Єжак Тетяна Миколаївна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,
вчитель-методист, керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів
Запорізький колегіум «ЕЛІНТ»
Директор - Зайковська Олена Анатоліївна
69121, Ленінський район, вул. М.Чуйкова, 29
телефон - 283-60-40
Провідна педагогічна ідея досвіду. Забезпечення реалізації права педагога на вільний, морально відповідальний вибір педагогічної технології, методики, нових форм і методів роботи, як засобу вирішення конкретних проблем практики.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Виконання стратегічних державних завдань реформування освітньої галузі вимагає прийняття вчителя як суб’єкта моделювання інноваційного освітнього середовища в колегіумі, створення умов для самореалізації у професійній діяльності шляхом розробки та реалізації проектів упровадження освітніх інновацій.
Для більшості педагогів інноваційна діяльність не є усвідомленою необхідністю, що актуалізує проблематику підготовки вчителів не тільки до роботи в умовах оновлення змісту шкільної освіти, але й застосування на практиці педагогічних технологій, які забезпечують перехід від вузько предметного викладання до галузевого, що передбачено на рівні стратегічних завдань розвитку національної системи освіти. Тож назріла необхідність розроблення нового механізму науково-методичного супроводу впровадження освітніх інновацій у практику, технологізації процесу підготовки вчителів до інноваційної діяльності, зокрема проектно-впроваджувальної.
Науково-теоретична база досвіду: Розробкою даної теми займалися українські та російські науковціі: Гончаренко С. , Гузеев В., Даниленко Л., Даниленко Л. І., Єльникова Г. , Мариновська О., Остапчук О. .
Стисла анотація досвіду: У досвіді пропонується система проектно-впроваджувальної діяльності вчителів кафедри початкових класів. Творчою групою вчителів створені педагогічні проекти, які направлені на технологізацію процесу впровадження інновацій у навчально-виховному процесі колегіуму «Елінт». Завдяки доцільно організованій методичній роботі з використанням проектно- впроваджувальній діяльності підвищується кваліфікація вчителів, їх педагогічна майстерність і професіоналізм. Матеріали рекомендовано вчителям початкових класів та керівникам кафедр.
Результати досвіду. Педагоги колегіуму володіють комплексом управлінських компетенцій; це управління власними ресурсами, а саме: вміння їх набувати, зберігати, розвивати, раціонально використовувати і бути успішною і самодостатньою особистістю. Однією з моделей самоменеджменту інновацій виступає проектно-впроваджувальна діяльність учителя. У ході проектно-впроваджувальної діяльності учителі колегіуму розвивають такі ключові компетенції самоменеджменту інновацій
Репрезентація досвіду. Вчителі колегіуму ознайомлені з досвідом роботи на засіданні кафедри та педагогічній раді колегіуму; здобутки членів кафедри висвітлено в наступних джерелах:
* Єжак Т.М. Педагогічне проектування вчителів початкових класів // Інформаційно - методичний журнал «Школа» - К.: «Шкільний світ», липень 2013 - № 6 , с. 43 - 47.
* Єжак Т.М. Педагогічні проекти // Інформаційно - методичний журнал «Школа» - К.: «Шкільний світ», липень 2013 - №7, с. 45 - 47.
* Єжак Т.М. Підготовка вчителів до проектної діяльності // Матеріали Фестивалю
Досвід демонструвався на ІІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій у 2010 р., відзначений дипломом за перемогу, творчий доробок занесений до каталогу передових педагогічних ідей фестивалю.