Провідна педагогічна ідея: Првідною ідеєю роботи з формування екологічної компетентності є створення умов для розвитку: пізнавальної та дослідницької діяльності учнів, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, комунікативних навичок, самоконтролю та самооцінки самої дитини як творчої особистості.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Застосування активних форм пізнання навколишнього світу (проектна технологія) сприяє формуванню покоління з новою екологічною культурою, новим екологічним світоглядом на принципи гуманізму, міждисциплінарною інтеграцією та системністю з метою збереження і відновлення природи України.
Науково-теоретична база досвіду: Екологічна компетентність є складовою життєвої компетентності, теоретичні засади якої розкрито С.П. Бондар, Дж. Равеном, А.В. Хуторським, І.П. Ящук. Основні підходи до формування екологічної компетентності відображено у дослідженнях Н.А. Пустовіт, О.О Колонькової, В.В Маршицької, Л.М. Титаренко, С.В. Шмалей. Характеризуючи проектну технологію, слід вказати на те, що це технологія навчання, реалізація якої розширює можливості традиційного опрацювання учнями певної теми (розділу), оскільки спрямована на створення під час виконання ними навчального проекту певного матеріального або інтелектуального продукту, що безпосередньо стосується теми (розділу). Механізм реалізації проектної технології завжди орієнтований на самостійну індивідуальну, парну або групову діяльність учнів, котра відбувається у певний проміжок часу.
Стисла анотація досвід: Даний досвід демонструє роботу вихованців групи подовженого дня над проектом «Життя Осені». Для досягнення кінцевого результату потрібна значна кількість часу, а також серйозна самостійна робота кожного члена коллективу. В проекті представлений підсумок спостережень за живою і неживою природою восени, зібраний матеріал народних прикмет, загадки, цікаві енциклопедичні відомості, знання про суттєву допомогу птахам.
Результативність впровадження досвіду: Результатом має бути уміння працювати в колективі; уміння розподіляти відповідальність; аналізувати результати діяльності; відчувати себе членом команди; здобути навички аналітичного погляду на інформацію; сформована екологічна культура, що характеризується різнобічною наявністю світоглядних ціннісних орієнтацій щодо природи, екологічним стилем мислення і відповідальним ставленням до природи та свого здоров‘я, набуттям умінь і досвіду вирішення екологічних проблем, безпосередньою участю у природоохоронній роботі.
Репрезентація досвіду: Матеріали впроваджуються на уроках та в позакласній діяльності. Методологія проекту може бути використана вчителями початкових класів, та вчителями предметниками з інших дисциплін.