Наступність дошкільної освіти та початкової школи Номінація Компетентнісна освіта: технології управління
Вітчинкіна Я.С. Ахрамєєва Н.І. Жадан Т.В.
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Череповська О.В.
Адреса: м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А, 34-35-33 E-mail shool_78@bk.ru
Провідна педагогічна ідея досвіду: Проблема наступ¬ності між початковою ланкою школи та старшою групою дитячого садка завжди була акту¬альною і належить до числа найважливіших. Розробка проекту зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка у школу, який є важливим етапом її життя та пов'язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо. Розробка проекту зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка у школу, який є важливим етапом її життя та пов'язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду На сучасному етапі розбудови національної системи освіти, в основі якої закладено гуманістичний підхід до організації педагогічного процесу, однією з актуальних проблем є забезпечення наступності в навчанні і вихованні дітей. Закон України "Про освіту" наголошує, що саме наступність – одна з необхідних умов неперервної освіти, яка забезпечує єдність мети, змісту, методів, форм навчання з урахуванням вікових особливостей дітей в суміжних ланках освіти. Дослідження проблеми наступності між дошкільною і початковою ланками освіти мають глибоке історико-педагогічне коріння. Вони свідчать, що завжди правомірним було питання наступності між початковою і дошкільною освітніми ланками, де вона виступала основною умовою функціонування підготовки дітей до школи, а підготовка – найважливішою умовою практичного забезпечення наступності в змісті, методах і організації навчально-виховної роботи дошкільної і шкільної ланок освіти. Проблема наступ¬ності між початковою ланкою школи та старшою групою дитячого садка завжди була акту¬альною і належить до числа найважливіших Розробка проекту зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка у школу, який є важливим етапом її життя та пов'язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо.
Науково-теоретична база досвіду Міська Програма перспективності та наступності між дошкільною та початковою ланками освіти на 2013-2016 р.р. Дослідження Ш. Амонашвілі, О. Запорожець, Г.Люблінської, С.Русової, В. Сухомлинського, Є.Тіхєєва, К. Ушинського. Стисла анотація досвіду В досвіді розкриваються система заходів щодо спільної роботи загальноосвітніх навчальних закладів та дошкільних навчальних закладів.
Результативність впровадження досвіду Забезпечення наступності дошкільної й почат¬кової освіти, готовність дитини до навчання у школі та її соціальна адаптація.
Репрезентація досвіду Поширення досвіду через роботу у шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів початкових класів та дошкільних закладів.