Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 09:39

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Інтеграція теорії та практики в акмеології післядипломної педагогічної освіти
Інтеграція теорії та практики в акмеології післядипломної педагогічної освіти

Борисенко Людмила Михайлівна, директор школи,
вчитель вищої категорії, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 
Запорізької міської ради Запорізької області

керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 
тел.222-77-33 school692007@rambler.ru


Провідна педагогічна ідея досвіду: Акмеологія післядипломної педагогічної освіти як чинник формування нових якісних характеристик керівника, педагога і учня закладу освіти.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:Новий тип освіти, який формується одночасно з новим типом цивілізації ХХІ століття, вимагає нового типу педагога, який володіє новими якостями, забезпечує продуктивність професійної діяльності в системі освіти. Акмеологічна орієнтація особливо актуальна для сучасного суспільства, в якому домінують настрій, апатія, бездуховність і погіршення загальної соціальної ситуації. У зв’язку з цим значно підвищилась соціальна роль системи освіти, її стратегічна  і ідеологічна функція, перебудова самосвідомості людини, розуміння механізмів саморозвитку і становлення індивідуальності. Саме акмеологічний підхід в якості мети освіти пропонує цілісний розвиток людини і в якості найвищої цінності розглядає індивідуальність. Перспективність полягає у вдосконаленні цілісної системи проектно-впроваджувальної діяльності як засіб трансформування досягнень науки в навчально-виховний процес закладу освіти на засадах акметехнологій.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною основою є дослідження вчених в галузі акмеології та психології професійної діяльності О.С.Анісімова, А.А.Бодалєва, А.А.Деркача, Р.Л.Кричевського, В.М.Максимової, Е.А.Суслової, Ю.В.Синягіна, які обґрунтували продуктивність професійної діяльності в нових умовах життя суспільства з розвитком механізмів самоорганізації і саморозвитку спеціалістів, з підготовкою інтелектуальної і управлінської еліти в процесі безперервної освіти.

Стисла анотація досвіду: 
Досвід  за інноваційним потенціалом — авторський.  Технологія пошуково-дослідницької  діяльності з означеної теми передбачає три етапи:
  • діагностичний;
  • навчаючий;
  • рефлексивний.
Діагностичний  етап передбачає  визначення готовності педагогів до науково-практичної діяльності з проблеми. Наступний етап — навчаючий — працює за модульним принципом. У його основі такі змістовні блоки: теоретичний, загальнокультурний, психолого-педагогічний та предметний. Блоки знаходяться між собою в тісному взаємозв'язку, який визначається інформаційною діяльністю, ціннісною взаємодією.
Рефлексивний етап передбачає розвиток в учителеві уміння аналізувати свою інноваційну діяльність (на заняттях методоб'єднань, творчих лабораторій, у процесі проведення конкурсів "Учитель року”, захисту авторських інновацій тощо), здійснювати проективну діяльність на засадах цілеспрямування та відбору відповідного змісту, програмувати й прогнозувати самовдосконалення, самореалізацію професійної майстерності  в контексті акмеологічних ідей.
У ході дослідно-експериментальної діяльності педагоги школи включаються в процес колективної взаємодії по досягненню єдиної мети.
Таким чином, акмеологічний аналіз досліджень в галузі освіти дозволяє творчій лабораторії школи виділити ті ідеї, принципи, які в процесі їх інтеграції продукують нове акмеологічне знання, створюють акмеологічну модель цілісного розвитку людини в процесі освіти, спроектувати післядипломну освіту як синергетичну освітню систему (акме-форму самоорганізації освіти).
У досвіді представлені матеріали:
  • модель акмеологічної стратегії управління якістю освіти ЗОШ № 69;
  • модель шкільної акмеології: методологія і теорія, практична акмеологія, акмеометрія;
  • акмеологічна карта розвитку педагогічної майстерності управлінця, вчителя, учня ЗОШ № 69;
  • діагностичні карти педагогічної самооцінки готовності вчителя до саморозвитку;
  • карти оцінювання творчої індивідуальності вчителя колегами;
  • - векторний аналіз комплексного оцінювання діяльності вчителя на основі якісних характеристик;
  • карта нахилів та здібностей вчителя;
  • технологічні карти готовності вчителів ЗОШ № 69 до атетсації;
  • узагальнена схема-рекомендація "Типи інтелекту вчителів школи”;
  • класифікація портфоліо вчителів;
  • матеріали семінарів;
  • Положення про проведення декади "Мої досягнення”;
  • портфоліо учнів;
  • карти "Шлях до вершини АКМЕ” тощо.
Результативність впровадження досвіду: Застосування управлінських інновацій сприяло:
Прояву і розвитку індивідуального стилю педагогічної діяльності кожного вчителя, формуванню авторських акме-технологій;
Підвищенню іміджу навчального закладу серед учнів, батьків та громадськості;
створенню акмеологічної моделі цілісного розвитку людини в процесі освіти;
Розроблена модель акмеологічної стратегії управління якістю освіти допомагає відтворенню:
- педагогічних умов  для мотивації успіху учасників освітнього процесу, їх прагненню до акме-результатів, до творчості;
- моделі варіативного освітнього простору творчої діяльності особистості педагога і учня;
- критеріїв оцінювання якості освіти та розвитку педагога і учня як вищого рівня практичної реалізації життєвих орієнтацій в реальних акме-досягненнях.

Репрезентація досвіду: 
захист досліджуваної проблеми «Інтеграція теорії та практики в акмеології післядипломної педагогічної освіти» відбувся 15-16 березня 2012 р. на науково-практичному семінарі обласної творчої групи директорів навчальних закладів при КЗ «ЗОІППО» ЗОР;
досвід представлений на обласному семінарі "Інновації в сучасній освіті. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів у діяльності навчальних закладів” для заступників директорів шкіл з НВР (вересень 2013 р.)
робота брала участь: у IV Національній виставці  "Інноватика в сучасній освіті” (жовтень 2012 р.) У номінації "Інновації в упровадженні державно-громадського управління навчальним закладом” нагороджені Срібною медаллю; у V Національній  виставці  "Інноватика в сучасній освіті” (вересень 2013 р.), нагороджені дипломом;
робота брала участь у ІІІ обласній виставці "Освіта Запорізького краю — 2013”; 
Категорія: Технології та управління | Додав: LeninRMO (31.01.2014)
Переглядів: 868 | Коментарі: 3 | Теги: акмеологічний заклад, Акмеологія, акмеологічні категорії, акме-технології, модель, акмеологічний аналіз, Ленінський, пошуково-дослідницька діяльність | Рейтинг: 2.7/46
Всього коментарів: 3
3 Ирина  
Хотелось бы ознакомиться с этими разработками

2 Олена К  
Якщо до вершини йде директор, то до вершини підуть і вчителі

1 Мария  
Школою керує якісний фахівець, професіонал.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024