Використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій для формування пізнавальних, прикладних, алгоритмічних, розвиваючих, корекційних, пропедевтичних умінь і навичок
Романенко Інна Олексіївна, вчитель початкових класів, вища категорія, старший вчитель
Запорізький навчально-виховний комплекс «Вибір» Запорізької міської ради Запорізької області Директор: Лозова Н.П. Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 19 Телефон: 67-47-75
Провідна педагогічна ідея досвіду: використання новітніх освітніх технологій. Проектний метод – один з компонентів системи інтерактивних методів, що відноситься до педагогічних технологій, які можуть успішно інтегруватися в навчальний процес, зорієнтований на особистість учня, і враховує його індивідуальні особливості та здібності.
Обгрунтування актуальності досвіду Актуальність проблеми зумовлена вимогами нового Державного стандарту початкової освіти, а саме – формування суспільно активної, творчої,компетентної особистості,яка на відміну від людини-виконавця, самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення. Для успішного майбутнього учням необхідно розвивати здатність долати життєві труднощі, сприяти саморозвитку особистості, яка зможе контролювати особисте й соціальне життя, брати на себе відповідальність за свої дії, захищати себе і свої життєві цінності, піклуватися про інших . Завдання вчителя - не повчати, а спонукати, не оцінити, а проаналізувати, тобто бути для учня не джерелом інформації, а організатором одержання інформації, джерелом духовного та інтелектуального імпульсу, що спонукає до дії.
Науково-теоретична база досвіду: в основі методу проектів лежать ідеї Джона Дьюї, який створив концепцію прагматичного навчання . На початку минулого століття метод проектів став одним з найбільш популярним у вітчизняній освіті методом навчання. Під керівництвом С. Т. Шацького в 1905р. група фахівців використовувала цей метод у викладанні. У 1920р. – В. М. Шульгін. З 40-х по 70-ті роки цей метод впроваджували Ю.К. Бабанський, Л.П. Арістова, М.О. Данілов, І.Я. Ленер, Г.О. Цукерман та інші
Стисла анотація досвіду: технологія охоплює сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю. Роль педагога визначається в переході від посередництва в передачі абстрактних знань учням до позиції консультанта, який підтримує їх у досягненні певних результатів освітньої та практичної діяльності.
Результативність впровадження досвіду: учні активно проявляють самостійність, творчість та ініціативу. В класі створено інтелектуальний клуб « Чомучки». Під час самостійних та контрольних робіт 90% учнів намагається вирішувати завдання з логічним навантаженням та творчі, які вимагають нестандартних підходів . З них 64% справляються з завданнями на високому рівні. Учениця Зевахіна Юлія, авторка індивідуального проекту «Звідки беруться таланти?» зайняла 2 місце в обласному конкурсі « Квітневі дзвони».
Репрезентація досвіду: виступ на семінарі ШМО вчителів початкових класів, на педраді та на занятті районної школи молодого вчителя.
|