Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 05:43

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Реалізація проблемної теми школи через діяльність творчих груп

Реалізація проблемної теми школи через діяльність творчих груп



Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №49 Запорізької міської ради запорізької області.
Директор – Метеленко Любов Василівна , 
69097, м.Запоріжжя, в.Будьонного 16а, т. 2869192, 
ел.адреса – school_49_zp@mail.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду:
На основі формування в учнів екологічного мислення зробити основні складові «екологічного імперативу» принциповими когнітивними факторами формування індивідуальної свідомості підростаючого покоління, створити модель освіченої людини, яка самостійно формує смисложиттєві цінності екологічного характеру.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Освітня ситуація в Хортицькому районі, значне зменшення учнівського контингенту в загальноосвітніх навчальних закладах, відтік учнів до шкіл нового типу, вимагають від загальноосвітнього навчального закладу оновлення системи навчання, підвищення суспільного рейтингу закладу, через введення нових ексклюзивних освітніх послуг.  Збільшення навантаження на учнів та необхідність до профільної підготовки потребують інтеграції знань з цілого ряду навчальних  дисциплін. З метою зменшення інформаційного навантаження на учнів та підвищення ефективності навчально-виховного процесу, досягнення високого інтелектуального рівня розвитку учнів, забезпечення оволодіння ними навичками саморозвитку особистості  запроваджується технологія інтегративного навчання у  навчально-виховний процес, яка має наскрізний характер (охоплює учнів всіх вікових категорій).

Науково-теоретична база досвіду:
«Положення про порядок здійснення інноваційної осітньої діяльності» наказ МОН від 07.11.2000, наказ відділу освіти Хортицької рай адміністрації від 03.12.04 №299 «Про надання загальноосвітнім навчально-виховним закладам №45,49 статусу базових майданчиків з розробки інноваційних проектів», Концепція освітньої програми «Довкілля», розроблена членами Центру інтгеграції змісту освіти при АПН України під керівництвом Ільченко В.Р.

Стисла анотація досвіду:
Робота над проектом «Логіка природи»  якісно впливає на зростання особистісно-професійного рівня педагогів, на ріст рівня технологізації знань учнів, швидше зростання інтелектуальних показників, ефективнішу соціалізацію учнів, на створення сприятливих умов, необхідних для розвитку творчої особистості, формування почуття гармонії з навколишніс світом. Метою вивчення курсу «Довкілля» є не тільки засвоєння учнями системи знань про природне і суспільне середовище, в якому живе людина, а й формування активної позиції учнів, засвоєння його змісту на рівні діяльності. Курс «Довкілля», що експериментально доведено МОН України, має оздоровчий вплив на дітей.
Реалізація інноваційного проекту «Логіка природи» на ІІ етапі – апробаційно-впроваджувальному, через діяльність творчих груп «Міжпредметні зв‘язки при проведенні навчальної практики в 5-8 класах», «Проведення дослідів на уроках довкілля в 1-4 класах», «Кредитно-модульна система навчання учнів».

Результативність впровадження досвіду: 
Педагогічні результати: ріст рівня технологізації знань учнів (їх перетворення в особистіснозначимі) - формування досвіду індивідуальної та  колективної дії, формування пізнавальної мотивації, формування вміння діяти з позицій різних навчальних предметів.
Внесення змін в організаційні засади педагогічного процесу у школі, які забезпечують суттєву демократизацію, створили умови для дійсної зміни ролі учня у навчанні (перетворення його з об’єкта в суб’єкт цього процесу); надання навчально-виховному процесу гнучкості, сприяння реалізації принципу індивідуалізації навчання, збереження контингенту учнів, зростання супільного рейтингу навчального закладу в районі.
Посилення ролі самостійної роботи учнів та зміни навчальних методик, упровадження активних методик і сучасних інформаційних технологій навчання.
Методичні результати: зростання особистісно-професійного рівня педагога в процесі впровадження інноваційних технологій.

Репрезентація досвіду: 
В листопаді 2009 року було проведено семінар для керівників ШПК шкіл району, в грудні 2009 року - семінар для заступників директорів з початкової школи, в січні 2010 року – семінар для слухачів курсів ЗОІППО; 02.12.10 - практико-орієнтований семінар для заступників директорів з НВР та вчителів початкових класів міста «Формування екологічної позиції учнів початкової школи через освітньо-виховний потенціал навчально-виховного закладу».
В січні 2011 року проведено обласний семінар «Цілісна соціоприроднича освіта «Довкілля» учнів початкової школи» за участю наукових співробітників лабораторії інтеграції змісту освіти АПН України (к.п.н. Ільченко О.Г., к.п.н. Рибалко Л.М.).
Інформація про діяльність педагогічного колективу з реалізації інноваційного проекту «Логіка природи» розміщена на сторінках соціальної мережі для педагогів Дневник.ru. 
Директор школи Метеленко Л.В. представляла роботу школи над проектом «Логіка природи» на Міжнародній науково-практичній конференції «Концепції та методичні моделі вивчення змісту освітніх галузей у профільній школі» у Полтаві в січні 2010 року. В квітні 2011 року – на міжнародній науково-практичній конференції «Теоретичні та методичні основи організації здоров’я-збережувального навчального середовища загальноосвітньої школи та ВНЗ».
Заступник директора з НВР Хміль Г.М. презентувала досвід роботи школи на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Від інноваційного змісту і технологій освіти до інноваційного прогресу» 15.10.2013р.
Категорія: Технології та управління | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 746 | Коментарі: 1 | Теги: ІНТЕГРАЦІЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ, ЛОГІКА ПРИРОДИ, МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ., ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ | Рейтинг: 2.3/31
Всього коментарів: 1
1 marynadruzh  
тема є цікавою і практичножиттєвою

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024