Рейтингова оцінка діяльності педагогічних працівників Школи «ЕйдоС» 
| Грединарова О.М., директор приватного комплексу безперервної освіти «Школа «ЕйдоС», доцент, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Запорізького національного університету, спеціаліст вищої категорії
| 
| Фірсова Ю.О., керівниик методичного об’єднання психологів школи «ЕйдоС», спеціаліст ІІ категорії
|
Приватний комплекс безперервної освіти «Школа «ЕЙДОС» Директор:
Грединарова Олена Михайлівна
Адреса: вул. Нижньодніпровська, 4а, м. Запоріжжя, Україна, 69091 Телефон: (061) 220-02-13, 220-90-04 Факс: 220-06-37
Провідна педагогічна ідея досвіду: Основне завдання запропонованої методики – діагностика і оцінка діяльності педагогічного колективу, визначення рівня педагогічної компетентності вчителя та якість його науково-методичної діяльності, оцінка результативності навчальної і позакласної роботи з предметів, підготовка вчителів до необхідності систематичного самоаналізу і ведення портфоліо. Рейтингові дослідження дозволяють вирішувати багато питань, що виникають при атестації, здійснювати рефлексію і самооцінку власної діяльності.
Обгрунтування актуальності: Відмінними рисами педагога, який прагне досягти майстерності, є постійне самоудосконалення, самокритичність, ерудиція і висока культура праці. Тому професійне зростання вчителя неможливе без потреби у самоосвіті. Аналіз власної діяльності як процес осмислення педагогічного досвіду – це найважливіший і своєрідний інструмент подолання труднощів, що існують в роботі, стимул-реакція самоудосконалення. Розвиток здатності вчителя до самоаналізу є основною умовою для визначення кращих аспектів своєї професійної діяльності і її недоліків. Для залучення педагогів до систематичного самоаналізу професійної діяльності психологічна служба нашої школи в 2010/2011 навчальному році розробила Положення про рейтингову оцінку діяльності педагогічних працівників і методику розрахунку рейтингу вчителі, які дозволяють оцінити результативність навчальної і позакласної роботи з предмету, науково-методичну діяльність вчителя, якісне і своєчасне виконання ним обов’язків та доручень.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною базою досвіду є Концепція розвитку та навчання у Школі «ЕйдоС», якою передбачено практичне втілення гуманістичної концепції освіти, передових вітчизняних наукових ідей і психолого-педагогічних технологій навчання.
Стисла анотація досвіду: Представлений досвід є авторським. Використання рейтингової системи оцінки діяльності педагогів має високий інноваційний потенціал, оскільки головна мета - отримання об'єктивної інформації про стан якості роботи МО, творчих груп, педагогів. Основні завдання: самооцінка діяльності педагогів, самооцінка діяльності школи з метою визначення можливого рейтингу ОУ в освітньому просторі міста В основу рейтингової оцінки діяльності педагогів покладені принципи: відкритості та прозорості визначення рейтингу; врахування індивідуальних особливостей професійного розвитку педагогів; підвищення потенціалу внутрішньої оцінки та самооцінки кожного педагога.
При визначенні рейтингу педагогів враховуються: - результативність роботи вчителя з предмету ( Rу );
- результативність позакласної роботи з предмету ( rв );
- результативність науково-методичної діяльності вчителя ( Rм );
- виконавська дисципліна ( Rа ).
Організаційна структура, що займається інтерпретацією отриманих результатів, включає в себе адміністрацію школи, керівників МО, науково- методичну раду. Організація і технологія визначення рейтингу педагогічних працівників школи: об'єктами визначення рейтингу педагогів є успішна реалізація освітньої програми, успішність у навчальній та позакласній роботі, які вивчаються за результатами екзаменів, ДПА, ЗНО, результативністю участі учнів у предметних олімпіадах і конкурсах, МАН, за результами психодіагностичних досліджень, за результатами вивчення динаміки рейтингу педагога серед батьків учнів, вивчення динаміки рейтингу предметів серед учнів, рейтингу педагога у директора Школи за наслідками внутрішкільного контролю. Періодичність визначення рейтингу педагогів Школи - 2 рази на рік (грудень - січень , травень - червень). На основі даних Рейтингу визначається вчитель року.
Результативність впровадження досвіду: За час впровадження досвіду у Школі, ми маємо можливість отримання об’єктивної інтегрованої інформації про стан якості роботи педагогів, тим самим відбувається стимулювання вчителів до самовдосконалення, саморозвитку, самореалізації та самоактуалізації.
Репрезентація досвіду: Шкільнні засідання МО, педагогічні ради, розроблено систему заходів щодо постійного висвітлення результатів рейтингу серед педагогів.
|