Впровадження інноваційних технологій в процесі пізнавальної діяльності учнів початкової школи
Впровадження інноваційних технологій в процесі пізнавальної діяльності учнів початкової школи
ПІБ: Потапова Лариса Михайлівна Посада: учитель початкових класів Педагогічна категорія, звання: спеціаліст другої категорії Контактна інформація про навчальний заклад: Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області. Директор: Любімова Алла Володимирівна. Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення освітнього середовища успіху, як чинника формування мовних та математичних компетенцій; удосконалення навчально – виховного процесу шляхом впровадження інформаційно – комунікативних засобів навчання в початковій школі на основі використання інтерактивної дошки; виховання гармонійно – розвиненої, високоосвіченої, соціально – активної та національно – свідомої людини .
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність педагогічного досвіду зумовлена тим, що в умовах навчальної діяльності особистість молодшого школяра піддається цілому комплексу впливів та знаходиться у середовищі, насиченому дидактичними засобами, що відбиваються на її особистісному розвитку. Інформаційні технології створюють сприятливі умови для ефективного розвитку загальних здібностей дітей із використанням широкого спектру досягнень світової культури.
Науково-теоретична база досвіду: Результати дослідження і впровадження в навчально-виховний процес сучасних методик лягло в теоретичну основу педагогічного досвіду. У дослідженнях з використання ІКТ у навчальному процесі початкової школи автори І. Волобуєва, С .Гунько, М. Левшин, Ю. Машбиць, Й. Ривкінд, Ф. Ривкінд зазначили широкий спектр використання ІКТ у навчальному процесі початкових класів, ефективність організації педагогічної праці, розвиток пізнавальних процесів та особистісних якостей учнів. Стисла анотація досвіду: Педагогічний досвід складається з теоретичних аспектів вивчення проблеми та методичних розробок вчителя. Авторськими здобутками досвіду стала система роботи з впровадження інтерактивної дошки в навчально-виховний процес учнів початкової школи. Вчителем розроблено систему конспектів уроків та супроводжуючих презентацій з програм: Smart, Notebook, ePresenter. Вчителем створено каталог електронного навчально-методичного комплексу, до складу якого надійшли інтерактивні уроки з різних навчальних предметів, науково-популярні фільми, розвиваючі ігри, які використовуються в навчальному процесі. Авторська методична розробка з техніки читання, збірник вправ з розвитку каліграфії та вірного написання слів забезпечують гармонійне поєднання з інтерактивною технологією навчання.
Результативність впровадження досвіду: Впровадження педагогічного досвіду інноваційних технологій вирішило проблему мотивації учнів до навчання, вплинуло на успішний розвиток їх пізнавальних здібностей, виявило й розкрило на компетентнісному рівні в інноваційному середовищі нахили та здібності школярів, що в майбутньому забезпечить подальше успішне навчання дітей у середній ланці.
Репрезентація досвіду: Обласний науково-практичний семінар «Гуманізація освітнього процесу в школі ( на прикладі ЗНВК «ОСНОВА») (жовтень, 2012). Педагогічна рада з теми «Формування інформаційної компетентності учасників навчально-виховного процесу – визначальний фактор ефективної діяльності» (листопад, 2012). Обласний науково-практичний семінар «Інноватика в сучасній освіті: Інноваційна педагогічна підтримка дитини» (лютий, 2013р).