Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:33

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Інформаційно-комунікаційні технології в роботі керівника методичного об’єднання
Інформаційно-комунікаційні технології в роботі керівника методичного об’єднання

Воєводіна Наталія Вадимівна, вчитель української мови та літератури, вища педагогічна категорія, звання «Вчитель-методист», керівник шкільного методичного об’єднання вчителів-філологів

Запорізька єврейська гімназія «ОРТ-Алєф» Запорізької міської ради
Директор:      Шальміна Д.М.

Адреса:           69035, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 14
Телефон:       (0612) 340533
Е-mail:            Dolina.Shalmina@ort.zp.ua
Сайт:                http://zportalef.at.ua 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Реформування освітньої галузі ототожнюється сьогодні з інноваційними процесами, а відтак суспільству потрібні педагоги, що мають високий рівень професійної компетентності та здатність до запровадження інновацій. Актуальним в наш час залишається також  визначення в школі стратегії й тактики методичної діяльності, активізація вчительської творчості, стимулювання самоосвітньої діяльності педагогів, упровадження інноваційних педагогічних та методичних технологій. Тож провідною ідеєю даного досвіду є розробка підходів до створення системи інформаційного і методичного забезпечення управління процесом підвищення професійної майстерності вчителя на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в роботі керівника шкільного предметного методичного об’єднання. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Ми живемо у сучасному інформаційному просторі. Питання комп’ютеризації, інформатизації освіти піднімаються у багатьох документах, що регламентують педагогічну та управлінську діяльність. Інформатизація в школі ? складний і тривалий процес, який включає в себе не лише створення матеріальної бази, а й практичну розробку методико-педагогічного забезпечення, формування нового педагогічного мислення, професійної майстерності вчителя.
Кожен з керівників шкільних методичних об’єднань стикається з проблемами накопичення та зберігання інформації, об’єктивного моніторингу навчальної та методичної компетенції вчителя, допомоги членам методичного об’єднання при підготовці до професійної атестації, надання звітної інформації до навчальної частини школи, з проблемою накопичення перспективного педагогічного досвіду тощо. Тому стає необхідною розробка підходів до створення системи інформаційного і методичного забезпечення управління процесом підвищення професійної майстерності вчителя на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій,  зорієнтованої на особистісний розвиток кожного вчителя і  на підвищення рівня самоорганізації та самовираження професійного потенціалу.                                                                                             
Науково-теоретична база досвіду:
Однією із умов інтеграції освіти України в європейський простір є розвиток її інформаційного простору. До найважливіших стратегій розвитку держави належить інформатизація суспільства, підготовка до життя в інформаційному світі та створення умов для безперервної освіти та самоосвіти. На це звертає увагу національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (указ Президента України від 25.06.2013 року №344\201). Нормативною базою з питань формування ІК-компетентності педагогів є: «Держстандарт початкової, базової і повної загальної освіти» (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року №1392); Державна цільова програма «Сто відсотків»; Національний проект «Відкритий світ»; Типове положення про атестацію педагогічних працівників.      Виходячи зі змісту даних документів визначено: 
ОБ'ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ даного проекту - оптимізація управлінської діяльності керівника шкільного методичного об’єднання на основі впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ - зміст, умови та напрямки роботи керівника методичного об’єднання вчителів-філологів та членів методичного об’єднання по впровадженню ІКТ  у професійну та методичну діяльність.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:
  • навчально-методичне забезпечення освітнього процесу на основі використання сучасних ІКТ;
  • формування методичної та інформаційно-комунікативної культури філологів;
  • дослідно-експертна діяльність;
  • аналітико-моніторингова діяльність.
Стисла анотація досвіду:
У даному досвіді представлено напрямки діяльності керівника шкільного методичного об’єднання з оптимізації управлінської діяльності:
  • Автоматизація організаційної діяльності.
  • Ведення моніторингу якості навчання.
  • Запровадження електронного документообігу методичного об’єднання.
  • Проведення на засіданнях методичного об’єднання словесників семінарів-практикумів з впровадження інформаційних технологій в освітній процес.
  • Створення та підтримка електронної бази даних про педагогічні кадри методичного об’єднання. 
  • Створення та підтримка електронного банку даних розробок уроків з комп’ютерною підтримкою та комп’ютерним супроводом.
  • Створення та підтримка електронного банку окремих навчальних та позакласних проектів.
  • Дистанційна робота з обдарованими дітьми.
  • Розміщення на сайті гімназії інформації про діяльність методичного об’єднання словесників.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним.

Результативність впровадження досвіду: 
Підвищення професійного рівня педагогів та посилення мотивації до творчості вчителів-новаторів:
  • Дидактичні й практичні розробки за предметними напрямами.
  • Перехід взаємодії учасників освітнього процесу з режиму функціонування в режим розвитку.
  • Створення здорового мікроклімату, сприятливих умов для самовдосконалення і співпраці вчителів-членів методичного об’єднання. 
  • Вплив на підвищення якості та ефективності навчально-виховного процесу в гімназії.
  • Збільшення результативності участі учнів школи у Всеукраїнських олімпіадах з філологічних дисциплін, науково-дослідницьких та творчих конкурсах міського, обласного, національного рівнів.
  • Інтенсифікація діяльності керівника методичного об’єднання за рахунок вивільнення робочого часу при виконанні на комп’ютері клопітких текстових та обчислювальних робіт.
ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • Створення та функціонування  електронних портфоліо вчителів-словесників на сайті гімназії.
  • Напрацювання рекомендацій та поширення досвіду. 
Репрезентація досвіду:
Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу та міському рівні у формі участі в семінарах та майстер-класах, на міському семінарі для заступників директорів шкіл міського підпорядкування.
Категорія: Технології та управління | Додав: ShPP (29.01.2014)
Переглядів: 623 | Коментарі: 1 | Теги: методичне об’єднання моніторинг яко, Запоріжжя | Рейтинг: 3.1/45
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020