Модель гуманізації інклюзивної освіти в інтегрованому освітньому просторі навчально-виховного комплексу «ОСНОВА»
Модель гуманізації інклюзивної освіти в інтегрованому освітньому просторі навчально-виховного комплексу «ОСНОВА»
Любімова Алла Володимирівна - директор НВК «ОСНОВА», спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист. Шульга Людмила Миколаївна – заступник директора з НВР НВК «ОСНОВА», спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.
Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Основною ідеєю досвіду стало моделювання системи інклюзивного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку з наданням їм відповідної корекційно-педагогічної допомоги в умовах урочної та позаурочної діяльності навчально-виховного комплексу «ОСНОВА», яка б передбачала створення відповідних організаційно-соціальних та психолого-педагогічних умов з досягнення якісної освіти та самореалізації учнів в умовах навчально-виховного комплексу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальними аспектами реалізації запропонованої моделі гуманізації інклюзивної освіти є створення умов для розкриття природних можливостей дітей з особливими потребами в загальноосвітньому закладі повного робочого дня, удосконалення педагогічної майстерності, ефективна співпраця педагогічних працівників школи та позашкільних організацій.
Науково-теоретична база досвіду: Модель гуманізації інклюзивної освіти в інтегрованому освітньому просторі навчально-виховного комплексу «ОСНОВА» базується на принципах: науковості, гуманізації освітнього простору, системності, варіативності, корекційній спрямованості, індивідуалізації, соціальної відповідальності сім'ї , міжвідомчої інтеграції та соціального партнерства.
Стисла анотація досвіду: Авторами досвіду розроблено модель гуманізації інклюзивної освіти з ефективним супроводом навчання особливої дитини в умовах загальноосвітньої школи та інтеграцією загальної і додаткової освіти. Модель гуманізації інклюзивної освіти відбиває умови ефективності освітнього інтегрування загальної і додаткової освіти, ґрунтується на системно-комплексному і особистісно орієнтованому підходах, відображає структурно-функціональну і соціальну спрямованість освітнього процесу, забезпечує отримання повноцінної освіти учнями з особливими потребами, соціалізацію учнів, виявлення інтересів учнів і розвиток їх здібностей, підготовку до успішної інтеграції в суспільство, незалежного, самостійного способу життя. В досвіді представлено систему організації позаурочної діяльності для розкриття творчих здібностей особливої дитини з технологією залучення внутрішніх кадрових резервів та зовнішніх партнерських відносин.
Результативність впровадження досвіду: Реалізація моделі дозволяє забезпечити ефективний супровід навчання особливої дитини в умовах загальноосвітньої школи, будувати систему керівництва зі створення умов для розкриття природних можливостей дітей з особливими потребами в загальноосвітньому закладі повного робочого дня. Результатами впровадження моделі стало залучення дітей з обмеженими можливостями в освітній процес; адаптація дітей з особливими потребами в шкільному соціумі як первинний етап підготовки до адаптації в суспільстві; створення активної поведінкової установки на впевнене відчуття себе в сучасному суспільстві; уміння перетворювати свої недоліки в позитивні якості. Модель гуманізації інклюзивної освіти надає можливість усім дітям успішно отримувати досвід і знання, спрямовані на подолання упереджень і дискримінації, та формує позитивне ставлення до тих, хто «відрізняється». Репрезентація досвіду: Матеріали досвіду відзначено срібною медаллю на Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2012» у номінації «Інклюзивна освіта: від рівних прав до рівних можливостей», презентовано на обласних науково-практичних семінарах: «Гуманізація освітнього процесу в школі» (18.10.2012 р.); «Інноватика в сучасній освіті: педагогічна підтримка дитини» (19.02.2013 р.); «Інклюзивна освіта - важливий чинник підвищення конкурентоспроможності на ринку праці молоді з особливими потребами» (18.12.2013 р.).
Спасибо за Ваши усилия преобразовать школу и оказать помощь детям, их родителям. Когда ребенок приходит со школы со счастливыми глазами и уверенностью в своем успехе - это большое счастье для семьи. Здоровья Вам крепкого и бесконечной силы, терпения для реализации всех планов!
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]