Провідна педагогічна ідея досвіду:
Реформування освітньої галузі ототожнюється сьогодні з інноваційними процесами, а відтак суспільству потрібні педагоги, що мають високий рівень професійної компетентності та здатність до запровадження інновацій. Актуальним в наш час залишається також визначення в школі стратегії й тактики методичної діяльності, активізація вчительської творчості, стимулювання самоосвітньої діяльності педагогів, упровадження інноваційних педагогічних та методичних технологій. Тож провідною ідеєю даного досвіду є розробка підходів до створення системи інформаційного і методичного забезпечення управління процесом підвищення професійної майстерності вчителя на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в роботі керівника шкільного предметного методичного об’єднання.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Ми живемо у сучасному інформаційному просторі. Питання комп’ютеризації, інформатизації освіти піднімаються у багатьох документах, що регламентують педагогічну та управлінську діяльність. Інформатизація в школі ? складний і тривалий процес, який включає в себе не лише створення матеріальної бази, а й практичну розробку методико-педагогічного забезпечення, формування нового педагогічного мислення, професійної майстерності вчителя.
Кожен з керівників шкільних методичних об’єднань стикається з проблемами накопичення та зберігання інформації, об’єктивного моніторингу навчальної та методичної компетенції вчителя, допомоги членам методичного об’єднання при підготовці до професійної атестації, надання звітної інформації до навчальної частини школи, з проблемою накопичення перспективного педагогічного досвіду тощо. Тому стає необхідною розробка підходів до створення системи інформаційного і методичного забезпечення управління процесом підвищення професійної майстерності вчителя на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, зорієнтованої на особистісний розвиток кожного вчителя і на підвищення рівня самоорганізації та самовираження професійного потенціалу.
Науково-теоретична база досвіду:
Однією із умов інтеграції освіти України в європейський простір є розвиток її інформаційного простору. До найважливіших стратегій розвитку держави належить інформатизація суспільства, підготовка до життя в інформаційному світі та створення умов для безперервної освіти та самоосвіти. На це звертає увагу національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (указ Президента України від 25.06.2013 року №344\201). Нормативною базою з питань формування ІК-компетентності педагогів є: «Держстандарт початкової, базової і повної загальної освіти» (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року №1392); Державна цільова програма «Сто відсотків»; Національний проект «Відкритий світ»; Типове положення про атестацію педагогічних працівників. Виходячи зі змісту даних документів визначено:
ОБ'ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ даного проекту - оптимізація управлінської діяльності керівника шкільного методичного об’єднання на основі впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ - зміст, умови та напрямки роботи керівника методичного об’єднання вчителів-філологів та членів методичного об’єднання по впровадженню ІКТ у професійну та методичну діяльність.
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу на основі використання сучасних ІКТ;
- формування методичної та інформаційно-комунікативної культури філологів;
- дослідно-експертна діяльність;
- аналітико-моніторингова діяльність.
Стисла анотація досвіду:
У даному досвіді представлено напрямки діяльності керівника шкільного методичного об’єднання з оптимізації управлінської діяльності:
- Автоматизація організаційної діяльності.
- Ведення моніторингу якості навчання.
- Запровадження електронного документообігу методичного об’єднання.
- Проведення на засіданнях методичного об’єднання словесників семінарів-практикумів з впровадження інформаційних технологій в освітній процес.
- Створення та підтримка електронної бази даних про педагогічні кадри методичного об’єднання.
- Створення та підтримка електронного банку даних розробок уроків з комп’ютерною підтримкою та комп’ютерним супроводом.
- Створення та підтримка електронного банку окремих навчальних та позакласних проектів.
- Дистанційна робота з обдарованими дітьми.
- Розміщення на сайті гімназії інформації про діяльність методичного об’єднання словесників.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним.
Результативність впровадження досвіду:
Підвищення професійного рівня педагогів та посилення мотивації до творчості вчителів-новаторів:
- Дидактичні й практичні розробки за предметними напрямами.
- Перехід взаємодії учасників освітнього процесу з режиму функціонування в режим розвитку.
- Створення здорового мікроклімату, сприятливих умов для самовдосконалення і співпраці вчителів-членів методичного об’єднання.
- Вплив на підвищення якості та ефективності навчально-виховного процесу в гімназії.
- Збільшення результативності участі учнів школи у Всеукраїнських олімпіадах з філологічних дисциплін, науково-дослідницьких та творчих конкурсах міського, обласного, національного рівнів.
- Інтенсифікація діяльності керівника методичного об’єднання за рахунок вивільнення робочого часу при виконанні на комп’ютері клопітких текстових та обчислювальних робіт.
ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
- Створення та функціонування електронних портфоліо вчителів-словесників на сайті гімназії.
- Напрацювання рекомендацій та поширення досвіду.
Репрезентація досвіду:
Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу та міському рівні у формі участі в семінарах та майстер-класах, на міському семінарі для заступників директорів шкіл міського підпорядкування.