Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 21:30

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Методичний супровід реалізації проблемної теми школи «Роль ШМО у забезпеченні наступності і перспективності змісту навчання між ступенями
Методичний супровід реалізації проблемної теми школи «Роль ШМО у забезпеченні наступності і перспективності змісту навчання між ступенями освіти та підвищення професійної компетентності вчителя»
Директор Білоус Костянтин Андрійович,
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист





заступники директора з навчально-виховної роботи: 

Бірюкова Ірина Валентинівна, 
спеціаліст вищої категорії, старший вчитель





Косаренко Світлана Віталіївна, 
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист





Смирнова Ольга Миколаївна, 
спеціаліст вищої категорії, старший вчитель





методист Білоус Марія Петрівна, 
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист






Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Білоус Костянтин Андрійович

вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  

Провідна педагогічна ідея досвіду: Модернізація освіти вимагає підвищення ефективності управління розвитком навчального закладу. Учитель виступає головним чинником реалізації цілей і завдань освіти. Тому об'єктом управління є професійний розвиток особистості педагога. Інтеграція основних аспектів управлінської діяльності можлива за умови створення єдиної системи роботи з кадрами, яка включає внутрішньошкільний контроль, атестацію, організацію роботи ШМО вчителів та додаткову неперервну освіту вчителя. За такого підходу забезпечується цілісність оцінки спільної діяльності учня та вчителя, цільова мотивація педагогічних працівників, неперервне відстеження результатів роботи вчителя, навчальних досягнень учнів, демократичність відносин «учень-учитель- адміністрація».

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В умовах реформування національної системи освіти в Україні винятково важливого значення набуває систематична робота з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Методична робота – важлива складова педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення професійної майстерності кожного вчителя, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Методична  робота реалізується через колективні форми роботи з педагогічними кадрами, де перевага відводиться методичним об’єднанням вчителів, головною функцією яких є ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку освіти, досягненнями вітчизняної педагогічної і психологічної науки, передовим педагогічним досвідом, поглиблення знань педагогів зі спеціальності та суміжних дисциплін, постійне підвищення їхнього загальнокультурного рівня. 

Науково-теоретична база досвіду: Управління навчальним закладом здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Державного стандарту базової і повної середньої освіти, Концепції загальної середньої освіти, Положення про ШМК та інших нормативно-правових документів з питань організації та проведення методичної роботи.  
 Науково-методичним підґрунтям практичної діяльності з управління навчальним закладом є управлінські технології висвітленні в працях відомих дослідників: 
* За Ю.А. Конаржевським складовими управлінської діяльності є: аналіз наявної ситуації та цілепокладання; планування навчального процесу; організація здійснення; контроль якості навчального процесу; регулювання за наслідками контролю.
* Н.М. Островерхова та Л.І. Даниленко виділяють такі основні управлінські функції: прийняття управлінського рішення; організація; регулювання; облік і контроль.
* В.І.Маслов виділяє три групи класифікацій функцій управління. Зокрема, перша (цільова), як найбільш розповсюджена, розглядається з позицій структури циклу управління і включає всі етапи управлінського циклу: планування, організацію, контроль, аналіз, регулювання. Друга група (організаційно-професійна) виділена на основі аналізу окремих напрямів змістового боку діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу і включає такі функції: керівництво навчально-виховною роботою, підвищення кваліфікації працівників школи, забезпечення зв’язку з оточуючим середовищем й організаційно-господарську та фінансову. Третя група (соціально-психологічна та правова) значне місце відводить аналізу соціально-психологічного аспекту управління. Усі три групи, на думку автора, становлять основу управлінської діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу.
     
Стисла анотація досвіду: Функціональний цикл управлінської діяльності в навчальному закладі передбачає: цілепокладання, декомпозицію мети та розподіл її реалізації на різних етапах управління, моделювання, кооперацію, моніторинг процесу, прогнозування подальшого розвитку.
 Представлена модель управлінської діяльності забезпечує створення єдиної ефективної системи роботи з кадрами з урахуванням сучасних тенденцій освітньої політики та в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової, базової та основної загальної середньої освіти. Управлінська модель передбачає узгоджену роботу за декількома напрямками, а саме: організація роботи ШМО вчителів, проведення методичних фестивалів, атестація педагогічних працівників, самоосвітня діяльність та додаткова неперервна освіта вчителя та інше. Спільна робота адміністрації та  педагогічного колективу над єдиною проблемою темою сприяє вирішенню актуальних психолого-педагогічних проблем з метою вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення професійно-кваліфікаційного рівня вчителів.

Результативність впровадження досвіду: Вважаємо, що представлена управлінська модель дає можливість забезпечити:
  • системний цілеспрямований підхід до організації методичної роботи на діагностично-прогностичній основі;
  • розв’язання проблеми вибору оптимальних варіантів побудови методичної роботи в школі;
  • оптимізацію форм методичної роботи з педагогічними працівниками на основі диференціації та особистісно-орієнтованого підходу;
  • оптимальне поєднання традиційних і інноваційних форм методичної роботи, розрахованих на активне навчання дорослих, розвиток їхнього інтелекту, професійної майстерності, педагогічної культури;
  • постійний перехід від організованої методичної роботи до самоосвіти, від обов’язкової до добровільної участі вчителів у підвищенні рівня професійної майстерності;
  • формування сучасного учителя-професіонала якому властиві  інноваційний стиль науково-педагогічного мислення, потреба в постійному саморозвитку, здатність генерувати нові перспективні педагогічні ідеї, інтелігентність та духовна культура.
Репрезентація досвіду: щорічний шкільний методичний фестиваль «Перлини професійної майстерності», шкільний практико-орієнтований семінар «Організація самоосвітньої діяльності вчителя», засідання педагогічної ради школи.
Категорія: Технології та управління | Додав: kommun (24.01.2014)
Переглядів: 1404 | Теги: самоосвітня діяльність вчителя, методична робота, Комунарський, ШМО, управління навчальним закладом, Атестація | Рейтинг: 2.8/56
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024