Компетентнісний підхід до організації навчально-виховного процесу навчального закладу Косенко Олена Володимирівна, заступник директора школи з навчально-виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 Запорізької міської ради Запорізької області, керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2
Провідна педагогічна ідея досвіду: Методичний супровід діяльності навчального закладу з метою оптимізації умов для забезпечення підвищення рівня теоретичної та практичної готовності педагогічного колективу до здійснення педагогічної діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Компетентнісний підхід в освіті передбачає ефективне створення певних педагогічних умов у навчально-виховному процесі, які забезпечують формування уміння вирішувати професійні завдання на основі отриманих знань, умінь та навичок. Компетентнісна освіта за своєю сутністю зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке спрямовується на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь учнів.
Науково-теоретична база досвіду: Загальний аналіз сутності цього поняття, характеристику компетентностей в освітніх системах зарубіжних країн здійснили на попередньому етапі дослідження О. В. Овчарук, О. І. Пометун, О. І. Локшина, О. Я. Савченко, І. Г. Єрмаков. Російські вчені В.О.Сластьонін, А.В.Хуторський, І.А.Зимня виділили види компетенцій, визначили групи компетентностей, розробили різні аспекти компетентісного підходу до навчання. Ці матеріали дають і нам змогу зосередитися на проблемі впровадження ключових та предметних компетентностей в освітній процес.
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний.
У роботі висвітлюються шляхи впровадження компетентнісного підходу в практику роботи навчального закладу для підвищення професіоналізму педагогів, різноманітні форми методичної роботи, спрямовані на практичне формування компетентностей учнів.У роботі представлені: - Концепція "Формування життєвих компетнтностей.”,
- Моделі "Компетентнісний вчитель”, "Компетентнісний учень”;
- Розробки методичних рекомендацій з предметних компетентностей;
- матеріали педрад;
- матеріали методичних тижнів;
- портфоліо вчителів з ключових компетентностей.
Результативність впровадження досвіду: - зросла ефективність педагогічного впливу на процес розвитку особистості дитини, формування її морального, пізнавального, комунікативного, естетичного, фізичного потенціалу;
- відбувається інтеграція навчального і виховного процесів у вирішенні цілей і завдань виховання;
- Репрезентація досвіду: педагогічна практика для вчителів - слухачів курсів підвищення кваліфікації КЗ "ЗОІППО" ЗОР (травень 2011 р., грудень 2011 р., квітень 2012 р., жовтень 2012 р., вересень 2013 р., ), обласний семінар "Застосування елементів двомовного навчання при вивченні окремих предметів" (квітень 2010 р.).
|