Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:01

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Технологія створення соціально-педагогічного адаптивного загальноосвітнього середовища багатопрофільного навчально-виховного комплексу


Технологія створення соціально-педагогічного адаптивного загальноосвітнього середовища багатопрофільного навчально-виховного комплексу

Іванішина Олена Анатоліївна, 
директор школи, 
спеціаліст вищої категорії; 



Гаркава Анжела Миколаївна, 
заступник директора з НВР, 
спеціаліст вищої категорії,  
учитель-методист.




Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106; 
директор - Іванішина О.А.; 
вул.. Рубана 9, м. Запоріжжя, 69124; 
тел.: (061) 236 69 30; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у створенні та забезпеченні функціонування такого закладу який забезпечує інтеграцію оздоровчого комплексу (компонента) із освітнім процесом; організацію навчально-виховного процесу який будується на основі рухливого (динамічного) розкладу та фізіологічно сприятливої структури навчального року; санітарно-гігієнічні умови навчальної діяльності та режим розумової активності учнів, орієнтований на вікову групу школярів із урахуванням фізіологічно сприятливого навчального заняття; модульну організацію навчального процесу, яка функціонує в режимі повного дня; комп’ютерну базу даних стану здоров’я учнів, дозволяючи в системі моніторингу враховувати та оцінити ефективність оздоровчої  та дозвіллєвої корекційної програми адаптивного загальноосвітнього багатопрофільного навчально-виховного комплексу.

Обґрунтування актуальності  та перспективності педагогічного досвіду 

Проблема сучасних навчальних закладів – це пошук, розробка та застосування управлінських, пізнавальних та творчих засобів створення соціально-педагогічного адаптивного загальноосвітнього процесу  в навчальному закладі, відображення змісту та завдань освітнього процесу, особливостей його реалізації.
Складність проблеми полягає в тому, що організаційна соціально-педагогічна побудова навчально-виховного процесу в загальноосвітньому закладі виступає потужним чинником, що впливає на здоров'я дитини, яке  або створює екстремальне середовище для зростання і розвитку дітей, посилюючи несприятливу внутрішньошкільну дію середовища навчання, або сприяє полегшенню проходження дітьми критичних періодів онтогенезу і адаптації до учбових навантажень. Особливо даний факт стає актуальним, коли йдеться про дітей із різними рівнями здоров'я (послабленим здоров’ям) та дітей групи ризику. В цьому випадку необхідно не лише включити дітей в освітній процес комплексу, але і забезпечити збереження їх здоров'я.
Вищезазначене свідчить про те, що склалися протиріччя: між необхідністю включення дітей із різним рівнем здоров'я та дітей групи ризику в освітній процес навчально-виховного комплексу та недостатнім організаційно-педагогічним забезпеченням функціонування такої установи, між необхідністю навчати і виховувати дітей із різними рівнями здоров'я та дітей групи риску в умовах комплексу та недостатньою їх адаптивністю; між необхідністю збереження здоров'я в умовах освітньої установи та реальним тривалим прогресуючим погіршенням здоров'я школярів тощо.
Все вищесказане визначило проблему, сутність якої полягає у визначенні організаційних соціально-педагогічних умов побудови соціально-адаптивного освітнього процесу в загальноосвітньому багатопрофільному навчально-виховному комплексі для такої категорії  учнів як учні із різними рівнями здоров'я та учні групи ризику. Дана проблема визначила тему нашої інноваційної розробки.

Науково-теоретична база досвіду основана на концепції гуманізації освітньої діяльності Ш. Амонашвілі, Є. Бондаревської, В. Серікова; теоретичних аспектах соціально-педагогічноїх діяльності в освітньому закладі (А.Капська, Л. Міщик, Н. Заверико); на дослідженнях, присвячених вивченню організаційних факторів, які впливають на денну, тижневу, річну працездатність учнів, а також факторів, які оптимізують учбове навантаження (Л. Алесандрова, В.Антропова, М. Безруких, Г.Кумаріна); теоретичних роботах про модульне навчання як джерела ефективного (оптимізованого) використання учбового часу (Д.Рассел, Б.Ричейсон, Г.Оуен); дослідженнях в області внутришкільного управління, а також використані роботи, присвячені дослідженням оптимізації бюджетів часу школярів й вчителів та мережевому підходу до їхнього використання (Ю. Бабанський, Ю. Васильєв, Б. Гершунський, П.Фролов).
Стисла анотація досвіду: 
Сутність даного досвіду полягає у визначенні організаційних соціально-педагогічних умов побудови соціально-адаптивного освітнього процесу в загальноосвітньому багатопрофільному навчально-виховному комплексі для такої категорії  учнів як учні із різними рівнями здоров'я та учні групи ризику. Дана проблема визначила тему вищезазначеної інноваційної розробки.

Об’єкт інноваційної розробки: загальноосвітній процес в адаптованому  багатопрофільному навчально-виховному комплексі.
Предмет інноваційної розробки: особливості соціально-педагогічного адаптивного загальноосвітнього середовища для  учнів із різними рівнями здоров'я та учнів групи ризику в загальноосвітньому багатопрофільному навчально-виховному комплексі.

Мета інноваційної розробки: розробити, обґрунтувати та впровадити  технологію  створення соціально-педагогічного адаптивного загальноосвітнього  середовища в багатопрофільному навчально-виховному комплексі.
Створення та забезпечення функціонування такого закладу можливо, якщо: забезпечується інтеграція оздоровчого комплексу (компонента) із освітнім процесом; організація навчально-виховного процесу будується на основі рухливого (динамічного) розкладу та фізіологічно сприятливої структури навчального року; санітарно-гігієнічні умови навчальної діяльності та режим розумової активності учнів орієнтований на вікову групу школярів із урахуванням фізіологічно сприятливого навчального заняття; модульна організація навчального процесу функціонують в режимі повного дня; комп’ютерна база даних стану здоров’я учнів дозволяє в системі моніторингу враховувати та оцінити ефективність оздоровчої  та дозвіллєвої корекційної програми адаптивного загальноосвітнього багатопрофільного навчально-виховного комплексу. Ці матеріали можуть бути застосовані в загальноосвітніх закладах, як здоров’язберігаюча  й дозвіллєва  педагогічна технологія; розроблений комплекс діагностичних методик та інструментарій може бути застосованим для оцінки ефективності соціально-педагогічного адаптивного процесу навчання та вплив різних дидактичних, виховних систем на здоров’я учнів та соціальну адаптацію дітей із девіантною поведінкою.

Результативність впровадження досвіду: 
- розроблено концепцію організаційної побудови соціально-адаптивного освітнього простору загальноосвітнього багатопрофільного навчально-виховного комплексу для учнів з різними групами здоров’я та дітей групи ризику, яка збагачує  соціально-педагогічний та соціально-психологічний підходи в галузі навчання  й виховання вищезазначених категорій дітей.
- створено технологію соціально-педагогічного адаптивного загальноосвітнього середовища багатопрофільного навчально-виховного комплексу, програми, методичні матеріали адаптовані до сучасних умов та є основою для забезпечення навчання та виховання дітей з різними групами здоров’я та дітей групи ризику.

 Репрезентація досвіду: 
Участь у V Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій у номінації «Інновації в організації навчально-виховного процесу в загальноосвітньому та позашкільному навчальних закладах»  та отримання сертифікату (вересень, 2013).
Категорія: Технології та управління | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 727 | Коментарі: 1 | Теги: інноваційна розробка, технологія створення моделі адаптив, комп’ютерна, інтеграція оздоровчого комплексу із | Рейтинг: 3.4/75
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020