Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:Новий тип освіти, який формується одночасно з новим типом цивілізації ХХІ століття, вимагає нового типу педагога, який володіє новими якостями, забезпечує продуктивність професійної діяльності в системі освіти. Акмеологічна орієнтація особливо актуальна для сучасного суспільства, в якому домінують настрій, апатія, бездуховність і погіршення загальної соціальної ситуації. У зв’язку з цим значно підвищилась соціальна роль системи освіти, її стратегічна і ідеологічна функція, перебудова самосвідомості людини, розуміння механізмів саморозвитку і становлення індивідуальності. Саме акмеологічний підхід в якості мети освіти пропонує цілісний розвиток людини і в якості найвищої цінності розглядає індивідуальність. Перспективність полягає у вдосконаленні цілісної системи проектно-впроваджувальної діяльності як засіб трансформування досягнень науки в навчально-виховний процес закладу освіти на засадах акметехнологій.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною основою є дослідження вчених в галузі акмеології та психології професійної діяльності О.С.Анісімова, А.А.Бодалєва, А.А.Деркача, Р.Л.Кричевського, В.М.Максимової, Е.А.Суслової, Ю.В.Синягіна, які обґрунтували продуктивність професійної діяльності в нових умовах життя суспільства з розвитком механізмів самоорганізації і саморозвитку спеціалістів, з підготовкою інтелектуальної і управлінської еліти в процесі безперервної освіти.
Стисла анотація досвіду:
Досвід за інноваційним потенціалом — авторський. Технологія пошуково-дослідницької діяльності з означеної теми передбачає три етапи:
- діагностичний;
- навчаючий;
- рефлексивний.
Діагностичний етап передбачає визначення готовності педагогів до науково-практичної діяльності з проблеми. Наступний етап — навчаючий — працює за модульним принципом. У його основі такі змістовні блоки: теоретичний, загальнокультурний, психолого-педагогічний та предметний. Блоки знаходяться між собою в тісному взаємозв'язку, який визначається інформаційною діяльністю, ціннісною взаємодією.
Рефлексивний етап передбачає розвиток в учителеві уміння аналізувати свою інноваційну діяльність (на заняттях методоб'єднань, творчих лабораторій, у процесі проведення конкурсів "Учитель року”, захисту авторських інновацій тощо), здійснювати проективну діяльність на засадах цілеспрямування та відбору відповідного змісту, програмувати й прогнозувати самовдосконалення, самореалізацію професійної майстерності в контексті акмеологічних ідей.
У ході дослідно-експериментальної діяльності педагоги школи включаються в процес колективної взаємодії по досягненню єдиної мети.
Таким чином, акмеологічний аналіз досліджень в галузі освіти дозволяє творчій лабораторії школи виділити ті ідеї, принципи, які в процесі їх інтеграції продукують нове акмеологічне знання, створюють акмеологічну модель цілісного розвитку людини в процесі освіти, спроектувати післядипломну освіту як синергетичну освітню систему (акме-форму самоорганізації освіти).
У досвіді представлені матеріали:
- модель акмеологічної стратегії управління якістю освіти ЗОШ № 69;
- модель шкільної акмеології: методологія і теорія, практична акмеологія, акмеометрія;
- акмеологічна карта розвитку педагогічної майстерності управлінця, вчителя, учня ЗОШ № 69;
- діагностичні карти педагогічної самооцінки готовності вчителя до саморозвитку;
- карти оцінювання творчої індивідуальності вчителя колегами;
- - векторний аналіз комплексного оцінювання діяльності вчителя на основі якісних характеристик;
- карта нахилів та здібностей вчителя;
- технологічні карти готовності вчителів ЗОШ № 69 до атетсації;
- узагальнена схема-рекомендація "Типи інтелекту вчителів школи”;
- класифікація портфоліо вчителів;
- матеріали семінарів;
- Положення про проведення декади "Мої досягнення”;
- портфоліо учнів;
- карти "Шлях до вершини АКМЕ” тощо.
Результативність впровадження досвіду: Застосування управлінських інновацій сприяло:
Прояву і розвитку індивідуального стилю педагогічної діяльності кожного вчителя, формуванню авторських акме-технологій;
Підвищенню іміджу навчального закладу серед учнів, батьків та громадськості;
створенню акмеологічної моделі цілісного розвитку людини в процесі освіти;
Розроблена модель акмеологічної стратегії управління якістю освіти допомагає відтворенню:
- педагогічних умов для мотивації успіху учасників освітнього процесу, їх прагненню до акме-результатів, до творчості;
- моделі варіативного освітнього простору творчої діяльності особистості педагога і учня;
- критеріїв оцінювання якості освіти та розвитку педагога і учня як вищого рівня практичної реалізації життєвих орієнтацій в реальних акме-досягненнях.
Репрезентація досвіду:
захист досліджуваної проблеми «Інтеграція теорії та практики в акмеології післядипломної педагогічної освіти» відбувся 15-16 березня 2012 р. на науково-практичному семінарі обласної творчої групи директорів навчальних закладів при КЗ «ЗОІППО» ЗОР;
досвід представлений на обласному семінарі "Інновації в сучасній освіті. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів у діяльності навчальних закладів” для заступників директорів шкіл з НВР (вересень 2013 р.)
робота брала участь: у IV Національній виставці "Інноватика в сучасній освіті” (жовтень 2012 р.) У номінації "Інновації в упровадженні державно-громадського управління навчальним закладом” нагороджені Срібною медаллю; у V Національній виставці "Інноватика в сучасній освіті” (вересень 2013 р.), нагороджені дипломом;
робота брала участь у ІІІ обласній виставці "Освіта Запорізького краю — 2013”;