Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 07:04

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Використання ІКТ на уроках в початковій школі
Використання ІКТ на уроках в початковій школі в  умовах впровадження нового Держстандарту

Герчинова Валентина Петрівна, 
вчитель початкових класів , кваліфікаційна категорія – «спеціаліст першої категорії»;
Глєзєрова Луіза Василівна, 
вчитель початкових класів , кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «учитель-методист»

 Запорізький навчально-виховний комплекс І-ІІІ ступенів №64
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Директор:   Глєзєрова Луіза Василівна
Адреса: м. Запоріжжя, Молочна, буд.36
Телефон: 96-18-82
Email:  school.sixty.four@rambler.ru 

Провідна ідея педагогічного досвіду: сучасний урок не можливо собі уявити без використання інтерактивних методів роботи. Їх перевага в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання. Вони точно знають, що треба на уроці засвоїти, які уміння придбати, для чого вони вчать матеріал на уроці. Діти займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їх інтерес. Значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає як лідер, організатор. Проектування і проведення уроків, з використанням ІКТ, потребують компетентності вчителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Запорукою дієвості і високої результативності всіх запропонованих форм і методів проведення сучасного уроку, крім наполегливої і кропіткої роботи, пов’язаної з добором необхідних матеріалів, їх розробкою та обладнанням уроків, є також планомірність використання зазначених форм і методів у навчальному процесі. Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету. Це – навіть, не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа. Крім того, витрачаючи великі кошти на придбання комп’ютера для дитини з метою, насамперед, забезпечити нащадка гарним засобом навчання, багато хто з батьків не розуміє, що сам по собі комп’ютер – це своєрідна tabula rasa, яка буде виконувати лише ті функції, які у неї закладуть, тому дуже часто комп’ютер стає не помічником у навчанні, а потужною, часом – непереборною перепоною останньому, коли у дитини виникає ігрова або Інтернет залежність. Тому саме вчитель має виховувати бажання застосовувати улюблену іграшку для здійснення навчання.  Об’єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі початкової школи є процес навчання молодших школярів в умовах сучасних загальноосвітніх закладів. Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно? Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, тому набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа-засобів. 

Науково-теоретична база досвіду: Одним із головних завдань початкової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми. Основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки. При підготовці до такого уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складати план уроку слід  виходячи з його цілей. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його, тобто являє собою джерело навчальної інформації; наочний посібник; тренажер; засіб діагностики і контролю. Сучасні комп’ютерні програми дають можливість продемонструвати яскраву наочність, запропонувати різні цікаві динамічні види роботи, виявити рівень знань та умінь учнів. При використанні комп’ютерної техніки на уроках слід враховувати якість навчальних комп’ютерних програм. Вони повинні відповідати таким вимогам: - бути цікавими і доступними для дітей, викликати у них позитивні емоції; - будити їх уяву та фантазію; - формувати алгоритмічне, логічне мислення; - розвивати творчі здібності; - вчити працювати з комп’ютером (клавіатурою, мишею); - відповідати віковим особливостям дітей; - дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог. 

Стисла анотація досвіду
Як один із ефективних засобів активізації і розвитку творчої діяльності учнів під час навчально-виховного процесу можна використовувати:
* ППЗ (у своїй діяльності на сьогоднішній день  я використовую ППЗ «Музичне мистецтво 1–4 кл »: діти мають змогу знайомитися з історією музики, прослухати професійне виконання пісенних творів, розучувати за допомогою спеціальних вправ мелодії нових пісень, співати вивчені пісні з музичним супроводом, знайомитися з творчістю композиторів, отримують знання з музичної грамоти); 
* мультимедіа-презентації (на уроках читання, української мови, математики): перед вивченням навчального матеріалу (для активізації опорних знань), у процесі пояснення нового матеріалу, для тренування навчальних дій, для контролю та самоконтролю знань, умінь і навичок молодших школярів, у виховній роботі. Адже це дає можливість використовувати ріні способи подання інформації, активізувати навчальний процес, поліпшити сприймання матеріалу за рахунок унаочнення, мультиплікацій, музики, відео, сприяє розвитку розумових здібностей, пам’яті, просторової уяви, творчого нестандартного мислення, викликає бажання вчитися. Життя маленького учня стає цікавішим. А нові форми роботи створюють гарний піднесений астрій.

Результативність впровадження досвіду:
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання. Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому комп’ютер має великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у початковій школі дозволяє отримати навички ХХІ століття. 

Репрезентація досвіду:
* Проведення засідання шкільного МО на рівні навчального закладу;
* Дані матеріали публікуються на сайті вчителя початкової школи      mir-shkola.ucoz.ua  

Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (27.01.2014)
Переглядів: 3795 | Теги: Шевченківський, підвищення ефективності навчально-в, ІКТ, активізація і розвиток творчої діял | Рейтинг: 3.0/50
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024