Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 17:18

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Використання інтерактивних технологій як засіб розвитку критичного мислення учнів початкових класів
Використання інтерактивних технологій як засіб розвитку критичного мислення учнів початкових класів

Курган Валентина Вікторівна,
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21
Телефон: 769-80-37
E-mail: mail@school7.zp.ua
Сайт: school7.zp.ua

Директор Білоус Костянтин Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування уміння отримувати, аналізувати, систематизувати, видозмінювати, створювати інформацію через співробітництво з іншими учасниками навчального процесу як засіб особистісного розвитку дитини.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Включення в навчальний процес технології розвитку критичного мислення дозволяє формувати в учнів основні компетентності:
  • знайомить  з різноманітними способами інтерпретації та оцінки інформації;
  • стимулює знаходити інформаційні протиріччя;
  • вчить аргументувати свою точку зору;
  • формує навички спілкування з іншими учасниками навчального процесу;
  • передбачає створення базового ставлення до себе та світу, яке має на увазі варіативну, самостійну, усвідомлену позицію.

Науково-теоретична база досвіду: Для зазначеної концепції базовими є теорії, які пов’язані з розвитком проблемного, творчого мислення та міжособистісної взаємодії. Ці теоретичні проблеми розглянуті в працях Д. Б. Ельконіна, В. В. Давидова, Л. С. Виготського, О. М. Леонтьєва.


Стисла анотація досвіду:  В молодшому шкільному віці відбувається оволодіння якісно новим типом психологічних засобів мислення. Цим психологічним засобом виступає інтерпретація проблемної ситуації у вигляді задачі. Представлення проблемної ситуації як задачі дозволяє проводити контроль над процесом її розв’язання за рахунок того, що допомагає пов’язати підсумок розв’язку з початковою умовою. Зазначена особливість розвитку дітей створює умови для формування критичного мислення у школярів початкових класів. Для реалізації цієї задачі найбільш оптимальними є методи проблемного навчання, ті методи, де можливий «дослідницький рефлекс».
Представлений досвід базується на методиці розвиваючого навчання, яка дозволяє організувати навчальний процес як систему розв’язання проблемних ситуацій або учбових задач.
Важливою складовою частиною дидактичної моделі формування критичного мислення є узагальнення форм організації діяльності учнів: індивідуальна, індивідуально-групова, парна, групова і колективна. В запропонованому досвіді перевага надається парній, груповій та колективним формам організації діяльності учнів, тому що критичне мислення – це мислення соціальне і максимально проявляється публічно.    
Головна риса досвіду – можливість використання учнями власного досвіду під час розв’язання проблемних питань, надання максимальної свободи розумової діяльності під час побудови логічних ланцюгів.
Запропоновані методичні розробки уроків:
  • оптимізують програмовий матеріал, збільшують час на формування, удосконалення орфографічних навичок учнів;
  • вчать систематизувати матеріал у вигляді алгоритмів;
  • формують навички використання алгоритмів;
  • формують навички аналізу мовних явищ;
  • розвивають критичне мислення учнів.

Результативність впровадження досвіду: Організація навчального процесу на основі розвитку критичного мислення учнів із використанням інтерактивних технологій:

  • дозволяє отримувати стабільні результати якості знань учнів;
  •  сприяє  розвитку здібностей учнів;
  •  стимулює вчителя до саморозвитку та самовдосконалення:
2010-2011 рік – 1 місце у районному етапі, 3 місце в обласному етапі конкурсу «Урок 21 століття».

Репрезентація досвіду:

2009 -2010 навчальний рік - Практичне заняття для курсантів ЗОІППО: «Використання методів і прийомів розвиваючого навчання в початковій школі»
2010-2011 навчальний рік - Практичне заняття для курсантів ЗОІППО: «Урок російської мови за системою розвиваючого навчання»
2011-2012 навчальний рік - Творчий звіт на засіданні ШМО
2012-2013 навчальний рік - Виступ на педраді: «Особливості викладання російської мови за новим Державним стандартом».
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun2 (23.01.2014)
Переглядів: 763 | Теги: проблемні питання., групова форми роботи, розвиваюче навчання, колективна, критичне мислення, парна, Комунарський | Рейтинг: 2.9/44
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024