичне виховання та розвиток, фітбол-гімнастика, Жовтневий, дошкільна освіта | Рейтинг: 3.7/239
Всього коментарів: 6
6 Тетяна Подольська   [Матеріал]
Колеги дошкільного закладу мали змогу впевнитися в ефективності впровадження фітбол-гімнастики у навчальний процес. Використання нетрадиційного обладнання, ігрових сюжетів на заняттях, викликало позитивні емоції у дітей, внаслідок чого підвищувалась якість виконання фізкультурних вправ.

5 П.О.   [Матеріал]
Мне очень о душе такие идеи в развитии деток! Им будет интересно и полезно!

4 Таня Лаврова   [Матеріал]
Супер идея!!!

3 О.І.   [Матеріал]
Творчі наробки: конспекти занять,комплекси загально-розвиваючих вправ "Фітбольні-розвивалки", рухливі ігри "Фітбольні рухавки" , вправи "Фітбольна фонетична ритміка" можна застосовувати в практиці роботи всім педагогам; сприяютимуть покращенню якості індивідуальній роботі з дітьми;нададуть змогу урізноманітнити самостійну рухову діяльниість вихованців.

2 Клафас Татьяна   [Матеріал]
Посещала открытые занятия по физкультуре с использованием фитболов.Получила удовольствие,ознакомилась с новым методом проведения занятий.Детям было интересно.

1 Елена Аксёнова   [Матеріал]
Мала нагоду співпрацювати з Наталочкою. Зрозуміла, що це - особистість з високим науково-методичним потенціалом, з великим майбутнім. Найголовніше при цьому - молодість та любов до дітей і фізичної культури.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020