Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 00:58

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Організація методичної роботи вчителів початкових класів
Організація методичної роботи вчителів початкових класів

  •  Анисимова Наталія Василівна
 заступник директора з навчально – виховної роботи, кваліфікаційна категорія « спеціаліст першої категорії»
  • Жогло Олена Павлівна 
вчитель початкових класів, керівник шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів , кваліфікаційна категорія « спеціаліст першої категорії»

 Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Швець Людмила Володимирівна
Адреса:, м.Запоріжжя, вулиця Бочарова 10б
Телефон: 67-33-88

  Провідна педагогічна ідея досвіду: провідною педагогічною ідеєю досвіду є висвітлення системи роботи  шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів, організація роботи «Школи молодого вчителя», форм методичної роботи «Фестиваль відкритих уроків», «Вернісаж виховних заходів»,  роботу тимчасових творчих груп вчителів початкових класів, а також елементів стану організації внутрішкільного контролю в початковій школі, представлена програма організації педагогічної адаптації учнів 5 класів. 
      Описана система методичної роботи передбачає зосередженість навчально-виховного процесу на потребах кожної дитини, всебічне вивчення та врахування індивідуальних особливостей вихованців, співпрацю всіх учасників навчально-виховного процесу.

  Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: тенденції розвитку освіти в Україні зумовили необхідність впровадження інноваційних процесів в освітній системі, заміну старих шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, прогресивними і водночас дієвими та адаптованими до сьогодення. Початкова школа знаходиться на передових засадах реформування національної освіти. 
      Підвищення рівня професійної майстерності вчителя є основним завданням на всіх етапах розвитку школи. Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи методичних об'єднань, так як в системі роботи методоб'єднання одним з провідних напрямів його діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи.

 Науково-теоретична база досвіду: вивчення і аналіз наукової літератури, нормативних документів, досвіди роботи свідчать, що успішне розв’язання проблем організації науково-методичної роботи має позитивний вплив на результати діяльності школи. Зазначені проблеми знайшли своє відображення у працях відомих учених Ю. К. Бабанського, Н. П. Волкової, Ю. З. Гільбуха, І. В. Зайченка, Л. В. Занкова, М. Ю. Красовицького, В.В.Мелешко, І.Г.Осадчого, В. І. Павленка, О.В. Пастовенського, В. М. Проскуріна, О. Я. Савченко тощо.
    Хрестоматійним став вислів К. Д. Ушинського про те, що «вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться». Сприяти педагогу в цьому - провідна функція внутрішньошкільної методичної роботи.

Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід роботи  комбінаторний. За умов практичної реалізації завдань Державної національної програми  гостро стоїть завдання адаптування педагогів до освітніх вимог.     
      Методичне забезпечення навчально- виховного процесу має неперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності, і передбачає широкий набір видів, форм і змісту діяльності. Одним із шляхів розвитку професійної компетентності педагогів початкової школи є робота методичного об’єднання, дослідницька та інноваційна діяльність.
      Діяльність  ШМО вчителів початкових класів зорієнтоване на професійні запити, потреби, інтереси вчителів. Оскільки будь-яке оновлення школи вимагає реконструкції не тільки змісту освіти, але і кадрового потенціалу.
       Практична цінність дослідження полягає в тому, що матеріали репрезентованих форм методичної роботи «Фестиваль відкритих уроків», « Вер-нісаж виховних заходів», практичні матеріали щодо впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти  можуть використовуватися у викладанні  іншими вчителями початкових класів. В роботі представлене планування та аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів, школи молодого вчителя, тренінг для молодих спеціалістів, матеріали внутрішкільного контролю заступника директора.
    Методична робота та самоосвітня діяльність пробуджує творчість кожного педагога, а зусилля кожного вчителя сприяють відкриттю  нових можливостей для навчання, виховання і розвитку молодших школярів.

 Результативність впровадження досвіду: досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів початкових класів, керівників шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів та заступників директора, модернізує процес навчання на  сучасному етапі та  може бути частково використаний  для впровадження в інших навчальних закладах.

 Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ під час засідання  методичної ради закладу. Частково досвід був репрезентований під час засідання районного методичного центру вчителів початкових класів  Шевченківського району в 2012 році.
    
Категорія: Технології та управління | Додав: shevchenko (22.01.2014)
Переглядів: 1460 | Коментарі: 2 | Теги: школа молодого вчителя, Шевченківський, форми методичної роботи, професійна майстерність | Рейтинг: 3.5/113
Всього коментарів: 2
2 Алла  
очень интересно и есть что взять для работы

1 ІРИНА  
Застаріла форма організації методичної роботи, але під новою назвою

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024