Робота міжпредметних творчих груп: від планування до підсумків
Гетьман Ірина Дмитрівна, заступник директора з науково-методичної роботи, «спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист»
Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю № 70 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: 69027, м. Запоріжжя, вул. Снайперська, 1 Телефон: 7698050 E-mail: school70@ukr.net Сайт: zp-school70.at.ua
Директор Гігаурі Надія Вікторівна
Провідна педагогічна ідея досвіду: «Педагогічна ідея – це крила, на яких злітає педагогічна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше і найпотрібніше у житті - колективна дослідницька робота» В.Сухомлинський
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Методична робота в закладі – важлива складова педагогічної освіти, вона має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу. Творчі групи - форма залучення учителів у творчу діяльність по впровадженню у шкільну практику досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду результатом діяльності творчих груп є розроблення рекомендацій на основі вивчення досягнень науки, пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень, подолання труднощів, з якими стикаються вчителі під час трансформування педагогічних ідей, технологій, комунікацій у розрізі проблемної теми навчального закладу у практику своєї роботи; створення передового досвіду.
Науково-теоретична база досвіду: Проблему діяльності творчих груп в системі науково-методичної роботи досліджували І.П.Жерносек, Б.Л.Тевлін, В.В. Гуменюк, Н.М.Єрмола, З.М.Онишків та інші. За визначенням І.П Жерносека.: «Творчі групи - це організовані невеликі колективи передових, найдосвідченіших працівників освіти, які поглиблено вивчають розв’язувану педагогічною наукою проблему і забезпечують творче впровадження в практиці шкіл висновків і положень науки. Це своєрідна форма залучення учителів і керівників шкіл у творчу діяльність по впровадженню у шкільну практику досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду». Творчі групи педагогічних працівників у своїй діяльності керуються Національною доктриною розвитку освіти, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», Положенням про творчу групу в системі науково-методичної роботи педагогічних працівників загальноосвітніх та вищих навчальних закладів.
Стисла анотація досвіду: Місія навчального закладу визначається як надання можливості кожному учню розвивати творчий потенціал та інтелект на основі розкриття й реалізації власних освітніх потреб. Головним до пріоритетних напрямів школи є сформована мотивація навчання в постійному отриманні знань, необхідних для продовження освіти і успішної соціалізації в майбутньому. Це поставило перед педагогами проблему створення атмосфери педагогічного партнерства, найсприятливіших умов для професійного зростання, творчого самовираження та самореалізації педагогів, бо саме творчий учитель здатний досягти високих результатів у розвитку особистості дитини. Щоб мати творчого учня, тркба навчитися творчо працювати і створити атмосферу творчості в навчальному закладі. Даний досвід ілюструє продуктивність таких форм методичної роботи, які орієнтовані на роботу у співпраці.
Результативність впровадження досвіду: допомога вчителям в реалізації актуальних завдань розвитку освіти; забезпечення всебічного поглибленого дослідження вибраної науково-методичної проблеми; активізація творчого потенціалу вчителя з метою вдосконалення й підвищення його професійної компетентності; моделювання, апробація, упровадження інноваційних технологій навчання й виховання ППД; забезпечення особистісно орієнтованої підготовки педагога до творчої діяльності.
Репрезентація досвіду: презентація під час проведення шкільних підсумкових заходів.
|