Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:27

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Школа Успіху та Життєтворчості
Управління розвитком «Школи Успіху та Життєтворчості» в контексті акмеологічних ідей


Клеха Людмила Вікторівна

директор,
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Лушкіна Ірина Прокопівна

заступник директора з НВР,  
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 76 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Клеха Людмила Вікторівна 
Адреса: проспект Леніна, 154-Г 

Провідна педагогічна ідея досвіду: проблемно-цільовий і компетентісний підхід до вирішення професійних проблем, формування і розвитку педагогічних кадрів на акмеологічних засадах.

Обґрунтування  актуальності та перспективності досвіду:
Розвиток цивілізації ХХІ століття вимагає від освіти педагога нової якості. Акмеологічний підхід до якості педагога з позиці нових методологічних категорій (акме, акмеограма, саморозвиток та ін..) дає змогу по новому підійти до аналізу та проектування педагогічної реальності в сучасній школі. Тому керівники ЗНЗ № 76 спрямували свою діяльність на формування педагога-акмеолога, який здатний, спираючись на критерії та показники творчості, професійної компетентності вирішувати проблему свого впливу на творчий розвиток учнів.

Науково-теоретична база досвіду:
Загальну науково-теоретичну основу в галузі акмеології та психології професійної діяльності складають дослідження провідних вітчизняних і закордонних вчених: О. Анісімова,     О. Бодальова, А. Деркача,  Р. Кричевського, В Максимової, Є.Суслової, І. Семенова,  Ю. Синячина та ін.)
Застосування сукупності загальних і спеціальних акмеологічних категорій дає можливість по-новому  підійти до вирішення давно відомих проблем освіти. Одна з них – проблема педагогічної якості, досліджена з позиції акмеології  Ю. Гагіним. Педагогічна досконалість у концепції  Ю. Гагіна являє собою акмеологічний синтез якостей педагога й якості його діяльності.  Педагогічна досконалість синтезує в собі такі якості, як: кваліфікація, компетентність, професіоналізм, педагогічна культура й майстерність. Акмеологічне поняття досконалості пов’язане з повною внутрішньою свободою духу педагога, його акме-духовності. 

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним  потенціалом досвід комбінаторний, що полягає в нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик тощо. Досвід представляє технологію діяльності педагогічного колективу, яку потрібно розглядати через пошуково-дослідницьку, експериментальну роботу з реалізації науково-методичної проблеми  «Управління розвитком «Школи Успіху та Життєтворчості» в контексті акмеологічних ідей».
Управління навчальним закладом характеризується  мотиваційним, інноваційним і акмеологічним підходами, адаптованими методами управлінського впливу, системою контролю, що включає процес мотивації,  консультування, самоконтролю, взаємоконтролю на добровільній основі. 
Про  змістовну діяльність педагогічного колективу навчального закладу свідчать інноваційні процеси:
  • у змісті освіти;
  • у перспективних технологіях, методиках, педагогічних ідеях;
  • у системі управління.
Працюючи у режимі розвитку,  педагоги школи розробили цільову комплексну програму, яка реалізується  через такі  аспекти:
  • формування фізично здорової особистості;
  • розвиток творчих здібностей учнів;
  • удосконалення професійної компетентності педагогів;
  • оптимальну організацію навчально-виховного процесу;
  • створення моделі індивідуального навчання;
  • створення виховного середовища;
  • оновлення системи управління.
Система відстеження та обробка інформації з питань керування і організації освітнього процесу дали можливість впровадити моніторинговий підхід управління навчально-виховним комплексом, а саме:
  • моніторинг оздоровчої функції;
  • психологічний моніторинг;
  • моніторинг якості освіти;
  • управлінський моніторинг.
Результативність упровадження  досвіду:
Згідно  науково-дослідницької програми творчою групою навчального закладу розроблені, апробуються і реалізуються наступні інновації:
  • акмеологічна модель цілісного розвитку особистості учня у процесі освіти;
  • модель акмеологічної стратегії управління якістю освіти;
  • акмеологічна модель педагога, яка передбачає формування  професійної, особистісної  і  духовної зрілості;
  • модель творчої  індивідуальності педагога;
  • модель інноваційної діяльності вчителя, яка розроблена на  основі рефлексивно-діяльнісного,  соціально-психологічного,  індивідуально-творчого підходів;
  • методика акмеологічного аналізу освітнього процесу.
Педагоги – акмеологи  характеризуються  високим рівнем творчих досягнень у професійній діяльності, що передбачає створення авторських навчальних програм, які відповідають вимогам акмеологічного підходу до освіти,  меті цілісного розвитку людини як індивіда, запровадженню інноваційних технологій, забезпеченню успіху кожного учня, його саморозвитку і самореалізації.
Особливо цінним є авторський алгоритм проведення майстер-класів з проблеми «Майстер-клас як форма професійного навчання педагога».
У навчальному закладі підготовлені  і працюють 5 майстер-класів згідно з «Положенням про майстер-клас з освітніх технологій», затвердженого  науково-методичною радою  КЗ «ЗОІППО» ЗОР (протокол  № 6 від 24.11.2009)
У 2010 році на базі відповідних майстер-класів проведено обласні дистанційні курси з проблеми «Розвиток професійної майстерності педагога в упровадженні інноваційних освітніх технологій у навчально-виховний процес», що сприяло підготовці  слухачів до організації та проведення майстер-класів у закладах освіти області
Звертають на себе увагу педагогічні майстерні як інноваційна технологія – це явище в освітньому просторі, що живе і розвивається.
Вони застосовуються на різних рівнях:
  • Як педагогічна технологія в процесі навчання учнів;
  • Як форма підвищення кваліфікації  і  компетентності педагога;
  • Як спосіб прийняття  управлінських рішень у процесі розвитку школи.
Про результативність інноваційної діяльності свідчить диплом Міністрества освіти і науки, Академії педагогічних наук України за участь у ІV Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2013» та срібна медаль учасника виставки.

Репрезентація досвіду:
Здобутки педагогічного колективу Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 76 Запорізької міської ради Запорізької області висвітлено в наступних джерелах:
«Майстер-клас  як форма професійного навчання педагогів» /Здобутки освітян Запорізького регіону. Випуск 11/ Антологія ППД закладів освіти Запорізької області/ Упорядник Р.М. Ніколаєвська. Запоріжжя Тов. «Акцент», 2010 – с. 28-32.
«Інноваційна концепція дослідження і конструювання здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого середовища у навчально-виховному процесі закладу освіти» /Здобутки освітян Запорізького регіону. Випуск 13/ Антологія ППД закладів освіти Запорізької області/ Упорядник         Павленко Л.А.   Запоріжжя Тов. «Акцент», 2012 – с.50-54
«Алгоритм управління інноваціями» стаття Л.В. Клехи в журналі «Директор школи»  № 37 2009 р.  ст.. 4-8
«Управління інноваціями» стаття Л.В. Клехи в журналі «Директор школи»  № 40 2010 р.  ст..24-28


Категорія: Технології та управління | Додав: Zhovt1 (16.01.2014)
Переглядів: 989 | Коментарі: 1 | Теги: адаптивність, світосприйняття, Акмеологія, креативність, толерантність, акмеограма, компетентність, адекватність, націленість на успіх, Жовтневий | Рейтинг: 3.4/89
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020