Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:32

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Шляхи формування та розвитку ключових компетентностей учнів в умовах реформування сучасної освіти

Шляхи формування та розвитку ключових компетентностей учнів в умовах реформування сучасної освіти

Приходько Людмила Олександрівна, заступник директора з НВР  спеціаліст вищої категорії 

Германенко Людмила Іванівна, заступник директора з НВР  спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Барахова Лариса Олександрівна, заступник директора з НВР спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Запорізький навчально-виховний комплекс № 67 Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор Малиш Олена Євгенівна 

Адреса м.Запоріжжя,  вул. Радіаторна, буд.26, 

тел.236 – 56 – 04 

e-mailkomplex67@rambler.ru, адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/

 Провідна педагогічна ідея

Висвітлення етапів та форм роботи над науково-методичною темою (проблемою) навчального закладу з формування ключових компетентностей

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Одним із шляхів оновлення змісту освіти та узгодження його з потребами сучасності вбачаємо в орієнтації навчально-виховного процесу на набуття ключових компетентностей та створення ефективних механізмів їх запровадження.

Актуальність нашої теми обумовлена сучасними тенденціями в освіті.Сьогодні школа повинна забезпечувати формування і розвиток інтелектуальної, творчої, ініціативної особистості, здатної жити в принципово нових умовах, реалізувати себе у житті, бути успішною і сприяти розвитку суспільства. Ми повинні не просто навчати дітей, а навчити їх здобувати будь яку інформацію, оперувати отриманими знаннями на практиці. Випускник школи повинен бути мобільним, адаптованим до зміни соціальних ролей, вміти брати на себе відповідальність за свої вчинки, мати свою власну думку і вміти її висловити; на етапі переходу до старшої школи учень повинен мати уявлення щодо напрямку подальшої діяльності, щодо майбутньої професії для того щоб правильно визначитись з профілем навчання і щоб навчання на останньому етапі шкільного життя було продуктивним.

 Науково –теоретичною базою досвіду 

Є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному стандарті базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі.

Теоретичною базою досвіду виступають наукові положення О.Родигіної, Н.Бібік, О.Пометун, О.Крисан, О.Я.Савченко, Г.Селевко, О.Хуторського. Під час роботи над узагальненням досвіду були використані наступні джерела:

1. Бібік Н.М., Єрмаков І.Г., Овчарук О.В. Компетентнісна освіта – від теорії до практики. – К.: Плеяда, 2005. – 120с.

2. Єрмаков І. Педагогіка життєтворчості: орієнтири для ХХІ століття, кроки до компетентності та інтеграції в суспільство // Науково-методичний збірник. – К.: Контекст, 2000. – С.18-19.

3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті. Світовий досвід та українські перспективи / Під ред. Овчарук О.В. – К.: К.І.С., 2004. – 112с.

4. Овчарук О.В. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти // Стратегія реформування освіти в Україні. – К.: КІС, 2003. – С.68-75.

5. Пометун О.І. Компетентнісний підхід до оцінювання рівнів досягнень учнів. – К., 2004. – 10с.

6. Пометун О.І. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти // Рідна школа. – 2005. – січень. – С.65-69.

7. Селевко Г. Компетентности и их классификация//Народное образование. – 2004. - №4. С.138-143.

 Стисла анотація досвіду 

В основу досвіду покладено роботу педагогічного колективу щодо формування основних компетентностей учнів в умовах реформування сучасної освіти. В досвіді висвітлено планування методичної діяльності з педагогічними кадрами та різні форми науково-методичної роботи (методичні оперативки, робота творчих груп, педради, психолого-педагогічні семінари тощо).

Результативність впровадження досвіду 

Дана тема була засвоєна педагогічним колективом на достатньому рівні, що підтверджується результативністю участі учнів у ЗНО, у предметних олімпіадах, у захисті робіт в МАН, участі педагогів у професійних конкурсах, що дало підґрунтя до переходу до впровадження нової науково-методичної теми у комплексі.

Репрезентація досвіду 

Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу на засіданні педагогічної ради комплексу



 

Категорія: Технології та управління | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 1182 | Теги: робота над науково-методичною темою, компетентісний підхід, Заводський, профіль навчання, ефективні механізми | Рейтинг: 3.3/83
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020