Провідна ідея досвіду: Створити умови для якісного подоланнятруднощівадаптаційного періоду, зростання рівня професійної компетенції.
Обґрунтування актуальності досвіду: В умовах кардинального відновлення системи освіти сучасній школі необхідні професійно-компетентні, самостійно мислячі педагоги, психологічно та технологічно готові до реалізації гуманістичних цінностей на практиці, до включення в інноваційні процеси та якісній профільній освіті. Практика роботи з молодими вчителями показує, що особистісна та професійна адаптація молодого вчителя може протікати довгий час. Найбільшу важкість у початківців викликають питання дисципліни та порядку, методичне обґрунтування, оформлення шкільної документації, робота з батьками та найефективніше планування уроку. Основна мета роботи школи молодого вчителя постійне обновлення набору якісних послуг, згідно з вимогами часу, ефективне використання творчого ресурсу досвідчених вчителів, що створює умови для успішного професійного зростання та систематичної самоосвіти молодого вчителя.
Науково-теоретична база досвіду: Сучасні виховні системи та технології А.Т. Сорока; Організація навчального процесу в сучасній школі М.В. Гадецький, Т.М. Хлєбнікова. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи О.В. Овчарук.
Стисла анотація досвіду: - Заходи психологічного моніторингу; - організація наставництва; - індивідуальна діагностика та консультування; - систематичний аналіз динаміки показників.
Результативність впровадження досвіду: Систематично проводиться різноманітна цілеспрямована, методична робота з молодими вчителями, що сприяє попередженню дезадаптацій та стимулює молодих вчителів до підвищення рівня професійної майстерності.
Репрезентація досвіду: Досвід може бути впроваджений в будь-якому загальноосвітньому навчальному закладі.