Провідна педагогічна ідея досвіду: Розробка програми розвитку закладу освіти в умовах модернізації освіти через вдосконалення цілісної системи проектно-впроваджувальної діяльності як засобу трансформування досягнень науки в навчально-виховний процес закладу освіти.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:Проблема реалізації проектної діяльності в управлінні зумовлена потребою підвищення професійної компетентності, готовності педагогічних кадрів до впровадження проектних технологій, недооцінкою значущості стратегічного планування дослідницької діяльності на шкільному рівні.
Науково-теоретична база досвіду:Теоретичними засадами є наукові дослідження з проблеми проектування і реалізації особистісно адаптованої системи навчання Г.Анохіної, Л.Стеціва, В.Логвіна, О.Мариновської, Л.Іванової, К.Малашенко та інших.
Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід — авторський.
Досвід з зазначеної проблеми сприяє оновленню функції педагогічного аналізу, модернізації функції управління: планування здійснюється на основі проектно-векторних технологій. Залучення всіх учасників навчально-виховного процесу, зокрема методичних об'єднань, до стратегічного планування методом проектів підвищило мотиваційну сферу, сприяло коопераціїдій працівника й підлеглих щодо спільної праці в досягненні прогнозованих результатів.
Технологія діяльності педагогічного колективу реалізується в науково-дослідницькому режимі. З метою реалізації означеної проблеми творчою лабораторією школи створені відповідні педагогічні умови, які сприяють прояву і розвитку індивідуального стилю педагогічної діяльності кожного вчителя, сприяє формуванню авторських педагогічних технологій.
В досвіді представлені матеріали, розроблені творчою лабораторією школи:
проектні моделі реалізації Уонцепції успішності особистості учнів і педагогів, "Стандарт освіти”, "Проект особистісно орієнтованої моделі освіти”;
управлінські проекти: "Програма розвитку школи. Концепція. Моделі”, "Обов1язкова повна загальна середня освіта кожному учневі”, "Індивідуальна траєкторія учня”, "Проведення ДПА в умовах ЗНО”, "Зростання професійної компетентності вчителя” та інші;
виховні проекти: "Інтегрований проект "Пам'ять”, шкільна газета "Пульс життя”;
навчальні та навчально-соціальні проекти.
Результативність впровадження досвіду: Застосування управлінських інновацій сприяло:
- Підвищенню результативності навчально-виховного процесу;
- Створенню позитивного мікроклімату в колективі;
- Налагодженню зворотного зв’язку;
- Переорієнтації вчителів та адміністрації школи на роботу в нових умовах.
Програма розвитку закладу освіти за проектною технологією сприяла розробці та збагаченню нових проектів, які змістовно та грунтовно вирішують положення Концепції успішності особистості учнів і педагогів "Школи для всіх”. Результатом діяльності колектива школи є розробка і реалізація проектів.
Репрезентація досвіду:
Міжнародна виставка "Сучасні навчальні заклади — 2011”. Навчальний заклад нагороджено дипломом Міністерства освіти і науки за високі досягнення у вдосконаленні змісту освіти.
ІІ обласна виставка "Освіта Запорізького краю — 2011”
обласний семінар "Проектування, розробка і реалізація проекту-програми розвитку освітнього закладу в умовах модернізації освіти”
Досягнення інноваційної розробки висвітлені в педагогічних джерелах:
1. Ніколаєвська Р.М. Проектування і реалізація програми розвитку освітнього закладу в умовах модернізації освіти. Педагогічний пошук. Випуск 8/ Під ред. Р.М.Ніколаєвської, старшого викладача кафедри педагогічної майстерності ЗОІППО. Запоріжжя, 2007. - с. 15-19
2. Борисенко Л.М., Ніколаєвська Р.М. Проектування, розробка та реалізація проекту-програми розвитку освітнього закладу.// "Управління школою”. Харків: видавнича група "Основа”, № 13, 2008. - с.12-31
3. Борисенко Л.М., Ніколаєвська Р.М. Проектування, розробка та реалізація проектів у виховній роботі.// Виховна робота в школі. Харків: видавнича група "Основа”, № 6, 2008. - с.13-23
4. Борисенко Л.М., Ніколаєвська Р.М. Школа вибору. Проект "Програма розвитку школи”. - Модель сучасної школи — Харків: видавнича група "Основа”, 2010. - с.236-249
5. Л.М.Борисенко, Р.М.Ніколаєвська. Проектування, розробка та реалізація проекту-програми розвитку освітнього закладу.//Завучу усе для роботи. Харків: видавнича група "Основа”, № 13-14, 2011. - с. 51-56.