Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 22:51

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Початкова освіта

Текстоцентричний підхід до вивчення української мови у початкових класах інтенсивної педагогічної корекції
Текстоцентричний підхід до вивчення української  мови у початкових  класах інтенсивної педагогічної корекції
Зінченко  Жанна Іванівна, 
вчитель початкових класів, 1 категорія

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    


Провідна педагогічна ідея досвіду: Навчання української мови у початкових класах ІПК   передбачає формування  початкових знань про мову, однак головна увага повинна приділятися  практичним умінням  користуватися мовними засобами, умінню аналізувати, оцінювати, удосконалювати своє мовлення.
 Вивчення мовних понять, явищ, закономірностей має здійснюватися не ізольовано від мовлення, а на основі тексту, як засобу навчання  і як продукту мовленнєвої діяльності школяра, у якому передбачається  застосування набутих компетентностей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Переваги використання текстоцентричного підходу під час уроку у класах ІПК:
1. Опановуються національні та загальнолюдські духовні цінності, норми, їх регулюють стосунки між поколіннями, сприяють естетичному і морально-етичному розвиткові.
2. Формується операційна діяльність учнів.
3. Підвищується  пізнавальний  інтерес  молодших  школярів до предмету.
4. Здійснюється перенос засвоєного  способу  дії на  новий навчальний матеріал.
5. Вивчення мовних одиниць здійснюється на основі аналізу тексту в єдності змісту і форми, що дозволяє поєднувати лінгвістичні знання з формуванням комунікативних умінь.

Науково-теоретична база досвіду:
1. Текстоцентричний підхід дозволяє  реалізувати всі засоби навчання  в цілому.
2. Одночасно формується мовна і мовленнєва діяльність, забезпечує компетентність.
3. Виховується  любов до  України, до української мови.
4. Текстоцентричний підхід в кінцевому результаті дає розвиток різних  інтелектуальних і практичних умінь і навичок.

Стисла анотація досвіду:
      Центральне місце в текстоцентричній технології під час уроку  посідає  опора на зв’язний текст у різних його аспектах. Робота з текстом може включати:
     - Сприйняття тексту та перевірка  якості сприйняття.
     - Творче спостереження з елементами аналізу тексту.
     - Вправи на реконструювання.
     - Пошук та розбір мовних одиниць та мовних явищ тексту.
     - Творчі вправи,  тощо.

Результативність впровадження досвіду: Робота на тестовій основі під керівництвом учителя забезпечила сприйняття і розуміння інформації, що міститься у тексті; сприйняття тексту у єдності  змісту і форми.  Молодші школярі  оволоділи первинними навичками лінгвістичного аналізу.
 Теоретичний матеріал з морфології, лексики, фонетики засвоюється на практичному рівні, що забезпечує формування стійких навичок у дітей із затримкою психічного розвитку, сприяє розвитку пізнавального інтересу. 

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: спільне засідання ШМО початкових класів та української філології. Комунарський район: школа перспективного педагогічного досвіду з проблеми навчання дітей з низькими навчальними можливостями та міська школа професійної майстерності  учителів початкових класів
Категорія: Початкова освіта | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 1243 | Теги: компетентність, комунікативні уміння, реконструювання, текстоцентричний підхід, лінгвістичні знання, операційна діяльність учнів, Комунарський | Рейтинг: 3.0/35
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024