Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 12:33

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Організація інклюзивного навчання
Організація інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі: крок за кроком


Магльована Ольга Павлівна  

директор, вчитель історії та правознавства
вчитель вищої категорії, вчитель-методист

Діденко Руслана Михайлівна  

заступник директора з НВР, вчитель історії
вчитель вищої категорії

Курницька Любов Тимофіївна

вчитель-дефектолог
вчитель вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня І-ІІІ ступенів школа №3 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Магльована Ольга Павлівна
Адреса: 69002, м.Запоріжжя, вул. Грязнова, 55
Тел. директора: (0612)63-86-15

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Створення такого освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку; створення для дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі всього спектра освітніх послуг, різноманітних за формою й змістом, а саме: корекційно-розвивальних, оздоровчо-лікувальних, соціально-психологічних.  

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Час не стоїть на місці. Людство завжди перебуває у пошуках нових ідей для розв'язання тих чи інших проблем, і цей процес розпочинається саме зі шкільної парти. Час змінює стандарти, стереотипи, потреби, змінюється суспільство – все набуває оновлення. Сучасний етап інноваційного розвитку суспільства відзначено формуванням нового погляду на освіту та на місце людини в соціумі. Освіта набуває характеристик загальності, доступності, рівності. Першочерговим завданням суспільного розвитку стає забезпечення кожного правом на задоволення освітніх потреб, отримання якісної базової освіти. У цьому контексті особливої актуальності набуває проблема задоволення освітніх потреб дітей і молоді з обмеженими можливостями, зокрема проблема інклюзивної освіти.

Науково-теоретична база досвіду:
  • Постанова КМУ від 15.08.2011 № 872 «Порядок організації інклюзивного навчання у ЗНЗ»;
  • наказ МОН України від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»;
  • листи МОН України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у ЗНЗ», від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» та від 08.08.2013 № 1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»;
  • В Україні проблеми інклюзивної освіти досліджують такі вчені як А. Колупаєва,              В. Бондар, А. Заплатинська, М. Кавун, Ю. Найда, Т. Сак, В. Тищенко.
Стисла анотація досвіду: 
В поданому досвіді представлені практичні матеріали, спрямовані на планування дій зі створення та розвитку в загальноосвітньому навчальному закладі інклюзивного навчального середовища для всіх учасників навчально-виховного процесу. Дані матеріали сприяють розвитку загальноосвітнього навчального закладу, надають суттєву допомогу в самостійній розробці кроків, що ведуть до створення інклюзивного середовища загальноосвітнього навчального закладу та забезпечують досягнення всіма учнями максимально високих навчальних результатів. Репрезентовано концептуальні засади проектування педагогічної діяльності в інклюзивному класі. Особливу увагу приділено стратегіям планування та реалізації навчально-виховного процесу.

Результативність впровадження досвіду: 
  • Забезпечення доступу до освіти дітей із особливими освітніми потребами у загальноосвітньому навчальному закладі за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. 
  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей з особливими освітніми потребами, ці діти отримали радість спілкування.
  • Забезпечення соціалізації та інтеграції в суспільство дітей з особливими освітніми потребами.
  • Батьки дітей з особливими освітніми потребами змогли реалізувати свої потреби, працевлаштувались, відчули турботу про своїх дітей.
Репрезентація досвіду:рівень репрезентації: районний, обласний, міський
форми репрезентації:
  • участь в обласних семінарах «Сучасні науково-методичні підходи до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання» (лютий, 2013), «Створення соціально-реабілітаційного освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами» (квітень, 2013), «Сучасні науково-методичні підходи до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання» (жовтень, 2013), які проводились на кафедрі РПЗСЖ КЗ «ЗОІППО» ЗОР;
  • міський семінар-практикум «Впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти» (25.10.2013);
  • виступ «Організація інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі: крок за кроком» перед слухачами курсів підвищення кваліфікації заступників директорів (12.11.2013);
  • стаття Гавриленко Ірини «Школа для всех» пока только одна в Запорожье» в газеті «Запорізька Січ» від 28.11.2013.

Категорія: Технології та управління | Додав: Zhovt1 (16.01.2014)
Переглядів: 923 | Теги: індивідуальна програма, діти з особливими освітніми потреба, інклюзивна освіта, асистент вчителя, інклюзія, Жовтневий, корекційно-розвиткові заняття | Рейтинг: 2.9/36
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024