Використання ігрових технологій в навчально-виховному процесі в початковій школі як один з перспективних напрямків в процесі реалізації Державного освітнього стандарту. Сагата Тетяна Іванівна, вчитель початкових класів, вища категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 83 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Овсейчук Любов Григорівна Вул.. Барикадна, 2 тел.. 764-47-24
Провідна педагогічна ідея досвіду: тема досвіду співзвучна проблемі реформування сучасної освіти: формування самостійної, ініціативної, вдумливої особистості через впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні ігри.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Актуальність досвіду зумовлюється концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, Державного стандарту, спрямованими на становлення особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань. Постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів.
Науково-теоретична база досвіду Теоретичною основою досвіду є наукові дослідження вчених Л.Виготського, Д.Ельконіна, Р.Жуковської, О.Запорожець, Н.Кудикіної, В.Менджерицької, С.Русової, О.Усової. Наполегливо працювали і працюють у напрямі цієї проблеми відомі вчителі – новатори Ш.Амонашвілі, М.Гузик, С.Ільїн, В.Краковський, С.Лисенкова, В.Шаталов та ін..
Стисла анотація досвіду Сутність досвіду полягає в гармонійному поєднанні навчальної та ігрової діяльності молодших школярів. Реалізація ігрових технологій дозволяє підвищити якість педагогічного процесу, рівень навчальних досягнень, забезпечує комфортність, емоційну задоволеність. Технологія досвіду містить у собі великий арсенал різнонаправлених форм, методів, прийомів навчальної та ігрової діяльності вчителя та учнів на уроці та в позаурочний час. Інноваційна значущість полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функції діють у тісному взаємозв’язку. Формування учня як самостійної, ініціативної, вдумливої особистості буде успішним, якщо вчитель потурбується про це з першого проведеного уроку. Тому одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками, є впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні ігри. Гра є незмінним важелем розумового розвитку дитини. Ігрова форма занять створюється за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, які дозволяють активізувати пізнавальну діяльність учнів. Ігри проводяться починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості.
Результативність впровадження досвіду: Завдяки успішному використанню дидактично - ігрових форм розвинулася пізнавальна самостійність учнів. Така організація здобуття знань дає змогу максимально активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів на уроках і водночас сприяє не тільки підвищенню якості навчання, а й забезпеченню емоційного благополуччя та психологічного комфорту кожній дитині вже з перших днів навчання у школі. в процесі проведення уроків з елементами гри вчитель домагається реалізації ідеї співдружності, змагання, самоуправління , виховання відповідальності кожного за результати своєї праці, а основне – підвищує інтерес дітей до навчання.
Репрезентація досвіду: ЗОШ № 83 на засіданнях МО, педрада, науково методичний семінар; районний – представлення на конкурсі « Вчитель року»; електронний журнал « Раз ступенька, два ступенька»
|